Od grudnia bieżącego roku prawdopodobnie pierwszy raz w historii przez Kłodzko przejedzie pociąg, który zatrzyma się w "Mieście", a... nie zatrzyma w "Głównym"
Pozor...
Linia na Klodzko jest rosną przez UMWD. Pociągi tylko do Strzelina to porażka. Za czasów PRów przynajmniej było więcej połączeń na Kamieniec / Klodzko / Ziebice. Teraz tylko orają ta linie jak się da. KD to jedna wielka porażka na tej lini. Tak samo zaorali linie do Kudowy pociągi tylko do Dusznik zamiast do Kudowy....
Wraca pomysł odbudowy drugiego toru między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim
Grupa posłów z Dolnego Śląska: Michał Jaros, Grzegorz Schetyna oraz Monika Wielichowska, zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o szansę odbudowy drugiego toru na części linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia.
Drugiego toru na linii 276 łączącej Wrocław z Republiką Czeską nie ma od 1945 roku między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Został on zrabowany przez Armię Czerwoną.
Dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto jest stacją. Do dyspozycji podróżnych są dwa perony. Zamontowane są wiaty, nowe oświetlenie i ławki. Podróże ułatwia czytelne oznakowanie oraz zapowiedzi głosowe, zegary i gabloty z rozkładami jazdy. Dostęp, szczególnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewniają dwie windy.
Koleje Czeskie wydzierżawią trzynaście lokomotyw Vectron, które mają obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację. W zamyśle Czechow jest uruchomienie połączenia Praga – Wrocław – Gdynia już w 2022 roku.
Czeskie Koleje wchodzą do Polski. Pociągiem Praga - Wrocław cztery razy dziennie
Narodowy czeski Ceske Drahy na zlecenie Ministerstwa Transportu uruchomi międzynarodową linię Ex32. Połączenie z Pragi przez Pardubice do Wrocławia ma ruszyć w przyszłym roku; może zostać wydłużone aż do Gdyni.
PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg, którego założeniem jest wykonanie prac, które przyczynią się do zwiększenia przepustowości linii kolejowe nr 276 z Wrocławia do Międzylesia.
Ta linia to powinna przejść gruby remont. Wrocław - Klodzko (najlepiej do Międzylesia) na 2 tory, do tego SBL. Prędkość na 160km/h, oraz częstsze połączenia Wrocław-Klodzko co godzinę) a nie, że przerwy po 2h są. Wtedy podróż by trwała do 1h do Kłodzka a nie 1,5h lub dłużej (zależy od pociągu).
Tak powinna ale ona wypadła z harmonogramu modernizacji na 160 km/h osobiście pisałem i interweniowałem w tej sprawie 10 lat temu, ale z powodu chyba braku pieniędzy wówczas najważniejsza trasa była Warszawa-Gdansk...
Zaplanowane na 2024 prace na linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia mają umożliwić kursowanie najszybszych pociągów na tym odcinku nawet w 100 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum