Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 59, 60, 61  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 04-07-2008, 22:50    Odpowiedz z cytatem

to chyba polska mentalnosc... lokomotywy jeszcze nie kupione ale juz sie chwalimy rekordowa jazda niemiejaca absolutnie nic wspolna z polska koleja....

oprocz tego znajac ta lokomotywe z pracy... 6.4 MW moc ciagla, 7 MW moc maksymalna, 230km/h vmax. lokomotywa universalna- moze ciagnac zarazem sklady pasazerskie i ciezkie towarowe.

jest to jedna z nalpeszyach lokomotyw na rynku i bestsellerem siemensa. bylby to nie tylko do przodu krok ale rewolucja jezeli pkp IC by je naprawde dostalo. trzymac kciuki!!!!!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-07-2008, 15:54   

To nie jest chwalenie się rekordową prędkością, tylko sam fakt, że tak było. Zaprzeczysz, że nie? A co do chwalenia, to nie ma to nic z tym wspólnego, tylko jest to rozstrzyganie naszych przypuszczeń. I ja myślę, że na 99% IC będzie miało te lokomotywy.
Powrót do góry

Gaweł Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2008
Skąd: Katowice/Leipzig

PostWysłany: 07-07-2008, 12:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Spółka skorzysta także z oferty Siemensa, który zaproponował przekazanie do końca tego roku lokomotywy testowej.

Czyli możemy już czekać z aparatami na lokomotywę testową?
Czy będą jeździły tylko i wyłącznie na CMK czy będą gdzieś jeszcze puszczane? Ciekawe czy jak już będzie to 200 na CMK i będziemy mieli te lokomotywy to czy starczy w PIC wagonów na 200 Śmiech Ile mniej więcej wyniesie różnica w czasie przejazdu np. ze stolicy do Katowic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 31-07-2008, 15:50   Przetarg na składy zespolone na początku sierpnia Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity: Przetarg na składy zespolone na początku sierpnia.

W pierwszych dniach sierpnia PKP Intercity rozpisze przetarg na zakup 20 składów zespolonych. Koszt inwestycji to grubo ponad 400 mln euro. - To historyczny moment - mówi prezes PKP Intercity, Czesław Warsewicz. Dodaje, że nowoczesne pociągi mają wyjechać na polskie tory tuż przed Euro 2012.

Spółka chce tworzyć kolej dużych prędkości w Polsce w dwóch etapach. Najpierw pozyska 20 składów zespolonych, mogących osiągać prędkość 190-250 km/h. Koszt kupna jednego takiego pociągu to ok. 16-29 mln euro. Składy, które chce pozyskać PKP Intercity, mają mieć 200 m długości, możliwość przewiezienia 380-420 pasażerów i korzystania z trzech systemów zasilania - 3kV, 15kV i 25kV.

Drugim etapem będzie pozyskanie przez Intercity składów przystosowanych do prędkości 350 km/h. Ma to zostać powiązane z budową linii dużych prędkości, tzw. "Y", która połączy w przyszłości Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław.

Początek realizacji pierwszego etapu wspomnianego przedsięwzięcia to publikacja wiadomości o przetargu w Dzienniku Urzędowym UE. Nastąpi to na początku sierpnia. - Jest to ostatni możliwy termin, jeśli chcemy, aby składy zespolone pojawiły się na naszych torach jeszcze przed Euro 2012 - zaznacza Warsewicz. Przetarg będzie miał formę dialogu konkurencyjnego (ze względu na szczególny charakter zamówienia i fakt, że cena nie będzie jedynym kryterium wyboru). Wnioski składać będzie można do końca września tego roku, zaproszenia i negocjacje rozpoczną się w grudniu. SIWZ zostanie sporządzona pod koniec stycznia 2009, a złożenie ofert nastąpi do połowy lutego 2009 r. PKP Intercity ma zamiar wybrać jedną z ofert do połowy maja, a podpisać umowę po koniec czerwca 2009 r. Odbiór i wprowadzenie do ruchu składów ma nastąpić w kwietniu 2012 r.

Koszty inwestycji mają zostać pokryte ze środków własnych spółki, wpływów z obligacji (nawet do 300 mln zł), z podniesienia kapitału zakładowego poprzez emisję akcji na GPW, a także dofinansowania z Unii Europejskiej i kredytu bankowego. - Sytuacja finansowa spółki jest tak dobra, że może ona spokojnie zadłużyć się na 1 mld zł - mówi Warsewicz.

Po wprowadzeniu składów zespolonych, PKP Intercity będzie oferować trzy rodzaje przewozów. Pierwszym będzie IC (Premium), obsługiwane przez te nowoczesne pociągi, cena biletów będzie najwyższa, ale taki będzie również komfort podróży. Czas przejazdu będzie najkrótszy. W przewozach kategorii Ex (Medium) wykorzystywany będzie tabor klasyczny, nowy i modernizowany (lokomotywy i zwykłe wagony). Trzecią kategorią będzie TLK (Economy), gdzie stosowany będzie tabor piętrowy. Intercity zaoferuje tam podstawowy standard i najniższe ceny.

Czas przejazdu ma zostać skrócony na trasie z Warszawy do Krakowa do 2 godz. 10 min., do Gdańska - 3 godz. 3 min., do Wrocławia - 3 godz. 28 min. - Tendencje europejskie wskazują, że projekt nasz jest biznesowo zasadny - kończy prezes PKP Intercity, Czesław Warsewicz.

źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 31-07-2008, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Narazie niech kupią składy i puszczą je tam gdzie mogą pojechać nimi choćby te 160, a nie tak jak teraz że po CMK czy innych liniach na 160 można było spotkać EU07, EP07,ET22. Życzę im żeby kupili ale o jakimś Ygreku niech nawet nie myślą. Szkoda czasu, pieniędzy itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 31-07-2008, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Warsewicz niech już lepiej zamilknie. Jego dni w zarządzie PKP IC są już policzone i zbliżająca się nieuchronnie kadrowa miotła PO/PSL jego pierwszego wymiecie z PKP. No, może drugiego, zaraz po Wachu.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 31-07-2008, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Poczekamy i zobaczymy co z tych planow wyjdzie. Mialo byc Pendolino, Mialy byc TGV ale jak narazie mamy to co mamy.
Tak na marginesie to ciekawe kto zasiadzie na fotelu prezesa po Warsewiczu i Wachu Question Pewnie kolejny beton Evil or Very Mad

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2008, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Po wprowadzeniu składów zespolonych, PKP Intercity będzie oferować trzy rodzaje przewozów. Pierwszym będzie IC (Premium), obsługiwane przez te nowoczesne pociągi, cena biletów będzie najwyższa, ale taki będzie również komfort podróży. Czas przejazdu będzie najkrótszy. W przewozach kategorii Ex (Medium) wykorzystywany będzie tabor klasyczny, nowy i modernizowany (lokomotywy i zwykłe wagony). Trzecią kategorią będzie TLK (Economy), gdzie stosowany będzie tabor piętrowy.

What? Czy w Biurze Marketingu PKP IC ludzie dostali udaru słonecznego? Będą teraz pociągi Premium, Medium i Economy zamiast znanych IC, Ex i TLK. Absurd!

Krycha zebrała co nieco na beton PKP IC i chyba się nie pogniewa jeśli wykorzystam jej notatki i trochę "obsmaruję" dyrektora Biura Marketingu, Macieja Cłapińskiego.

Prezes Warsewicz zabrał go z miejsca niedoli, w którym się nie sprawdził - agencja Trias. Cłapiński to gwiazdka medialna - jeszcze niedawno chodził z Kają Paschalską (Ola Lubicz z "Klanu"). Robi się na wielkiego fachowca - amanta, tymczasem to zwykły figurant, który lubi się pokazywać i robić szum wokół własnej osoby pokazując, że pracuje. Jest kolejnym figurantem - po jego poprzedniku, również dobrym znajomku - Rafale Marcu, który przyszedł do firmy za Warsewiczem z zakładów mięsnych (obecnie siedzi u Terka w Warsie).

Cłapiński nie ma zielonego pojęcia o marketingu kolejowym. Zaproponował rozdawanie gazet do czytania w autobusie do Wilna, który kursuje w godz. 23:00 - 9:00. W nocy to raczej ludzie jadą bez światła w autobusie i chcą wygodnie się przespać na fotelu, a nie czytać gazety. Teraz serwuje nam pociągi Premium, Medium i Economy. Czas umierać! Wink

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zwijki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2007
Skąd: Nowy Targ

PostWysłany: 01-08-2008, 16:06   [Telewizja] PKP chce jechać szybciej Odpowiedz z cytatem

PKP chce jechać szybciej
MODERNIZACJA KLUCZOWYCH LINII

TVN CNBC Biznes/PKP
Szybkie pociągi mają ruszyć jeszcze przed Euro 2012. PKP Intercity ogłosiło przetarg na nowoczesny tabor.
Do 2012 roku na polskie tory mają wjechać szybkie składy zespolone - pociągi nie potrzebujące lokomotywy (mają własny napęd), nie będące połączeniem kilku wagonów a jedną konstrukcją. Na początku sierpnia PKP Intercity rozpisze przetarg na 20 pojazdów klasy drugiej, poruszających się z prędkością do 250 km na godz. Pociągi pierwszej klasy jeżdżą z prędkością nawet 350 km, ale o tym możemy na razie tylko pomarzyć - czytamy w piątkowym "Pulsie Biznesu".

Droga inwestycja Warszawa Centralna - Kraków Główny - 2 godziny 6 minut

Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - 3 godziny 6 minut

Warszawa Centralna - Wrocław Główny - 3 godziny 28 minut
Planowane czasy przejazdów nowego taboru

Wartość inwestycji szacowana jest na 1,3-1,5 mld zł. Tylko jeden skład zespolony kosztuje bowiem 16-29 mln euro, zależnie od wyposażenia. Pieniądze na pociągi mają pochodzić m.in. z giełdy (debiut PKP IC planowany jest na koniec 2009), z obligacji, kredytów bankowych i funduszy unijnych.

Ważne są tory

Główny problem z prędkością pociągów nie polega jednak tylko na sprawności samych maszyn, ale przede wszystkim na jakości infrastruktury kolejowej. Mimo to władze spółek kolejowych są dobrej myśli:

- Poprawa infrastruktury jest bardzo duża, ale odpowiedzialność za infrastrukturę jest w Polskich Liniach Kolejowych. My [PKP IC] odpowiadamy za tabor. Ale inwestycje z naszej strony wymuszają szybsze działania PLK - powiedział Czesław Warsewicz, pełnomocnik prezesa PKP IC w TVN CNBC Biznes.


Żródło: TVN24

_________________
Pozdrawiam!!!
Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 01-08-2008, 22:45    Odpowiedz z cytatem

"Pełnomocnik prezesa" - dobre.

To może jeszcze troszkę konkretów.

Na podstawie oficjalnej prezentacji PKP INTERCITY S.A. objaśniam: NIKT NIE ZAMIERZA w przyszłości zmieniać nazw pociągów na Premium, Medium, Economy.

Założenia Strategii Korporacyjnej PKP INTERCITY S.A. "FAST SECOND"

Wyodrębnienie segmentu rynku i budowa silnych marek:

- Premium (pociągi IC):
najnowocześniejsza generacja taboru (szybkie składy zespolone), najwyższy komfort podróży i jakość obsługi (nad tym ostatnim to trzeba jeszcze sporo popracować - dopisek mój), najkrótszy czas dotarcia do celu, najwyższy poziom cenowy (mam nadzieję, że z rozbudowanym systemem: im wcześniej kupisz bilet, tym taniej pojedziesz - dop. mój), najkrótszy czas dotarcia do celu, połączenia z największymi miastami (Warszawa - Gdańsk, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław, a w przyszłości po modernizacji tras: Szczecin, Berlin, Praga oraz pociągi w relacji Wrocław - Poznań - Szczecin);

- Medium (pociągi Ex):
tabor klasyczny; nowy i zmodernizowany (mam nadzieję, że same Z 2 i Z 1, a "Y" już w tych pociągach nie będzie - dop. mój), wysoki komfort podróży i jakość obsługi, średni poziom cenowy;

- Economy (pociągi TLK):
tabor piętrowy, podstawowy standard podróży, najniższy poziom cen

Założenia (kalendarium) przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego:

Publikacja ogłoszenia - początek sierpnia 2008
Składanie wniosków - koniec września 2008
Ocena wniosków - koniec pażdziernika 2008
Zaproszenia i negocjacje - koniec grudnia 2008
Sporządzenie SIWZ - koniec styczniua 2009
Złożenie ofert - polowa lutego 2009
Badanie i ocena ofert - koniec marca 2009
Wybór najkorzystniejszej oferty i kontrola uprzednia - połowa maja 2009
Przygotowanie i podpisanie umowy - koniec czerwca 2009
Odbiór i wprowadzenie do ruchu 20 składów - kwiecień 2012 (ale dostawy i próby już od 2011 roku - dop. mój na podstawie materiału w TVN i wypowiedzi prezesa IC)

Parametry składów:

Prędkość > 200 km/h przy 3 kV; wskazane 250 km/h przy 25 kV (pod modernę CMK i pod Ygreka dop mój - pamiętajmy że minimalna żywotność takich składów to 30 - 35 lat); długość składu ok. 200 metrów (a więc np. 7 wagonów 4 osiowych; można łączyć dwa składy dla peronów 400 metrów); liczba pasażerów 380 - 420; maksymalny nacisk osi 18 ton; system zasilania 3 kV, 15 kV, 25 kV; masa składu - ok. 400 ton.

Konfiguracja pociągów - możliwe warianty:
- zespołowe (połączone przegubowo jak ED 74 czy TGV) lub bez przegubów (jak ICE, Pendolino);
- z mechanizmem przechyłu pudła lub bez
- jedno lub dwupokładowe

Klasyfikacja składów dużej prędkości wedle specyfikacji dla poc. dużych prędkości:
- tabor klasy 2 - od 190 km/h do 250 km/h
- tabor klasy 1 - od 251 km/h do 350 km/h.
Szacowana cena pojednyczego składu klasy 2 dla PKP IC - 16 do 20 mln euro, w zależnosci od standardu i wyposażenia; przechylnego pudła czy nie.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 02-08-2008, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Taka moda:

Firma Smooth Body S.A. jest czołowym producentem kosmetyków do pielęgnacji ciała w Polsce...Każda z marek oferowana jest w innym segmencie cenowym (Premium, Medium, Economy) wraz z wyraźnym odróżniającym się pozycjonowaniem rynkowym.

W ciągu ostatnich pięciu lat oferta żywieniowa dla królików znacznie się powiększyła. Producenci karm nie tylko zaczęli pozycjonować swoje produkty jako premium i economy, ale pojawiły się także pokarmy dla królików z długim włosem, juniorów czy dla tych z wrażliwym żołądkiem.

Od 1 listopada 2008 Condor na rejsach międzykontynentalnych realizowanych przez Boeing 767, wprowadza nową klasę Premium Economy. W nowej klasie zaoferuje wygodne fotele z większym kątem odchylenia oparcia, więcej przestrzeni między fotelami, bezpłatną rezerwację miejsc, posiłek "Premium" i napoje alkoholowe gratis, oddzielne stanowisko check-in we Frankfurcie.

Żwirek bentonitowy dla kotów Hilton Economy, wyprodukowany z naturalnej, jasnej glinki, bez dodatków chemicznych.

General Motors Poland uruchomił nowatorski program G2 sprzedaży samochodów używanych w punktach dilerskich Opla. Celem programu jest wyeliminowanie trudności związanych z zakupem aut używanych, w tym ryzyka wad technicznych.
Samochody w ramach programu G2 podzielono na trzy segmenty: Premium, Select i Economy. Każdy z nich oferuje inne korzyści związane z wiekiem, przebiegiem oraz okresem gwarancji:
G2 Premium - auta z najbardziej wszechstronną gwarancją, prawie nowe i z niewielkim przebiegiem. G2 Premium zapewnia 2-letnią gwarancję na sprawność techniczną samochodu i standardową roczną pomoc drogową w ramach G2 assistance.
G2 Select - posiada rozszerzoną gwarancję mechaniczną. Samochody mają niewielkie przebiegi i są w nienagannym stanie technicznym. W opcji znajduje się standardowa 6-miesięczna gwarancja na sprawność techniczną samochodu oraz 6-miesięczna usługa pomocy drogowej.
G2 Economy - dokładnie sprawdzone samochody z 3-miesięczną gwarancją mechaniczną oraz 3-miesięczną usługą assistance.


Warsewicz is trendy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 11-08-2008, 09:33    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity ogłosiło przetarg na kupno 20 składów zespolonych

PKP Intercity ogłosiło na swojej stronie internetowej warunki przetargu na dostawę 20 sztuk pociągów (składów) zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

Jak pisze spółka: "Każdy pociąg musi być przystosowany do jazdy po torze o szerokości 1435 mm w trzech systemach zasilania (3kV DC, 15kV 16 2/3Hz AC i 25kV 50Hz AC) i powinien osiągać prędkość eksploatacyjną w zakresie 220-250 km/h. Napęd pociągów winien być realizowany silnikami prądu przemiennego poprzez przekształtniki w technologii IGBT, a maksymalne naciski na oś nie mogą przekraczać 18 ton. Każdy pociąg musi umożliwiać przewóz na odrębnych miejscach siedzących od ok. 380 do ok. 420 pasażerów (w podziale na klasy: biznes, pierwszą i drugą). Pociągi muszą spełniać warunki określone w TSI HS RST. Zamawiający wymaga, aby wnętrze każdego pociągu posiadało wyposażenie o wysokim standardzie, zapewniającym komfortowe warunki podróżowania. Zamawiający wymaga, aby z dniem dostawy pierwszego pociągu (tj. z dniem przekazania Zamawiającemu do eksploatacji) pociąg posiadał dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski, a w terminie 12 miesięcy od dnia dostawy ostatniego pociągu - również na terenie Niemiec, Czech i Austrii. Zamawiający wymaga, aby świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu zostało dostarczone Zamawiającemu z chwilą przekazania pierwszego pociągu. Bezwzględnie wymagany termin dostawy co najmniej 14 sztuk pociągów - do dnia 30 kwietnia 2012 r. Pożądany termin dostarczenia Zamawiającemu kolejnych 6 sztuk pociągów - do dnia 01 grudnia 2012 r. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił świadczenie usługi utrzymania dostarczonych pociągów od Poziomu 2 do Poziomu 5 utrzymania włącznie, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r. w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (Dz.U. z 2005 r. Nr 212, poz. 1771, ze zm.) i aby te usługi wykonywane były na terenie Polski. Usługa utrzymania pociągów będzie realizowana w terminie od dnia przekazania pierwszego z dostarczonych pociągów do eksploatacji do dnia zakończenia pierwszej naprawy polegającej na wykonaniu czynności Poziomu 5 utrzymania w odniesieniu do ostatniego z pociągów, który osiągnie przebieg wymagany dla wykonania czynności Poziomu 5 utrzymania."

Każdy chętny do wzięcia udziału w przetargu (który będzie miał formę dialogu konkurencyjnego) będzie musiał wnieść wadium o wysokości 12 mln zł. Do składania ofert zostanie zaproszonych maksymalnie 6 wykonawców. Kryterium oceny to w 75 proc. cena oferty (obejmująca cenę za dostawę i cenę za utrzymanie), 10 proc. - termin dostawy i 15 proc. - ocena techniczno-funkcjonalna (stosunek "masa na miejsce", rozplanowanie przestrzeni, estetyka wnętrza i zewnętrzna).

Jak twierdzi PKP Intercity, zamówienie dotyczy projektu finansowanego ze środków wspólnotowych, a dokładnie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-08-2008, 14:26   

Jak wynika z artykułu, to jednak nie będzie składów z przechylnym pudłem. Jak dla mnie, to nie można w tym przypadku wykorzystywać słowa "niestety", ale raczej ŹLE, że IC nie dało przetargu również na przechylne pudła. Źle, że nie pojadą w każdym bądź razie te składy na wszystkich nawet i modernizowanych odcinkach specjalnie dla tych prędkości, które mogą rozwinąć właśnie te składy. Chyba, że źle mówię, ale raczej nie, wnioskując i sądząc po tym, co było pisane niedawno o odcinku Warszawa - Gdańsk.

Pozdrawiam.
Powrót do góry

Mulligan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2006
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 11-08-2008, 16:01    Odpowiedz z cytatem

kamis napisał/a:
Źle, że nie pojadą w każdym bądź razie te składy na wszystkich nawet i modernizowanych odcinkach specjalnie dla tych prędkości, które mogą rozwinąć właśnie te składy.
Ale Czesi albo Niemcy swoimi pojadą Very Happy IC będzie wolniejsze niż DB i Ceske Drahy na tym samym odcinku.
Ale myślę, że prędzej czy później dowiemy się dlaczego ktoś się uparł na klasyczne składy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 27-08-2008, 10:18   Przetarg Intercity na składy zespolone - Newag protestuje Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity niedawno rozpisały przetarg na dostawę 20 składów zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania, a już pojawił się pierwszy protest w tym postępowaniu. Nowosądecki Newag twierdzi, że zamawiający narusza zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

PKP Intercity zadecydowały, że firma, aby wziąć udział w przetargu, musi posiadać doświadczenie zawodowe, polegające na zrealizowaniu w ostatnich 3 latach dostawy lub dostaw co najmniej 5 składów zespolonych o prędkości max. co najmniej 160 km/h, wyposażonych w układ napędowy w technologii prądu przemiennego.

Według Newagu, takie wymogi oznaczają, że w postępowaniu przetargowym będzie mógł wziąć udział tylko jeden producent krajowy. Firma nie wspomina w proteście który, ale łatwo się domyślić, że chodzi o bydgoską PESĘ, mogącą się pochwalić wyprodukowaniem składów mogących rozwijać prędkość 160 km/h - ED74, kursujących pomiędzy Warszawą a Łodzią. Newag wskazuje na to, że jak dotychczas w Polsce miało miejsce tylko jedno postępowanie przetargowe na dostawę takich pociągów, które wygrała właśnie PESA. "Obecne uregulowania dotyczące warunków udziału w postępowaniu powodują zaś, iż spośród kilku przedsiębiorców krajowych, dopuszczonych do uprzedniego przetargu, posiadających możliwość realizacji obecnego zamówienia, dopuszczonym do udziału w niniejszym postępowaniu będzie wyłącznie zwycięzca poprzedniego przetargu" - zauważają w piśmie do PKP Intercity Wiesław Piwowar (wiceprezes Newagu) i Bogdan Borek (dyrektor finansowy spółki).

Newag podkreśla także, że w chwili obecnej realizuje dostawę zespolonego pojazdu, w którym zastosowana jest technologia prądu przemiennego, a który będzie mogł osiągać prędkość maksymalną 200 km/h. "W latach poprzednich zaś realizował dostawy zespolonych pojazdów, jakkolwiek z powodów warunków technicznych, wymaganych przez zamawiających, pojazdy te nie posiadały dopuszczalnej prędkości 160 km/h oraz technologii prądu przemiennego" - pisze Newag.

Spółka domaga się unieważnienia przedmiotowego postępowania ze względu na niemożność modyfikacji ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych w zakresie warunków udziału w postępowaniu i ze względu na to, że postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.

źródło Rynek kolejowy

Tekst protestu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 61 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 59, 60, 61  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl