PKP Energetyka stworzyła System Ochrony przez Zjawiskami Zimowymi.
PKP Energetyka we współpracy z PKP PLK przygotowuje się do wdrożenia innowacyjnego systemu zapobiegającego oblodzeniu i oszronieniu kolejowej sieci trakcyjnej. Jest szansa, że system S.O.Z.Z. mógłby zostać zainstalowany jeszcze w tym roku.
Na Mazowszu pojawiły się już pierwsze oznaki zimy. Mróz i śnieg często doprowadzają do licznych awarii na kolei. Jednak - jak zapewnia PKP - zima nie utrudnia ruchu i kolejarze są przygotowani.
Mróz zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Kolej przegrywa nie z pogodą, a z własnymi zaniedbaniami.
Jak jest zima, to musi być zimno. I "sorry, taki mamy klimat". Te słowa zawsze padają w dyskusji o zimowych utrudnieniach na kolei. Gorzej jednak, gdy mróz zaczyna zagrażać bezpieczeństwu podróżnych.
O tym, że może być niebezpiecznie, można się było przekonać w niedzielę pod Lesznem, gdzie pękła szyna. - To, że żaden pociąg się tam nie wykoleił, to naprawdę szczęśliwe zrządzenie losu - mówi money.pl pragnący zachować anonimowość kolejarz z wieloletnim stażem. Choć do katastrofy nie doszło, to były wielogodzinne opóźnienia kilkunastu pociągów. Dlaczego szyna pękła? Ustala to specjalna komisja.
Tegoroczna zima nie wpływa istotnie na funkcjonowanie sieci kolejowej. Zdarzają się przypadki pęknięcia szyn i usterek urządzeń, ale nie powoduje to poważniejszych utrudnień w ruchu pociągów.
Taką informację przekazał nam rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.
Pociąg utknął w zaspach. Pasażerowie byli uwięzieni w środku bez ogrzewania
Na trasie pomiędzy Głogówkiem a Twardawą (Opolskie) utknął szynobus Przewozów Regionalnych z 17 pasażerami w środku. Zaspy były tak wysokie, że nie dało się wyjść na zewnątrz. Osoby przebywające w składzie przez kilka godzin czekały na ratunek bez włączonego ogrzewania.
Zadam pytanie gupie i jątrzące: Kto widział płotki przeciwśnieżne? Kilometrami utawiane wzdłuż szos i torów, chociaż wzdłuż torów często były na stałe posadzone zakrzaczenia. Zaspy odkładały sie głównie między płotkami a drogą czy torami. Płotków brak bo chyba poszły na opał, ja tylko pytam? Przez 30 lat co tydzień śmigałem DK3, DK5 i DK35 oraz DW382 i DK 46 i na zime płotki stawiano a obecnie widocznie są inne priorytety. Lekceważenie zimy może słabo wyglądać z punktu widzenia tkwiących w zaspie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum