Wysłany: 02-03-2023, 20:49 Reaktywacja linii Ostrołęka - Chorzele
Koleje Mazowieckie obsłużą nową linię komunikacyjną bez przetargu
Jesteśmy coraz bliżej reaktywacji pociągów Ostrołęka – Chorzele; na linii pojawił się już nawet pierwszy pociąg turystyczny. Regularne połączenia obsłużą Koleje Mazowieckie, które otrzymały na to zlecenie bez przetargu. Jak ma się to do zapisów IV pakietu kolejowego?
Kurpie od likwidacji w czerwcu 2001 r. połączeń między Ostrołęką a Szczytnem stały się jedną z większych białych plam na kolejowej mapie Polski. Z wsi gminnej Jednorożec do najbliższych czynnych stacji, w Ostrołęce albo Ciechanowie, jest ponad 40 km. Ale już wkrótce na Kurpie wrócą pociągi. Koleje Mazowieckie na czerwiec zapowiedziały reaktywację połączeń z Ostrołęki do Chorzel. A kiedy pociągi dojadą do Szczytna i Olsztyna?
Mnie natomiast zastanawia jedna kwestia poruszona ww. artykule "Sytuacja graniczna". Czy nie doszło do przestępstwa polegającego na regularnym "okradaniu" podatników Mazowsza przez Marszałka Województwa Mazowieckiego A. Struzika (PSL). Jak wynika z treści ww. artykułu cytat: Chodzi o obsługiwaną przez Koleje Mazowieckie relację Warszawa Działdowo. Choć na tej trasie ostatnią stacją na terenie województwa mazowieckiego jest Mława, to pociągi docierają 18 km dalej – do mazurskiego Działdowa. Mimo to samorząd województwa warmińsko mazurskiego nie dokłada się do ich kursowania (...). województwa warmińsko mazurskie i mazowieckie to jedyne regiony, w których rządzą marszałkowie z Polskiego Stronnictwa Ludowego: w Warszawie Adam Struzik, w Olsztynie Gustaw Marek Brzezin.
A. Struzik -Marszałek Mazowsza dla partyjnych celów sponsoruje przejazdy mieszkańcom Warmii na koszt podatników Mazowsza. Czy to jest prawnie dozwolone? To chyba już wiem dlaczego tak duży wzrost dotacji do Kolei Mazowieckich w 2023 r. I dlaczego bilety Kolei Mazowieckich są najdroższe spośród wszystkich przewoźników regionalnych. Nawet bilety miesięczne PKP Intercity są tańsze od biletów miesięcznych Kolei Mazowieckich. Czy to nie jest podejrzane? Czy to nie wymaga zgłoszenia odpowiednim organom ścigania? Zapraszam do wymiany poglądów.
Wojewodztwo ma prawo organizowac transport poza swoj teren do najblizszego wezla w sasiednim wojewodztwie do 30 km.
Warminsko-mazurskie zastanawia sie w jaki sposob zorganizowac obsluge odcinka Szczytno - Chorzele, pod uwage brana jest wspolpraca z mazowieckim przewoznikiem.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Ciekawy artykuł na ten temat jest w ,,Z Biegiem Szyn".
M.in. brak finansowania pociągów od granicy województw do Działdowa. Teraz wiadomo dlaczego Mazowiecki Urząd Marszałkowski nie chce finansować kolejnych pociągów na teren województwa warmińsko-mazurskiego.
Były przecież przed remontem stacji w Iłowie 3 pary regio Działdowo - Iłowo i wtedy KM kończyły najdalej w Iłowie. Od czasu remontu KM wydłużyły swoje kursy do Działdowa.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Właściwie może dobrym pomysłem byłoby wydłużenie pociągów regio z Olsztyna/Iławy do Działdowa aż do Mławy, tylko w Mławie też są tylko 3 krawędzie peronowe, które już teraz są wykorzystywane, żeby pociągi mogły się wyprzedzać.
Myślę, że relacja KM do/z Działdowa jest też spowodowana tym, że maszyniści KM stamtąd pochodzą?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Jakiś absurd i marnowanie publicznych pieniędzy na "taksówki kolejarskie" dla maszynistów.
Urząd Marszałkowski powinien wnioskować o budowę dodatkowych torów na terenie końcówki Mazowsza tj. w Mławie lub na terenie Warmii w Iłowie. Ale jeśli w Wydziale Transportu tylko 2 osoby pracowały kiedyś na kolei i mają o niej pojęcie z tego tylko jedna osoba jest z jajami (facet) a wszystkie pozostałe w tym kierowniczka to baby i szefową Departamentu Infrastruktury jest baba to nic dziwnego, że tak jest zarządzana kolej samorządowa.
Mieli szansę zgłosić tego typu uwagi do Planu Transportowego Mazowsza, który powstawał w 2022 r. ale po co się wysilać...
Wypij ziółek na uspokojenie.
Nie obrażaj ludzi. Znam i wiem, że to odpowiednie osoby na odpowiednim miejscu. Zapewniam, że bardziej kompetentni od Ciebie.
Wypij ziółek na uspokojenie.
Nie obrażaj ludzi. Znam i wiem, że to odpowiednie osoby na odpowiednim miejscu. Zapewniam, że bardziej kompetentni od Ciebie.
A na jakiej podstawie twierdzisz, że są bardziej kompetentni ode mnie, przecież nie wiesz kim jestem i czym się zajmowałem zawodowo dotychczas.
Kierowniczka Wydziału Transportu Kolejowego to zdymisjonowana zastępczyni dyrektorki departamentu infrastruktury. Takie miała "osiągnięcia", że trzeba było ją zdymisjonować. Pomimo tego długo broniła się przed dymisją aż wreszcie spuścili ją jak wodę w klozecie. Ale nadal mąci i ustala rozkłady pociągów według partyjnych pryncypiów. Kiedyś pracowała w centrali PKP Intercity jako kierowniczka (nie pociągu) ale poznali się na niej i wywalili. Niedawno do tego jej zespołu dołączyła jeszcze jedna kobieta, która poprzednio pracowała w KM jako kierowniczka pociągu. Oszczędzę wstydu i nie powiem dlaczego przestała pracować w KM. Znajoma mówiła, że wywodzi się z patologii kolejarskiej.
Nic dziwnego, że Koleje Mazowieckie są najdroższym przewoźnikiem regionalnym a ceny biletów miesięcznych na ich pociągi są wyższe niż na IC i TLK spółki PKP Intercity. To skutek tej "fachowości".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum