"Bubel na kolei". Janina Ochojska: nie sądziłam, że to się znów zdarzy
Nowoczesne wagony PKP Intercity za ponad 300 mln zł miały otworzyć kolej dla osób niepełnosprawnych. Okazało się jednak, że drużyny konduktorskie mają problem z obsługą taboru. Przewoźnik wyjaśnia, skąd te kłopoty, a Janina Ochojska mówi wprost o "bublu". - Nadal niepełnosprawni w Polsce to obywatele drugiej kategorii - stwierdza.
Osoby z niepełnosprawnościami coraz chętniej wybierają pociągi PKP Intercity
W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku pociągami PKP Intercity podróżowało o 84% więcej pasażerów z niepełnosprawnościami niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szczególnie 3 grudnia – w Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami – warto zwiększać społeczną świadomość na temat ograniczeń, z jakimi spotykają się osoby reprezentujące tę grupę społeczną.
Skandal na dworcu w Poznaniu. Tak potraktowano niepełnosprawnego
Konduktor na dworcu w Poznaniu odmówił pomocy niepełnosprawnemu mężczyźnie. Sprawę nagłośnił na Twitterze sam poszkodowany, który zamieścił tam specjalne nagranie wideo.
Rynek Kolejowy pisze z kolei, że "podróżny na poprzedni się spóźnił".
To od kiedy można wsiadać do innego pociągu PKP kiedy spóźni się na ten, którym planuje się jechać?
Czy w Polsce wśród pasażerów istnieje coś takiego jak "przygotowanie się do podróży"? Mam wrażenie, że ludzie 15 minut przed odjazdem mają kaprys, że sobie gdzieś pojadą i chcą kupić bilet na "pociąg", ale już jaki pociąg, o jakich usługach, jakiej dostępności, jakiej punktualności, to już nieważne. Tu nie ma czegoś takiego jak "smart travel", że człowiek wie czym jedzie, kiedy jedzie, w czym jedzie. Tu człowiek wchodzi do wagonu, robi zamęt, że to jego miejsce, a potem okazuje się, że ma bilet na inny dzień. To jest kultura podróżowania. Nie zdziwię się, jak opisany wyżej "poszkodowany" złoży skargę nie na tego przewoźnika, co trzeba, bo w końcu "wszystko, co złe = PKP", pomijając już nawet fakt, że widział gdzieś pociąg PKP relacji Poznań - Wrocław. Ogólnie jak się nie ogarnia, to niech się nie ma pretensji do świata. Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania. Kolej ma możliwość przewiezienia osób niepełnosprawnych, tylko wypada wcześniej zorientować się w jaki sposób.
Atoman, W artykułach tam czy siam zawsze jest większa czy mniejsza ale tylko część prawdy. Ty natomiast zachowujesz się jak bezwzględny audytor. Przecież zmuszanie ludzi do podróżowania konkretnym pociągiem (numer pociągu) potrzebne jest IC tylko do jakiś statystyk. Dlaczego problemem miałoby być podróżowanie którymkolwiek z dostępnych w ciągu doby IC czy TLK pomiędzy dwoma miastami? Nawet jeśli posiadam miejscówkę na pociąg który jedzie trzy godziny później albo dwie wcześniej. Jest tylko kilka dni w roku gdy istnieje niebezpieczeństwo rezerwacji wszystkich dostępnych miejsc w całym pociągu.
PKP IC ogłosiło przetarg na szkolenia z obsługi osób z niepełnosprawnością
PKP Intercity ogłosiło postępowanie dotyczące przygotowania i organizacji szkoleń z zakresu obsługi osób z niepełnosprawnością. Przewidywana liczba uczestników wynosi maksymalnie 150 osób.
Szkoleniami objęci mają być pracownicy drużyn konduktorskich, w ramach szkoleń aktualizacyjnych oraz nowo zatrudnieni pracownicy drużyn konduktorskich. Dodatkowo przewoźnik w ramach umowy może zlecić przeszkolenie także innych grup zawodowych.
Przedstawiciele władzy i kolei otwierali nowy dworzec kolejowy we Włocławku. Pasażerów zapewniano, że stacja będzie wygodna także dla osób niewidomych. Tymczasem stanęły tam tablice z płaskimi napisami w alfabecie Braille'a - bez wypustek "informacje" są bezużyteczne. PKP S.A. tłumaczy, że feralne tablice są jedynie tymczasowe. To jednak niejedyny problem na tym dworcu.
O psie, z którym jeżdżę koleją. Pies przewodnik w pociągu
Jak podróżuje się z psem przewodnikiem? Asystent osoby niewidomej dobrze radzi sobie na dworcach i w pociągach. Zdecydowanie ułatwia niepełnosprawnym przemieszczanie się, zwłaszcza w sytuacjach, gdy nie mogą liczyć na pomoc osoby towarzyszącej. Wyszkolony w omijaniu przeszkód i wskazywaniu istotnych elementów przestrzeni pies od kilku miesięcy towarzyszy na co dzień także mnie.
Historia o psie przewodniku jest aktualnie wyświetlana na monitorach SIP w składach Intercity. Ja ją ostatnio spotkałem w składach, w których jechałem.
To, co zapamiętałem - Nie głaskaj psa przewodnika, gdy pracuje. On musi się skupić na tym, co robi.
Jednolite standardy obsługi dla osób z niepełnosprawnościami
Urząd Transportu Kolejowego realizuje projekt ,,Zapewnienie jednolitych standardów oraz systemu szkolenia pracowników sektora kolejowego w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami oraz osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie przemieszczania i komunikowania się.” Otrzymał na niego ponad 8,25 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum