Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Czy nocne pociągi mają przyszłość?
Autor Wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 02-04-2018, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dwa kolejne kursy – TLK „Wolin” z Krakowa Głównego do Świnoujścia i TLK „Pirat” z Bielska-Białej Głównej do Kołobrzegu – rzecznik MI opisał jako zawieszone
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-nocne-beda-obslugiwane-takze-przez-flirty-86292.html

No więc nie zlikwidowany a tylko zawieszony... Rolling Eyes
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-04-2018, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Dla IC zawieszony = zlikwidowany. Oni nigdy nie mówią, że likwidują, tylko zawsze zawieszają. TLK Lubuszanin zawiesili w 2013 i do dzisiaj nie odwiesili (i wiadomo, że tego nie zrobią).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 05-04-2018, 07:57    Odpowiedz z cytatem

Kto mi powie czemu IC woli puszczać EZT na nocne pociągi, zamiast normalnych kuszetek/wagonów sypialnych - czyżby IC miało aż tak duże braki taborowe? Chociażby przykład IC Pogoria czy IC Karkonosze, które obecnie jeżdżą jako EZTy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oskar777 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2015

PostWysłany: 20-04-2018, 08:42    Odpowiedz z cytatem

Braków taborowych raczej nie ma bo wagony są tylko stoją w krzakach z powodu braku nazwijmy to przeglądów. Kuszetek na pewno "brakuje" i zamiast nich podstawiają sypialne jeżdżące jako kuszety. Temat był zresztą wałkowany na forum. Jak na razie nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym by w najbliższym czasie kuszety w rozsądnej liczbie trafiły z powrotem na tory. W zeszłym roku zdobycie interesującego mnie biletu przypominało walkę o przetrwanie gdyż te rozchodziły się w kilka godzin po rozpoczęciu sprzedaży. Reasumując: sypialnych i kuszet brakuje ale z innych powodów niż fizyczny brak takiego wagonu. A IC woli puszczać EZT bo uważają, że jest to właściwe rozwiązanie. Takie uszczęśliwianie pasażerów na siłę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20-04-2018, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Tyle składów EIC oraz wagonowych IC stoi w nocy nieużywanych - naprawdę nie można obiegów ułożyć tak, by te kilka połączeń nocnych właśnie nimi obsłużyć? Skoro i tak ma nie być sypialnych to niech chociaż będą do wyboru przedziałowe i bezprzedziałowe, z resztą nawet bezprzedziałowe wagony są wygodniejsze od EZT bo mają w większości lepsze fotele i więcej miejsca na nogi.
To puszczanie EZT na nocne połączenia naprawdę zakrawa na sabotaż mający na celu wygaszenie popytu. Jest mnogość różnych opcji nawet przy obecnej sytuacji taborowej (składy z EIC/IC, zdeklasowane 112A czy wreszcie zwykłe 111A + dodatkowo 1-2 sztuki 111Arow), niektóre lepsze niektóre gorsze, a IC wraz z MI wybierają opcję najgorszą z możliwych w postaci EZT.

[ Dodano: 21-04-2018, 01:07 ]
Wielokrotnie na forum padało pytanie o frekwencję w nocnych EZT. Otóż właśnie jadę Karpatami z Warszawy do Przemyśla, przed chwilą na jednej ze stacji przetoczyliśmy się z prędkością jakieś 30km/h obok stojącej Pogorii na Flircie. Powiem tak: nie wiem ile ludzi leżało na fotelach poniżej linii okien (i czy tak się da), ale tych którzy wystawali ponad linię okien było bardzo mało, myślę frekwencja z 15% max. A miny większości osób nie wymagały komentarza żadnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 22-04-2018, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Co do Pogorii - miałem okazje widzieć ją 2x w Bydgoszczy w piątki i frekwencja była dość spora, jak jest w pozostałe dni tyg. - nie wiem, nie widziałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 11-05-2018, 19:33   Kuszetka Katowice-Gdynia: nie ma jej, ale jest... Odpowiedz z cytatem

Od 23 marca PKP Intercity uruchomiło bezpośrednią kuszetkę z Krakowa przez Katowice, Wrocław i Poznań do Gdyni. Niestety, mało kto wie o tym, że na Wybrzeże znów można dojechać w pozycji leżącej, bo połączenia wciąż nie ma na najpopularniejszej stronie rozklad.pkp.pl. PKP Intercity obiecuje naprawić błąd.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/katowice-znow-maja-pociag-sypialny-do-trojmiasta-nie-ma-go-w-internetowym-rozkladzie-86931.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-05-2018, 16:39   Re: Kuszetka Katowice-Gdynia: nie ma jej, ale jest... Odpowiedz z cytatem

takie są skutki, jak każdy sobie rzepkę skrobie...
kto inny jest przewoźnikiem, kto inny zarządcą infrastruktury, kto inny odpowiada za informację a jeszcze kto inny itd.
Niestety nie ma regulatora, który by to wszystko spinał i jest bałagan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-08-2023, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Mocne nocne. Jaka sieć połączeń nocny dla Polski?

W Europie obserwujemy renesans połączeń nocnych, stanowiących wygodną i bezpieczną alternatywę wobec jazdy samochodem czy lotu samolotem, bez tracenia całego dnia na podróż. Tymczasem w Polsce trwa ich regres – przetrwały tylko nieliczne pojedyncze wagony dołączane do coraz mniejszej liczby składów dalekobieżnych. Na łamach miesięcznika Rynek Kolejowy swoją propozycję skomunikowania prawie całej Polski pięcioma parami połączeń nocnych przedstawiają Piotr Rachwalski i Ignacy Świderski.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/mocne-nocne-jaka-siec-polaczen-nocny-dla-polski-mapy-114703.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 18-08-2023, 04:24    Odpowiedz z cytatem

Całą tę śmieszną koncepcję można obalić już na początku jedną kwestią - czy lud zechce przesiadać się w Łodzi około 02:00, zamiast po prostu spać i jechać do celu? Wyobrażacie sobie opóźnienia wtórne wynikające ze skomunikowań? W tym kraju jest jakaś choroba centralizacyjna. A pomysł skrocenia Przemyślanina do Szczecina? Jaka zaleta rozwiązania? Tak, skróćmy jeden z tych bardziej sensownych pociągów obsługujących stałe już potoki Dolny/Górny Śląsk/Małopolska - Pomorze Zachodnie i walnijmy Świnoujście z Hrubieszowa, bo może kilka osób pojedzie. Takie koncepcje to i randomowy instagramowy "Kolejowy Zenobiusz" mający 10 lat fan PKP PR zrobi w Notatniku i Paintcie.

Pociągi nocne potrzebują podniesienia jakości taboru i zwiększenia zasięgu obsługi we współpracy choćby z ÖBB, nowych EN, a nie tworzenia swoich dziwolągów.
Zresztą jak słyszy się o Praga - Gdynia i dość ciekawych planach, to widać, że ta koncepcja i tak ma "awarię" na starcie. Jedyne, z czym się zgadzam, to fakt, iż peryferiom przydałyby się nocne, ale, jak widać, władza woli omamiać wschód w inny sposób, aniżeli robić rzeczywiście silne regiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasqudek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Cze 2018

PostWysłany: 18-08-2023, 11:57    Odpowiedz z cytatem

@Atoman: Czemu EN? Aby był droższy? Moim zdaniem lepiej zostawić nocne TLK/IC. Z tym aby TLK ciągnął też WARS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 18-08-2023, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Atoman napisał/a:
Całą tę śmieszną koncepcję można obalić już na początku jedną kwestią - czy lud zechce przesiadać się w Łodzi około 02:00, zamiast po prostu spać i jechać do celu?
Ale to lud ma się przesiadać, czy wagony mają być przełączane? Bo koncepcję tego, by ruch nocny zorganizować tak jak przewozy towarowe (chodzi o funkcję stacji rozrządowych) to ja wrzuciłem na pmk przynajmniej kilkanaście lat temu, tyle że nie z jednym centrum, a z kilkoma.

Ale generalnie to nie wiem, czy Polska nie jest po prostu za małym krajem na połączenia nocne. Już wspomniane w artykule pociągi hotelowe ("kapeeny") miały sztucznie wydłużany czas jazdy (np, Śnieżka Jelenia Góra - Gdynia Gł. stała ok. półtorej godziny w Gnieźnie), co w tamtych czasach było pewnym problemem (niemożność korzystania z WC).

pasqudek napisał/a:
Moim zdaniem lepiej zostawić nocne TLK/IC. Z tym aby TLK ciągnął też WARS
Ale to z kolei spowoduje, że będą się ludzie kręcić na korytarzach i przy okazji hałasować, co nie ułatwia spania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 13 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 28-08-2023, 15:04    Odpowiedz z cytatem

To nie że Polska jest za mała bo jest stosunkowo dość dużym krajem jeżeli chodzi o Europę.
Problem jest w tym, że główne ośrodki są zagęszczone w dość niewielkich odległościach. Przez to tworzenie pociągów nocnych głównie pod relację które mogą zostać zastąpione przez dzienne pociągi np. Warszawa - Kraków, Poznań - Wrocław czy Łódź - Katowice.

A to właśnie na takich trasach, które są najbardziej frekwencyjne próbuje się dopiąć sieć połączeń nocnych.
Połączenia, które w dzisiejszych czasach dopiero możemy nazwać dalekobieżne czyli Zielona Góra - Lublin, Białystok - Jelenia Góra czy Gdańsk - Rzeszów są spychane na margines jakoby nie było potrzeby na puszczanie pociągów w takich relacjach.

Dopiero takie relacje z dużym czasem przejazdów stają się atrakcyjne jako połączenia nocne.

Tylko do tego to IC powinno najpierw przywrócić połączenia do mniejszych miast znajdujących się na skraju Polski by na takich krańcach wytworzyć zapotrzebowanie na połączenia do większych miast.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasqudek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Cze 2018

PostWysłany: 29-08-2023, 14:01    Odpowiedz z cytatem

@TFZ: OK. Nie zgodzę się tak do końca. Na przykład. Postawimy tylko na połączenia dzienne. Wtedy by coś załatwić w innym mieście musisz brać nocleg. Jadąc nocnym masz cały dzień wolnego. A co do ludzi w nocnych pociągach to owszem. Może zdarzyć się. Jak w moim przypadku bardzo sporadycznie zdarzało się to szedłem do danego przedziału i kulturalnie opieprzyłem. I po problemie.
Albo niech PKP postawi na więcej kuszetek/sypialnych i zrobi atrakcyjną cenę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl