W dniu dzisiejszym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego ukazało się "Ogłoszenie o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektu „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego". Konsultacje rozpoczynają się 18 sierpnia, a zakończą 8 września.
Informacja z 24legnica.pl:
"Pociąg specjalny Kolei Dolnośląskich nie będzie, niestety, ogólnodostępny, ale na facebookowym profilu spółki można wygrać jedno z 25 podwójnych zaproszeń na przejazd."
Konkurs może jako pomysł ciekawy, ale jako promocja KD i samej kolei (z możliwością skorzystania z dworców w Legnicy czy Chojnowie) wśród mieszkańców powiatu złotoryjskiego raczej chybiony. A pytało mnie kilka osób o szczegóły tego przejazdu. Dodatkowo szkoda, że informację podano przez fanpage dopiero w środę wieczorem.
Powrót pociągów pasażerskich do Złotoryi coraz bliżej.
Połączenie kolejowe z Legnicy przez Złotoryję i Lwówek do Jeleniej Góry pozostaje priorytetem dla sejmiku, który stara się również o przejęcie od PKP linii z Lwówka przez Wleń do Jeleniej Góry. W pierwszej kolejności ma być jednak reaktywowany odcinek z Lwówka przez Złotoryję do Legnicy, co pozwoli na włączenie do sieci komunikacyjnej dwóch z czterech dolnośląskich miast powiatowych (obok Polkowic i Góry) pozbawionych w tej chwili kolejowych połączeń pasażerskich.
Nic z tego nie będzie a napewno nie do 2022 roku. Byłem na tym spotkaniu i data 2022 to pobożne życzenia Burmistrza Złotoryji. Pan Wild powiedział, że chciałby aby ten odcinek udało się zrobić jeszcze w tej kadencji samorządu ale na omawianej części linii 284 jest sporo do zrobienia, podmyty nasyp, brak wiaduktu w Pielgrzymce i etc. Generalnie spory koszt ale szansa jest ze względu na to, że linia w całości została wpisana do programu Kolej Plus. Była mowa w kontekście linii 284 o odbudowie połączeń na odcinku Gryfów/Świeradów-Zdrój i to wg. Pana Wild ma nastąpić w tej kadencji ze względu na to, że jest to krótki i niezbyt skomplikowany odcinek. IIIetap to odcinek Lwówek/Gryfów Śl czyli raczej nigdy
Co do linii 283 w relacji Lwówek/JG to temat również na później.
Jak by dobrze przeanalizować to forum to okaże się, że wszelkie aktywności dotyczące ewentualnych rewitalizacji pojawiają się ze stałą częstotliwością przedwyborczą. po 13 października wszystko wróci do normy
Kolej mogłaby wrócić do dziesiątków miast w Polsce. Ten region przykładem.
Samorząd województwa dolnośląskiego, przejmując nieczynne od lat linie kolejowe, chce przywrócić połączenia kolejowe do niemal 30 miast w regionie. „Dzięki samorządom kolej mogłaby wrócić do ponad setki miast w Polsce” - uważa wiceprzewodniczący klub radnych Bezpartyjni Samorządowcy w Sejmik Województwa Dolnośląskiego Patryk Wild. To między innymi trasa Jerzmanice Zdrój - Lwówek Śl.
Nie tylko Polkowice. O kolej walczą też w Złotoryi
Trwa realizacja studiów planistyczno-prognostycznych dla trzech dolnośląskich inwestycji kolejowych w ramach programu Kolej+.
Jeden z projektów dotyczy przywrócenia połączeń pasażerskich do Złotoryi na co od ponad 12 lat czekają mieszkańcy. Wczoraj odbyły się w tej sprawie zdalne konsultacje na których przedstawiono wstępny zarys projektu. Firma zbada i przeanalizuje teraz zasadność tej inwestycji. Złotoryjanie od lat zdania nie zmieniają, wyczekują powrotu połączeń.
Małymi krokami do celu - w tym przypadku - w stronę powrotu kolei. Projekt rewitalizacji linii nr 284 na odcinku Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój otrzymał dofinansowanie w rządowym programie Kolej+. Złotoryja i Lwówek Śląski jako jedne z nielicznych powiatowych stolic wciąż są wykluczone z systemu kolejowego. To ma się niebawem zmienić. O tym jak ważne jest przywrócenie połączeń pasażerskich na tym odcinku od lat jednym głosem mówią złotoryjanie.
No niby tak ale na ciągu Legnica-Jelenia Gora mamy 2 trasy przez Jerzmanice Lwowek i przez Swierzawe i Marciszow. Skoro UMWD przejmie odcinek Nowy Kosciol-Wojcieszow Gorny, to znaczy ze odcinek Marciszow-Wojcieszow Gorny pozostanie 40 km/h...
Złotoryja ma sieć trakcyjną, ale nie ma pociągów. Czy to się zmieni?
Powiatowa Złotoryja nie ma aktualnie dostępu do kolejowych połączeń pasażerskich i to pomimo faktu, że przez miasto biegnie zelektryfikowana linia kolejowa 284, obecnie czynna tylko w ruchu towarowym. Nawet to może się wkrótce zmienić, bo kopalnie korzystające ze szlaku kończą swoją działalność. Czy sprawi to więc, że miasto już na zawsze pożegna się z szansą na powrót pociągów pasażerskich?
Jest przetarg na rewitalizację linii kolejowej do Złotoryi
Właśnie ogłoszono przetarg na zaprojektowanie oraz realizację prac przy modernizacji linii kolejowej Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Dzięki temu pociągi wrócą do Złotoryi i skomunikują ten powiatowy ośrodek z Legnicą i Wrocławiem. Zadanie jest realizowane w ramach programu Kolej Plus.
PKP PLK otrzymały 10 ofert w przetargu na rewitalizację linii Złotoryja – Legnica, a połowa z nich mieści się w budżecie PLK, co nieco przybliża realizację prac. Dzięki inwestycji pociągi znów mają docierać do powiatowej Złotoryi i to w rekordowym czasie 17 minut. Zadanie będzie realizowane w ramach programu Kolej Plus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum