Nie dziwię się Hiszpanom.
Chiński wytwór jest lekki i ...szybki.
Miałem okazję z przyjaciółmi jechać z Czeskiego Cieszyna do Pragi właśnie LEO EXPRES-em.
Cena bagatela przeliczając na polską walutę 79 zł!
Ma zryw i daje radę.
Minusy to
- wychodek dla chudzinek ( otyli nie dadzą rady cokolwiek zdziałać)
- wychodek jest na lewym boku składu a na przeciwko bar - interesujące połączenie
- mało miejsca ogólnie.
Nic specjalnego.Niestety
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Przewoźnik wyszedł do pasażerów z nietypową propozycją – każdy podróżny może wybrać „własne” siedzenie, na którym pojawi się dowolnie wybrany przez nich napis. Personalizacja miejsca kosztuje 5 tys. tzw. Leo kredytów.
Hiszpańskie Renfe ma przejąć połowę udziałów Leo Expressu
Hiszpańskie koleje Renfe zamierzają przejąć 50 procent udziałów w czeskiej spółce Leo Express. Wygląda na to, że wieloletnie poszukiwania inwestora właściciel Leo Leoš Novotný zakończył sukcesem. Warto jednak pamiętać, że sytuacja przewoźnika jest trudna.
Wygląda na to, że wieloletnie poszukiwania inwestora przez Leoša Novotnego zakończyły się sukcesem. Jak informują hiszpańskie media, narodowe Koleje Hiszpańskie Renfe kupiły 50% akcji czeskiej prywatnej spółki Leo Express. Zgodę wydały hiszpańskie ministerstwa odpowiedzialne za transport oraz finanse. Kwota transakcji nie została ujawniona.
Wielkie plany Leo Express. Połączenia do Polski, Niemiec i Belgii
Czeski przewoźnik Leo Express przesłał do miejscowego regulatora rynku aż dziesięć wniosków o dostęp do tras kolejowych - krajowych i zagranicznych. Potencjalne opcje dotyczą zarówno połączeń krajowych, jak i międzynarodowych, w tym do Przemyśla i Warszawy.
České dráhy poinformowały o zakończeniu sporu z Leo Mobility, spółką posiadającą obecnie 44,3% udziałów w LEO Express, a wcześniej 100%, która zarzucała ČD dumping cenowy. – Sprawa ciągnęła się przez wiele lat, a decyzje Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji są dla nas satysfakcjonujące. Obecne porozumienie z Leo Mobility dotyczy związanego z tą sprawą krajowego postępowania sądowego. Będzie to z pewnością korzystne dla naszych wzajemnych relacji – komentuje Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD.
Hiszpańskie koleje państwowe Renfe, które przejęły kontrolny pakiet udziałów w Leo Express, deklarują, że czeska spółka będzie się rozwijać. Od grudnia przewoźnik będzie obsługiwał połączenia z Bratysławy do Komarna na Słowacji, a charakterystyczne Flirty obsługujące magistralę z Pragi do Ostrawy zyskają ETCS i odświeżone malowanie. Dodatkowo własna marka i tożsamość przewoźnika zostaną utrzymane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum