Wysłany: 11-12-2014, 22:46 Linia Ełk - Korsze - Olsztyn
Elektryfikacja odcinka Ełk - Korsze: Jest wykonawca studium.
Ponad pół roku zajął PKP PLK wybór wykonawcy studium elektryfikacji odcinka Ełk - Korsze. Budowa sieci trakcyjnej radykalnie skróci podróż pociągiem w ciągu Białystok - Olsztyn - Gdańsk.
Niezelektryfikowany odcinek Korsze – Ełk Kosztuje pasażerów dodatkowe pół godziny podróży w relacji Białystok - Olsztyn. Na szczęście projekt elektryfikacji odcinka jest przygotowywany do realizacji w perspektywie unijnej 2014-2020. PKP PLK rozpisała w kwietniu przetarg na pierwsze prace przedprojektowe, za które zapłaci jeszcze z pieniędzy perspektywy finansowej 2007–2013.
Obecnie odległość 270 kilometrów z Białegostoku do Olsztyna pociąg pokonuje w cztery godziny 25 minut. Projekt obniżyłby ten czas do co najmniej czterech godzin. Realizacja projektu potrwa jednak kilka lat. Póki co, do obsługi między innymi tego odcinka PKP Intercity zamówiło dziesięć lokomotyw spalinowych Gama w Pesie. Niewykluczone, że PKP PLK podniesie też prędkość szlakową, obecnie ograniczoną do 80 km/h. Geometria linii pozwala na osiągnięcie prędkości 120 km/h. Jak wyjaśniał „RK” poprzedni prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański, największym ograniczeniem dla elektryfikacji linii był niewydolny układ energetyczny na północy kraju.
Wszystko wskazuje na to, że wraz z nowym rozkładem jazdy linia Ełk-Korsze-Olsztyn zostanie zamknięta na odcinku EŁK-GIŻYCKO, a pociągi dalekobieżne pojadą z Ełku przez Pisz i Szczytno do Olsztyna. Czy nie dałoby się zatem przedłużyć jakieś dwa połączenia olsztyńskie do Giżycka, na przykład z/do Krakowa i z/do Szczecina?
Będzie IC Mamry do Giżycka. Powinny być łączniki Olsztyn-Giżycko-Olsztyn (np. SKPL). Jeśli nie będzie, to ciekawe czym Polregio obsłuży te potoki pasażerów?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Jakby nie dało się trochę przesunąć tych pociągów albo dać ten obieg w innych godzinach, normalnie taki tam tłok na tej linii, że ho ho... Ale dla władz szuwarowo-bagiennych każda wymówka, by nie uruchamiać pociągu jest dobra...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Ogłoszono przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy drugiego odcinka linii Ełk – Korsze. Rozpisano przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Inwestycja usprawni podróże w województwie warmińsko-mazurskim oraz na sieci kolejowej. Możliwe będą szybsze i wygodniejsze podróże. Realizację robót zaplanowano po 2023 roku.
Elektryfikacja to osobna sprawa, ale remont trwa już pół roku, więc powinien być już chyba na horyzoncie jakiś wstępny termin przywrócenia ruchu. Samo Giżycko nie jest jeszcze remontowane, więc pod drutem z Ełku i tak jeszcze się nie dojedzie.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Elektryfikacja linii kolejowej Ełk – Giżycko zapewni szybki i sprawny transport koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe SA, przy wsparciu finansowym z funduszy unijnych, zelektryfikują linię kolejową z Ełku do Giżycka. To dobra wiadomość dla mieszkańców malowniczego regionu, jakim są Mazury. Elektryfikacja linii zapewni sprawniejsze podróże koleją m.in. w kierunku Olsztyna, Trójmiasta oraz Białegostoku. Dzięki inwestycji na trasie Ełk – Giżycko podróżni skorzystają z dostępnych dla wszystkich stacji i przystanków kolejowych. Projekt jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Torpol blisko modernizacji i elektryfikacji odcinka Giżycko – Korsze
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły w końcu przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Inwestycja usprawni podróże w województwie warmińsko-mazurskim oraz na sieci kolejowej. Możliwe będą szybsze i wygodniejsze podróże.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy wsparciu finansowym z funduszy unijnych, modernizują linię kolejową nr 38 między Ełkiem a Giżyckiem. Elektryfikacja trasy korzystnie wpłynie także na środowisko.
W harmonogramie zamknięć na rok 2024 jest wymienione że szlak Giżycko - Ełk będzie zamknięty do końca lutego a w rozkładzie na rok 2024 dalej brak informacji o odwołaniu ZKA po tym okresie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum