Niby cała Nadodrzanka wyremontowana, przynamniej od Szczecina do Huty jedzie się dobrze i szybko ale z kierunku Zielonki od Huty do Głogowa jazda tragicznie wolna.
Te tory stacyjne które są przejezdne trzyma chyba do kupy już tylko dusza Edwarda Gierka od którego czasów nawet nie dokręcano śrub.
Wogóle po godz. 16 stacja Głogów jak wymarła, pociągi przyjeżdżają i odjeżdzają puste.
Przygotowania do modernizacji ważnej kolejowej magistrali.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizację magistrali kolejowej C-E 59 na odcinku z Rzepina do Szczecina Podjuch i dalej do Świnoujścia. Spółka podpisała dwie umowy na opracowanie studium wykonalności. Wykonawcą obu projektów będzie firma BBF.
Między stacjami Wrocław Pracze a Brzezinka Średzka kilka dni temu rozpoczął się jakiś remont jednego toru. Wiadomo coś czy to jakieś prace naprawcze czy modernizacja Nadodrzanki od strony Wrocławia?
PLK zlikwiduje wąskie gardło na Nadodrzance. Most w Brzegu Dolnym do remontu
PKP PLK zleci wykonanie dokumentacji dla krótkiego fragmentu magistrali kolejowej kolejowej C-E 59 między Wrocławiem a Głogowem.
Przetarg dotyczy wyłącznie opracowania dokumentacji projektowej. Jej wykonawca zapewni później nadzór autorski nad wykonywaniem prac budowlanych zgodnie z dokumentacją. Chodzi o trzykilometrowy odcinek linii kolejowej 273 (Nadodrzanki) pomiędzy stacją Księginice – Brzeg Dolny.
Ta inwestycja poprawi warunki dla transportu kolejowego, ale i dla żeglugi śródlądowej. Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki wydał pozwolenie na przebudowę mostu na Regalicy. Zaakceptowany projekt obejmuje m.in. rozbiórkę istniejących elementów (poza przęsłem zwodzonym), budowę nowego mostu oraz modernizację infrastruktury kolejowej (linie 273 i 428).
Szacunkowy koszt modernizacji Nadodrzanki to ponad 10 mld zł
Poseł Michał Jaros skierował zapytanie poselskie do ministra infrastruktury w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 273. Z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury dowiadujemy się, że szacunkowy koszt modernizacji linii kolejowej nr 273 na odcinku Grabiszyn – Szczecin Podjuchy z podziałem na trzy odcinki to 10,1 mld zł.
Po interwencji marszałka będzie dodatkowy pociąg Gryfino − Szczecin.
Od poniedziałku (6 lutego) z Gryfina do Szczecina będzie można dojechać dodatkowym pociągiem przed godziną 7 – podał zachodniopomorski urząd marszałkowski. Marszałek Geblewicz interweniował w zeszłym tygodniu w sprawie połączeń odwołanych z powodu przebudowy mostu.
W przyszłym roku mają rozpocząć się prace na linii 273, które umożliwią przejazd najszybszych pociągów z Wrocławia do Szczecina w niespełna 4 godziny. Zamiast kosztującej miliardy złotych modernizacji Ministerstwo Infrastruktury stawia na mniejsze, ale zapewniające podobny efekt prace inwestycyjne. Plany resortu mają związek z włączeniem Magistrali Nadodrzańskiej do sieci bazowej rozszerzonej TEN-T.
Poseł Michał Jaros skierował do ministra infrastruktury zapytanie w sprawie przebudowy linii kolejowej nr 273. Jakie działania zamierza podjąć ministerstwo w celu modernizacji Nadodrzanki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum