PKP Intercity: Podwyżki cen biletów spowodowane są „putinflacją”
Głównym powodem, dla którego jesteśmy zmuszeni zmienić ceny i dostosować je do realiów rynkowych jest bardzo duży wzrost cen energii spowodowany przede wszystkim rosyjską agresją na Ukrainę oraz tzw. putinflacją – tłumaczy PKP Intercity decyzję dot. podwyżki cen biletów.
Coś czuję, że po tej podwyżce cen biletów od korekty marcowej wyleci część połączeń EIP, np. Warszawa - Kraków, które zostały dodane od grudnia pomimo ograniczeń na remontowanej Zachodniej. Jeszcze przed podwyżką frekwencja w nich jest marna.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
PKP Intercity: Podwyżki cen biletów spowodowane są „putinflacją”
Podwyżki cen biletów spowodowane są ukrofilią a nie urojoną putinflacją. Przez wiele miesięcy kolejarze wozili Ukraińców za darmo. Teraz Polacy muszą za to zapłacić. Tylko KD na tym procederze straciły ok. 6 milionów złotych:
Straty PKP Intercity są wielokrotnie większe! Ukrofilia kosztuje, głupi i naiwni Polacy zapłacą. Czego nie rozumiecie?
I tylko niech mi tu nikt nie wyjeżdża z ruskim onucyzmem, jak swego czasu ukrofilski rzecznik KD. W tych popieprzonych czasach wolę być ruską onucą, niż ukraińską/banderowską OUNucą.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema
Ogłupiony telewizją lud wszystko kupi. Jeszcze do niedawna kupowali to że w ramach wojny Orlen dyma ich na cenie paliw i dopiero gdy w telewizji to wyszło to zrozumieli.
Tak to jest w tych czasach że wszystko co złe musi koncentrować całe zło, jak dwa lata temu każdy artykuł oscylował wokół ZVID-19 to dzisiaj wszystko musi oscylować wokół Rosji i Ukrainy wciskając że przez to nasze życia się zmieniły nie do poznania
A IC jako że ma monopol to może każdą podwyżkę wcisnąć i przykryć putinflacją i każdy głupi to kupi. Pamiętajmy że 2 lata temu za wejście do pociągu bez rezerwacji miejsca IC naliczał karę 130zł. No i ogłupiony lud płacił
Sposób liczenia strat w ten sposób, że zakładamy, iż straty są równe przychodom, które usługodawca uzyskałby, gdyby wszyscy, którzy jechali za darmo, zapłacili za bilet, jest pozbawiony sensu, gdyż nie uwzględnia wpływu ceny na popyt.
Lewica: Ministerstwo Infrastruktury wciąż może zatrzymać podwyżki w PKP Intercity
11 stycznia bilety PKP Intercity kupimy już w innych, nowych cenach. Lewica ostro sprzeciwia się podwyżkom i pyta Andrzeja Adamczyka, czy na pewno wykorzystano wszystkie możliwości, by do podwyżek nie dopuścić.
PKP znów podnosi ceny biletów. Będzie bardzo drogo, nawet drożej niż w Niemczech czy we Francji. W zamian za to Polacy dostają niskiej jakości usługę i notoryczne opóźnienia.
Jakie drożej niż w Niemczech, czy Francji???
Tam superpromo jest z restrykcjami. Bez możliwości zwrotu lub wymiany. W Polsce zero ograniczeń. I kto chce porównać €39,90 do PLN 199? Można wszystko napisać, tylko co to ma wspólnego z rzeczywistością...
Siła nabywcza to zupełnie inna bajka. Tylko przypominam, że EIP + EIC to pociągi komercyjne. W każdej relacji jest pociąg w taryfie IC do wyboru.
Pociągiem z Wrocławia do Warszawy za 300 zł. Ceny biletów po podwyżkach PKP zwalają z nóg!
W środę (11 stycznia 2023 r.) w życie weszły zapowiadane przez PKP podwyżki cen biletów na przejazdy pociągami. Pasażerowie wybierający się np. z Wrocławia do Warszawy mogą przeżyć szok przy kasie. A do Gdańska taniej wychodzi samolotem. Sprawdziliśmy najpopularniejsze kierunki podróży z Dolnego Śląska.
Podwyżki cen w PKP Intercity. IC i TLK dziesięć razy tańsze niż Pendolino
11 stycznia, z momentem wprowadzenia nowego cennika PKP Intercity, całkowicie zabrakło biletów promocyjnych na pociągi Pendolino (EIP) i ekspresy (EIC). Zachowano natomiast liczne promocje biletowe na tańsze pociągi IC i TLK, co sprawia, że w niektórych przypadkach te ekonomiczne pociągi są nawet 10 razy tańsze niż Pendolino! PKP Intercity zapewnia, że brak tanich biletów na szybkie połączenia teraz, nie oznacza, że nie będzie ich wkrótce.
Coraz szerszym echem rozchodzi się twierdzenie, że po podwyżkach ceny biletów PKP Intercity są droższe, niż Deutsche Bahn. Nie jest to prawda - za bilety kolejowe wciąż w Polsce płacimy mniej. Niemiecką kolej wyróżnia przede wszystkim wysoka częstotliwość, szybkość połączeń i podejście do klienta.
PKP Intercity. Nagle spadły ceny na część połączeń. Bilet na Pendolino za 49 zł
W środę 199 zł, w czwartek - 49 zł. O tyle obniżyła się cena za podróż jednym z pociągów Pendolino z Warszawy do Gdyni. Dzień po podwyżce cen biletów w PKP Intercity przewoźnik na nowo wprowadził do systemu sprzedaży więcej promocyjnych ofert. Nie oznacza to jednak, że podróżni mogą zapomnieć o maksymalnej cenie za taką podróż. Jeśli wyprzedzą ich inni pasażerowie, nadal zapłacą 199 zł.
W roku 2014 za średnie wynagrodzenie mogliśmy kupić zdecydowanie mniej biletów na Pendolino (w cenie bazowej), niż możemy teraz. Najlepiej relacja cen biletów do pensji wyglądała pod koniec roku 2021. Zobaczcie, jak to się przedstawiało.
Wysłany: 20-01-2023, 01:02 Te 11,8% podwyżki IC/TLK to niezła ściema
Dajmy przykład Warszawa - Olsztyn. Przed 11 stycznia za 50 zł, teraz 68. Wychodzi jak nic 36%. A jeśli dodamy, że 11 stycznia 2022 ten bilet kosztował jeszcze 40 zeta, to mamy łącznie w rok podwyżki równiutkie 70%. to jest w ciul, to jest d***ko pasażerów przez monopolistę.
Do tego dodajmy mega pogorszenie oferty IC/TLK z Krakowa do Warszawy. Między 15:27 a 19:23 nie jedzie nic bezpośredniego w kategorii tańszej niż EIC (175 zeta), a te ICki co wypisałem to oba ponad 4 h się kulają. Dopiero tuż przed 21 jest Malinowski jadący 2:42, a tuż po 21 (21:17) następny ICek który jedzie 2:46. W międzyczasie nic i jeśli 23:30 to dla kogoś za późno zeby być na stacji docelowej, to jest w czarnym miejscu i musi bulić 200 zyla albo prawie. Przed zmianą rozkładu był przynajmniej Łokietek o 19:44, tuz po 22:30 na Centralnej. A RegioJet systematycznie olewany przez UTK, bo PIC musi doić owieczki.
To tylko takie dwie pobieżne obserwacje. Acha, czemu bilet na rower/psa zdrożał o 23%? Nie chce im się taboru rowerowego wystawiać? Za dużo chętnych na majówkę przewidują?
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że w najbliższych dniach będzie rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury na temat cen biletów na przejazd pociągami PKP Intercity. – Na pewno na tym poziomie, na jakim ceny są nie pozostaną – zadeklarował szef rządu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum