Jak wygaszono popyt na linii kolejowej Bielsko-Biała – Cieszyn?
Linia nr 190 z Bielska-Białej do Cieszyna ma bardzo długą historię, jednak najciekawsza jest ta od roku 1983, kiedy linia została zelektryfikowana, do całkowitej likwidacji na niej pociągów w roku 2009. Trasa jest książkowym przykładem, jak należy dostosowywać ofertę przewozową i parametry techniczne linii, aby podróżni z pociągów... nie korzystali.
Na mantrę do znudzenia porównuję linię 190 do 406.
W tym samym dniu "zadrutowano" 190 i 406.
I tak samo je traktowano by wymusić zamknięcie ruchu pasażerskiego między dużymi ośrodkami.
Jechałem tą linią w 2005 i 2006 roku z Cieszyna do B-B.
Prędkość tragedia (analogicznie było na 406).
Pociąg przegrywał z busami sromotnie.
Lajkonik z Cieszyna do Dworca Taras Górny B-B jedzie 40 minut bez korków.
Szkoda tej trasy by dalej się marnowała.
Tam jest szansa na Bielską SKM.
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Linia kolejowa Bielsko-Biała – Cieszyn na liście podstawowej Kolej+
Projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała będzie realizowany. Dotąd znajdował się na liście rezerwowej Programu Kolej Plus.
Jeszcze przed rewitalizacją linii kolejowej do Wisły przez paręnaście lat nad linią wisiała groźba całkowitej likwidacji połączeń. Z jednej strony było to spowodowane jej złym stanem technicznym, a z drugiej kaprysami przewoźników, którzy po niej jeździli. Wisła i Ustroń mogły stać się dwoma dużymi ośrodkami turystycznymi, które realnie mogły zostać pozbawione połączeń kolejowych nie tylko z Katowicami, ale także resztą kraju.
Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?
Od września ubiegłego roku pociągi jeżdżą na zmodernizowanej linii kolejowej z Goleszowa do Cieszyna. Jest to najkrótsza trasa, która łączy stolicę województwa z powiatowym Cieszynem. Nieczynna wcześniej linia jest ważną arterią powiatu cieszyńskiego, która łączy gminy Chybie, Skoczów, Goleszów i Cieszyn. Zapytaliśmy Koleje Śląskie, jak kształtuje się frekwencja w pociągach na tej trasie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Miasto Bielsko-Biała podpisały umowę na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”.
Nasi czytelnicy poinformowali nas o znaczącym wzroście liczny podróżnych na reaktywowanej linii między Cieszynem a Goleszowem. Okazało się, że dołożenie trzech par pociągów, a także początek roku szkolnego przyniósł skumulowany efekt w postaci wzrostu liczby podróżnych o prawie sto procent.
Będzie połączenie Bielska-Białej ze Skoczowem. Ogłoszono przetarg
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”.
Czy na linii Bielsko-Biała - Skoczów wystarczy jedna mijanka?
PKP PLK obstają przy decyzji o budowie tylko jednej mijanki na 22-kilometrowym odcinku Bielsko-Biała Główna – Skoczów. Zarządca przywołuje analizy, w myśl których do uruchomienia planowanej początkowo liczby pociągów większa liczba punktów krzyżowania nie będzie potrzebna. Tymczasem zdaniem działaczy społecznych zbyt mała liczba mijanek może poważnie ograniczyć korzyści, jakie inwestycja z programu Kolej Plus przyniesie mieszkańcom i turystom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum