A czas przejazdu z Lubina, Legnicy i Bolesławca do Jeleniej Góry byłby akceptowalny, zwłaszcza, że kolej nie ma żadnej konkurencji.
Z Legnicy do Jeleniej Góry wychodzi ponad 2,5 godziny jazdy pociągiem wobec 1 godziny jazdy samochodem (pomijam oczywiście dojścia na dworzec, oczekiwanie na przesiadki, itd.). Kolej nie ma być konkurencją dla autobusów (akurat na tej trasie nie ma), tylko przede wszystkim dla samochodów i to nie tylko cenowo. Oczywiście pociągi w takiej relacji mogą spokojnie sobie jeździć, ale wielkiej frekwencji w pełnej relacji przy tak mizernych czasach przejazdu im nie wróżę.
bystrzak2000, pociąg można przyspieszyć poprzez ograniczenie postojów. Zresztą przy weekendowych wyjazdach w góry czas przejazdu nie ma większego znaczenia. Ludzie chętniej pojadą wygodnym pociągiem niż samochodem. W soboty poranne pociągi z Wrocławia do Szklarskiej Poręby są oblegane przez turystów, mimo iż czas przejazdu wynosi ponad 3h. Mniej więcej tyle samo czasu mógłby jechać pociąg z Legnicy.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
pociąg można przyspieszyć poprzez ograniczenie postojów.
W swoich obliczeniach wykorzystałem czasy z aktualnej korekty dla najszybszych pociągów, które już mają ograniczone postoje.
Pirat napisał/a:
Zresztą przy weekendowych wyjazdach w góry czas przejazdu nie ma większego znaczenia. Ludzie chętniej pojadą wygodnym pociągiem niż samochodem. W soboty poranne pociągi z Wrocławia do Szklarskiej Poręby są oblegane przez turystów, mimo iż czas przejazdu wynosi ponad 3h. Mniej więcej tyle samo czasu mógłby jechać pociąg z Legnicy.
Czekałem na porównanie z trasą z Wrocławia, ale jednak to nie to samo. Najszybszy pociąg z Wrocławia do Szklarskiej Poręby jedzie 2:45 h (Szklarka), Szrenica nieco wolniej (2:51 h), Kamieńczyk 2:55 h, a z Legnicy przy dwóch zmianach czoła wychodzi minimum 3,5 godziny (pamiętajmy jeszcze o konieczności dojazdu na dworzec, ale to pomijam, bo we Wrocławiu też trzeba). Nie możemy jednak zapomnieć, że Wrocław jest milionową aglomeracją, a Legnica ledwie przebija 100 tys. mieszkańców. Ponadto dojazd samochodem z Wrocławia jest tragiczny, a z Legnicy mamy do Bolkowa nowiuśką S3. Jak jeszcze jedziesz całą rodziną, gdzie kolej regionalna nie przewiduje biletów rodzinnych, to samochodem wychodzi Ci taniej i szybciej. Kolej musi być realną konkurencją dla samochodu, a jeśli nie będzie, to będzie robić za typowy socjal i zabawkę dla mikoli zaliczaków: zawsze ktoś tam pojedzie, ale frekwencja będzie mizerna. Tak było na trasie Wrocław - Jelenia Góry przed 10 laty, gdy mieliśmy ponad 3-godzinne czasy przejazdu: ktoś zawsze jechał, ale w 3 wagonach ogólnie hulał wiatr.
Tak jak pisałem, połączenie Głogów - Lubin - Legnica - Jelenia Góra jest idealne na autobus jadący po S3 w godzinnym takcie, a dla reszty mieszkańców tej części województwa spokojnie może jeździć pociąg przez Węgliniec i Lubań, ale w tym wypadku bardziej jako połączenie tych miast między sobą, niż jakiś super pociąg turystyczny.
Koleje Dolnośląskie nie wykluczają uruchomienia pociągów na Mazury
Koleje Dolnośląskie złożyły do Urzędu Transportu Kolejowego wnioski o uruchomienie komercyjnych połączeń do Świnoujście i Zakopanego. Przewoźnik nie wyklucza rozbudowania siatki o inne miasta. Skąd jednak pomysł na uruchomienie pociągów nad morze czy w góry.
Koleje Dolnośląskie mogą uruchomić połączenia do Zakopanego
Urząd Transportu Kolejowego przyznał Kolejom Dolnośląskim otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Głogów – Zakopane i w relacji powrotnej. Przewoźnik czeka jeszcze na decyzję dotyczącą uruchomienia połączenia Wrocław Główny – Świnoujście.
Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję w sprawie przyznania Kolejom Dolnośląskim otwartego dostępu dla przewozów na trasie Wrocław Główny – Świnoujście. Przewoźnik chce pojechać w rewelacyjnym czasie - poniżej pięciu godzi.
Za kilka tygodni ruszy sezonowe połączenie Kolei Dolnośląskich łączące Wrocław i Legnicę ze Świnoujściem. Pociąg będzie bezkonkurencyjny czasowo w stosunku do kursów dalekobieżnych czy regionalnych i to mimo tego, że pierwotny czas jazdy wydłużono o prawie 30 minut. Połączenie będzie obsługiwane za pomocą składu zestawionego z dwóch najnowszych Elfów.
Koleje Dolnośląskie ruszają do Świnoujścia. Wakacyjna oferta dla miłośników Bałtyku
Koleje Dolnośląskie uruchamiają wakacyjne bezpośrednie połączenie do Świnoujścia. Pociąg zabierze pasażerów nad morze z dworca Wrocław Główny w sobotę rano, a wróci w niedzielę wieczorem. Połączenie zostanie uruchomione 24 czerwca, a sprzedaż biletów ruszy dwa tygodnie wcześniej.
Z Wrocławia nad morze w niespełna 6 godzin. W najbliższy weekend pierwszy kurs
Koleje Dolnośląskie uruchamiają wakacyjne, bezpośrednie połączenie do Świnoujścia. Pociąg zabierze pasażerów nad morze z dworca Wrocław Główny w sobotę rano, a wróci w niedzielę wieczorem. Połączenie zostanie uruchomione już w najbliższy weekend. Bilet w jedną stronę to koszt 79 zł.
Fajna sprawa.
Trochę innego folkloru na torach!
A tak na serio:
Chciałem ten pociąg przywitać Paprykarzem i solą.
Nic z tego PLK nasuwa przęsła nowego mostu na Regalicy przez to KD jedzie z Gryfina do Szczecin Dąbie omijając Szczecin Główny.
Dlatego czasowo jest rekordowo szybko.
Oby odniósł sukces jak Słoneczny KM
[ Dodano: 23-06-2023, 23:07 ]
Czekam na materiał filmowy z tej trasy na Youtubie.
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Sukces wakacyjnego połączenia Kolei Dolnośląskich nad morze
Ponad 7 tysięcy pasażerów skorzystało z pierwszego w historii Kolei Dolnośląskich bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Świnoujścia. Pociąg KD Premium Nadmorski kursował w weekendy od 24 czerwca do 27 sierpnia, a także w dzień wolny 15 sierpnia. Umożliwiał podróż ze stolicy Dolnego Śląska do Świnoujścia w najszybszym możliwym czasie w tym rozkładzie jazdy, a więc w 5,5 godziny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum