Wkrótce ma być znany nowy wykonawca remontu hali dworcowej w Legnicy. PKP Polskie Linie Kolejowe, które są inwestorem, tym razem nie zamierzają ogłaszać przetargu, tylko wystąpią do konkretnych firm z zapytaniem ofertowym. Tak ma być szybciej. Z dotychczasowym wykonawcą spółka zerwała umowę w lipcu, bo słabo angażował się w prace.
Remont dworca opóźniony o trzy lata. Jest nadzieja, że skończy się w przyszłym roku
Remont międzytorza, budowa wind dla niepełnosprawnych, odnowienie konstrukcji hali peronowej - to tylko część długiej listy zadań przy remoncie legnickiego dworca kolejowego. Modernizacja miała się zakończyć w grudniu... trzy lata temu. Niesolidny wykonawca popadł jednak w tarapaty finansowe, przestał rozliczać się z podwykonawcami, a ostatecznie wycofał robotników.
Remont hali dworca kolejowego w Legnicy z nowym wykonawcą
Ponownie rusza remont hali dworca kolejowego w Legnicy. Prace będzie kontynuował nowy wykonawca. Z poprzednim inwestor, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zerwał współpracę, bo ten nie wywiązywał się z umowy. Przerwa w robotach trwała pół roku.
PKP PLK w końcu wybrały nowego wykonawcę prac, który dokończy modernizację stacji w Legnicy. Inwestycja pierwotnie miała zostać zakończona w lutym 2020 roku, lecz wiemy już, że modernizacja skończy się prawdopodobnie dopiero z końcem przyszłego roku.
Niepełny remont stacji Legnica ma kosztować ok. 38 mln złotych
Trwa znacznie opóźniony remont części stacji w Legnicy. Prace toczą się już od kilku tygodni, a cała inwestycja ma kosztować około 38 mln złotych. Modernizacja obejmuje jednak tylko dwa perony z pięciu i nie rozwiązuje problemu podziału miasta przez tory kolejowe. Legnica nadal będzie więc podzielona na część północną i południową.
Legnica: Postępują prace remontowe na stacji kolejowej
Po licznych komplikacjach hala peronowa wchodząca w skład obiektu w Legnicy zyskuje nowe oblicze. Początkowo za realizację remontu odpowiadała firma Fewaterm, jednak ze względu na m.in. duże problemy z płatnościami dla podwykonawców i ogromne opóźnienia robót spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zerwała umowę z dotychczasowym wykonawcą. Modernizacja stanęła w miejscu. Następnie polski zarządca infrastruktury kolejowej rozpisał nowy przetarg. Aktualnie za wykonanie inwestycji odpowiada Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” z Wrocławia.
Właśnie rozpoczęto układanie zadaszenia hali. Peron 1A został otwarty dla podróżnych, pojedziemy z niego głównie do Chocianowa. Czynne są perony 1, 2 i 5. Perony nr 3 i 4 są całkowicie zamknięte. Dworzec ma być gotowy do końca 2023 roku. Stacja Legnica będzie wyposażona w 4 windy, ułatwiające podróżnym dostęp do peronów.
Jest nowy termin zakończenia remontu legnickiej stacji PKP zobaczcie aktualne zdjęcia
Nie do końca 2023 roku, ale do kwietnia 2024 roku potrwa remont stacji Legnica. Powodem, jak informuje kolej, jest konieczność dodatkowego wzmocnienia konstrukcji hali peronowej, by była bardziej odporna na wiatry. Peron 1A został otwarty dla podróżnych, pojedziemy z niego głównie do Chocianowa. Czynne są perony 1, 2 i 5. Perony nr 3 i 4 są całkowicie zamknięte. Stacja Legnica będzie wyposażona w 4 windy, ułatwiające podróżnym dostęp do peronów. Zostaną zamontowane naprzeciw schodów, prowadzących z przejścia tunelowego na perony nr: 2,3,4,5. Wykonawcą robót jest wrocławska firma Dolkom.
Zakończenie rozpoczętej w 2018 roku przebudowy stacji Legnica, obejmującej montaż wind, modernizację dwóch peronów oraz remont hali peronowej, planowane jest do końca kwietnia 2024 roku.
Częściowa modernizacja stacji w Legnicy znowu złapała opóźnienie, a nowy termin jej zakończenia to końcówka kwietnia bieżącego roku. Prace posuwają się jednak widocznie naprzód co cieszy, a PKP PLK analizuje też możliwość dalszej modernizacji stacji, m.in. dwóch kolejnych peronów czy też montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
PKP PLK rozważa, czy kontynuować modernizację dworca w Legnicy
Do końca kwietnia ma zakończyć się I etap remontu hali peronowej dworca kolejowego w Legnicy. -Obecnie analizowane są możliwości wykonania II etapu inwestycji. Jeśli spółka zdecyduje się na kontynuację modernizacji, niezwłocznie przygotowane zostaną materiały przetargowe - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Bartłomiej Rodak, kandydat komitetu wyborczego Legnica Od Nowa na prezydenta Legnicy oraz walczący z nim o mandat radnego Bartłomiej Niebudek, architekt, złożyli petycję u ministra infrastruktury w sprawie przedłużenia tunelu na stacji PKP do ul. Ścinawskiej.
Chodzi o remontowany aktualnie tunel stanowiący dojście z budynku dworcowego do peronów. Autorzy petycji proponują, aby przedłużyć go, przebijając się do ul. Ścinawskiej.
Winda na dworcu śmiertelnie przygniotła mężczyznę.
Na dworcu kolejowym w Legnicy zginął 60-letni mężczyzna. Został przygnieciony przez windę, którą naprawiał. Policja pod nadzorem prokuratora bada okoliczności zdarzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum