... kiedyś jechałem InterRegioBusem z Jeleniej Góry do Świeradowa i również jechałem albo sam z konduktorem albo 2 osoby z konduktorem
Nie wiem ale ja się obawiam że Świeradów może generować 5 krotnie mniejszy potok niż Szklarska czy Karpacz...
Wcalę się nie dziwię bo InterRegioBus po pierwsze uruchomiono do dworca, który praktycznie był ruiną i pies z kulawą nogą tam nie zaglądał. Co dopiero myśleć, że z tam jaki kolwiek autobus przyjeżdża. Dziwię się, że nikt nie wpadł na pomysł żeby puścić ten autobus normalnie do przystanku PKS. Po drugie zlikwidowano go wtedy kiedy dotarło do ludzi, że jest coś takiego i zaczynali nim jeździć. Na wszystko potrzeba czasu. O ile dobrze pamiętam to w zasadzie uruchomiono go tylko na wakacje.
Oczywiście, że Karpacz i Szklarska Poręba będą generowały większe potoki i nikt nie twierdził, że będzie odwrotnie.
To dodam swoje uwagi dla relacji Zgorzelec - Jelenia Góra w dni robocze. Trochę inny układ połączeń w związku z oddaniem do użytku linii do Świeradowa-Zdroju. Komentarz podzieliłem na części:
Odcinek Zgorzelec (Goerlitz) - Gryfów Śląski:
* 6 par do Jeleniej Góry (wszystkie przedłużone do Karpacza)
* 3 pary do Świeradowa-Zdroju.
Przesiadki planowane w Gryfowie Śląskim na jednym peronie drzwi w drzwi. Czas na przesiadkę przy każdej z 3 przesiadek to 5 minut.
Odcinek Gryfów Śląski - Jelenia Góra chyba najlepszy w historii:
* 11 par do Jeleniej Góry.
* w tym 7 do Karpacza, 1 do Wrocławia, 1 do Wałbrzycha Miasto, 2 do Jeleniej Góry.
W drugą stronę (dni robocze):
Odcinek Jelenia Góra- Gryfów Śląski:
* 6 par do Goerlitz, 4 do Świeradowa-Zdroju i 1 do Gryfowa (wieczorny skomunikowany z Węglińcem)
Odcinek Jelenia Góra - Goerlitz:
* 6 par bezpośrednich,
* 2 z przesiadką w Gryfowie Śląskim do Goerlitz
* wieczorny pociąg z Jeleniej Góry skomunikowany w Gryfowie na Węgliniec, nie na Goerlitz. Nawet jeśli ktoś od strony Jeleniej chciałby pojechać do Zgorzelca z 2 przesiadkami, to nie zdąży w Węglińcu, bo do Zgorzelca pociąg odjedzie 6 minut wcześniej.
Ogólnie rozkład bardzo na plus, szczególnie dla odcinka Gryfów - Jelenia Góra, większość zaplanowana z cyklicznością, bezpośrednie połączenia do Świeradowa-Zdroju z Jeleniej, Karpacza i Goerlitz. To powoduje mniej bezpośrednich połączeń Goerlitz - Jelenia, ale za to świetnie skomunikowanych - do poprawy ostatnie połączenie w dobie z Jeleniej Góry.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Główne wnioski mieszkańców Mirska i Gryfowa którzy dojeżdżają do pracy odnośnie projektu połączeń do Świeradowa to przede wszystkim:
1. przyjazd pociągu do Świeradowa minimum 10 minut przed godz. 7. Optymalnie to 15 min.
2. przyjazd pociągu do Świeradowa przed godz. 8. Godziny przyjazdu j/w
3. przyjazd pociągu do Lubania przed godzi. 8
Macie jakiś pomysł jak zmodyfikować ten rozkład tak aby uwzględnić sugestie mieszkańców?
Wiadomo, że nie sposób wszystkich zadowolić i zawsze coś komuś nie będzie pasowało
Moja koncepcja zmian:
ad1. obecnie jedyne wyjście to zmiana godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych o 5 min i w Gryfowie pociąg do Świeradowa powinien odjeżdżać jako pierwszy.
ad 2. i ad 3. jedyne sensowne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to wydłużenie relacji Wroc/Lubań (przyj. do Lubania 7.08) do JG tak aby o 8 z minutami pojechał dalej do Wrocka przez Wałbrzych. Z kolei w drugą stronę pociąg do Wrocka z JG przez Lubań. Mijanka obu pociągów w Gryfowie mniej więcej o 7.30 skomunikowane z wahadłem do Świeradowa. Takie rozwiązanie również pozwoliłoby na kolejne skomunikowanie wszystkich trzech relacji o godzi. 8.30 w Gryfowie. Przy takim wariancie weekendowo zmieniłbym relację pociągu Karpacz/Gerlitz o godz. 7.32 na pociąg do Świeradowa a pociąg ze Świeradowa pojechałby do Gerlitz. Pociąg rel. Gerlitz/JG/ Karpacz pojechałby bez zmian.
Brakuje bezpośrednich połączeń Legnica - Jelenia Góra przez Węgliniec. Przydałyby się co najmniej 3 pary (rano, po południu i wieczorem). Kiedyś, w czasie monopolu PR, takie pociągi były (Wrocław - Węgliniec - Jelenia Góra). Dziś ani Legnica, ani Bolesławiec nie mają połączenia z Jelenią Górą (zero bezpośrednich pociągów, śladowa ilość autobusów - z Bolesławca jeden kurs w dni robocze). Trzeba się tłuc z przesiadką w Lubaniu, co jest niewygodne i czasochłonne. Żeby wybrać się na weekend w Karkonosze, trzeba jechać samochodem. Znajomy z Bolesławca pracuje w Jeleniej Górze i jak nie dysponuje samochodem to rano jeździ pociągiem przez Zgorzelec. Absurd!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Po uruchomieniu Świeradowa wszystkie pociągi relacji Wrocław - Lubań - Wrocław powinny zostać przedłużone do Gryfowa Śląskiego. W Gryfowie powinny być skomunikowania z szynobusami Gryfów - Świeradów - Gryfów.
Po uruchomieniu Świeradowa wszystkie pociągi relacji Wrocław - Lubań - Wrocław powinny zostać przedłużone do Gryfowa Śląskiego. W Gryfowie powinny być skomunikowania z szynobusami Gryfów - Świeradów - Gryfów.
A widziałeś projekt rozkładu jazdy? Wygląda na to że nie.
Po co wydłużać, skoro pociągi do Świeradowa pojadą bezpośrednio z Goerlitz przez Lubań, albo będą skomunikowane w Gryfowie Śląskim z pociągami z Goerlitz do Jeleniej Góry i Karpacza które też pojadą przez Lubań Śląski. I wystarczy że w Lubaniu będą skomunikowane z pociągami z Wrocławia..
janox79, czyli w praktyce nie ma żadnych skomunikowań. Dlatego mój postulat zawarty w poprzednim poście jest jak najbardziej słuszny. Kiedy w UMWD/KD ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy? Jak było trzeba wejść w dupę Ukraińcom to wszyscy ochoczo pchali się w ukraiński zad bez wazeliny (patrz: link w podpisie). Ale jak trzeba zrobić coś dla Polaków to trzeba się z urzędasami naużerać, a wszystko idzie tak opornie, że rzygać się chce.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jest też w projekcie 7 całorocznych, super, parominutowych skomunikowań od Wrocławia, Legnicy, Lubania Śląskiego oraz prawie wszystkie z kierunku Jeleniej Góry.
Mało? Teraz nie ma w ogóle. W innych regionach nie ma wcale i pewnie nigdy nie będzie, a ludzie muszą jakoś żyć.
Gdy jeszcze za ten projekt weźmie się PLK-a i wszystko przemieli to zostanie wielkie g....
Reszta to dodatkowa bezsensowna przesiadka w Lubaniu Śląskim lub Gryfowie Śląskim. Po co? Chyba tylko po to, żeby wykazać, że trasa na Wrocław przez Węgliniec, Bolesławiec nie będzie szybsza niż przez Jelenią Górę, Wałbrzych
Ostatnio zmieniony przez janox79 dnia 18-06-2023, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
janox79 wydaje mi się, że pomysł Noemy o puszczeniu z JG 3 par z/do wrocka przez Węgliniec jest znacznie lepszy ze względu na łatwiejsze ułożenie przebiegów. Naturalnie w Gryfowie mijanka przeciwnych relacji skomunikowana z wahadłem do/z Świeradowa. Wydłużenie relacji Wroc/Lubań to może w przyszłości bo na razie nie ma czym ale już jako bezpośrednia relacja do Świeradowa.
Ja się nie upieram przy swoim! Ale przyznasz mi rację, że na odcinku kilkunastu kilometrów robienie dwóch przesiadek to nie jest dobra oferta.
Poza tym nie przesadzajmy odcinek Lubań Śląski - Gryfów Śląski to tylko 14,4 km i 18 minut jazdy.
Lub inna opcja - wszystkie bezpośrednie Wrocław - Lubań Śląski kierujemy na Zgorzelec a odcinek Węgliniec - Gryfów obsługujemy szynobusem do Świeradowa.
janox79 dwie przesiadki z pewnością są mało atrakcyjne...zwłaszcza na tak krótkim dystansie ale tych z jedną przesiadką ze Świeradowa w kierunku Wrocławia jest w sumie 5 z czego 2 w Lubaniu i 3 w JG.
Ostatnio zmieniony przez kociol2009 dnia 18-06-2023, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
janox79 wydaje mi się, że pomysł Noemy o puszczeniu z JG 3 par z/do wrocka przez Węgliniec jest znacznie lepszy ze względu na łatwiejsze ułożenie przebiegów. Naturalnie w Gryfowie mijanka przeciwnych relacji skomunikowana z wahadłem do/z Świeradowa. Wydłużenie relacji Wroc/Lubań to może w przyszłości bo na razie nie ma czym ale już jako bezpośrednia relacja do Świeradowa.
To nie muszą być bezpośrednie pociągi Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec. Wystarczą pociągi relacji Legnica - Jelenia Góra skomunikowane w Legnicy z pociągami do/z Wrocławia i Lubina/Głogowa. Na trasie Legnica - Bolesławiec - Węgliniec połączeń jest za mało, zaś dojazd z Legnicy i Bolesławca do Jeleniej Góry transportem publicznym jest praktycznie niemożliwy, dlatego właśnie dołożyłabym min. 3 pary pociągów Legnica - Jelenia Góra. To jeszcze jest możliwe do zrealizowania od grudnia br. Jeszcze jest czas na zmiany w projekcie rozkładu jazdy. Tylko czy w UMWD/KD kogoś to interesuje?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum