Mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort wszystkich pasażerów, od 8 maja Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadzi płatny przewóz rowerów w dni robocze, w godzinach porannych i popołudniowych szczytów przewozowych
Majówka to symboliczny początek sezonu rowerowego. Chętnie wybieramy przejazd jednośladem, aby odpocząć i spędzić aktywnie czas. Szerokie możliwości wyboru tras rowerowych, nawet w innej części kraju, daje dojazd do nich z wykorzystaniem pociągu. Urząd Transportu Kolejowego podsumował najważniejsze zasady przewozu rowerów w polskich pociągach.
Weszły w życie budzące pewne kontrowersje nowe przepisy taryfowe ŁKA dotyczące przewozu rowerów. Przewoźnik zastrzega, że nie tylko będzie pobierał opłatę za transport jednośladu, ale też może odmówić zabrania go na pokład w sytuacjach skrajnych.
Niedawno Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadziła opłaty za przewóz rowerów. Argumentowała to pojawiającymi się problemami wynikającymi ze zbyt dużej liczby przewożonych jednośladów, zwłaszcza w godzinach szczytu. Okazuje się, że podobne sytuacje zdarzają się także w przypadku kursów obsługiwanych przez Polregio.
Zastępczy przedział rowerowy w wagonie IC Malinowski
Nietypowa sytuacja wymaga nietypowych reakcji. Pracownicy PKP Intercity podmienili wagon dla jednośladów na zwykły przedziałowy wagon klasy 2, z ośmiomiejscowymi przedziałami. Domyślaliśmy się, że przyczyną była awaria wagonu rowerowego w IC Malinowski, ale poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz PKP Intercity.
Klęska urodzaju. Rowery nie mieszczą się w pociągach
Niektórzy przewoźnicy regionalni stali się ofiarą popularności swoich usług – tak przynajmniej można wywnioskować z ich komunikatów dotyczących ograniczeń w przewozie rowerów. Największe zmiany dotknęły pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Tam rowery miały blokować wejścia do składów czy korytarze prowadzące do drzwi i toalet.
Warszawska Kolej Dojazdowa od 1 marca wprowadza zakaz przewozu rowerów w godzinach szczytu. Ograniczenie obowiązuje do odwołania – na czas „prowadzonych prac remontowych na linii WKD”.
Wieże rowerowe na wrocławskich dworcach? To nowy pomysł Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie proponują budowę we Wrocławiu wież rowerowych. Miałyby powstać przed dworcem Głównym i kilkoma innymi dużymi stacjami w mieście. Wieża rowerowa to automatyczny parking - rowerzysta umieszcza swój pojazd na specjalnym stojaku, a robot przenosi go w bezpieczne miejsce na jednym z poziomów wieży. Do zaparkowanego tak roweru nikt nie ma dostępu, można więc zostawić na nim nawet fotelik dziecięcy czy kosz z zakupami.
27 kwietnia rusza obowiązkowy system rezerwacji przewozu rowerów w pociągach Kolei Śląskich – miejscówka dla roweru będzie kosztować 8,40 zł. Przewoźnik zapowiada też specjalny VeloCug na linii Katowice – Wisła Głębce z dużą liczbą miejsc rowerowych.
18 maja do pociągu Kolei Śląskich, zdolnego przewieźć jedynie 4 rowery, weszła grupa 20 rowerzystów. Kierowniczka pociągu, działając zgodnie z regulaminem, ze względów bezpieczeństwa odmówiła przewozu nieprzystosowanym do tego taborem tak wielkiej liczby jednośladów. Sytuacja poskutkowała odwołaniem pociągu. I nie tylko.
08.06.2024 IC PODLASIAK na możliwych 6 sztuk rowerów wciśnięto 9.
Oczywiście dwóch rowerzystów wykpiło się bo ... mieli bilet POLREGIO.
Obsługa IC musi sporządzić raport z tych sytuacji.I (WRESZCIE) robi dokumentacje fotograficzną by pokazać niestety cwaniactwo rowerzystów.
Rowerzyści do Malinowskiego miejcie pretensje a nie do szeregowych pracowników...
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Zbliżający się sezon wakacyjny to dobra okazja, by połączyć podróż pociągiem z wycieczką rowerową. O czym trzeba pamiętać, łącząc te dwa środki transportu? Urząd Transportu Kolejowego przygotował krótki poradnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum