Wysłany: 31-08-2015, 12:54 Najdłuższy tunel kolejowy na świecie gotowy
Podczas gdy u nas PLK "próbuje" zmodernizować 70km linii Katowice-Kraków na 160, w Szwajcarii zakończono budowę tunelu o długości 57km (!) z vmax 240... (!!!)
Rozpoczęła się regularna eksploatacja najdłuższego tunelu kolejowego na świecie.
W Szwajcarii oddano do użytku komercyjnego najdłuższy i najgłębszy tunel kolejowy na świecie. Nowy tunel Gottharda przyspieszy ruch pociągów między północną i południową Europą przez Alpy Szwajcarskie. Pierwszy pociąg wyruszył w niedzielę, 11 grudnia. Z Zurichu wyjechał o godzinie 7.09 i przyjechał do Lugano o godzinie 8.17.
Tunel św. Gotarda (57 km) wyprzedził dotychczasowy najdłuższy tunel Seikan w Japonii (53,9 km). Na drugim miejscu plasuje się Eurotunel (50,5 km) łączący Wielką Brytanię i Francję.
W czerwcu 2016 r. przywódcy szwajcarscy i europejscy, w tym kanclerz Niemiec Angela Merkel, prezydent Francji Francois Hollande, premier Włoch Matteo Renzi, premier Liechtensteinu Adrian Hasler i kanclerz Austrii Christian Kern wzięli udział w otwarciu najdłuższego i najgłębszego na świecie tunelu kolejowego Świętego Gotarda, ciągnącego się 57 km pod Alpami. Wydarzeniu towarzyszyła obsceniczna ceremonia otwarcia.
Kicz przeplatał się z wulgarnością. W środku i na zewnątrz podziemnej trasy miały miejsce widowiska pełne aluzji seksualnych i odwołujące się do symboli satanistycznych. Centralną postacią imprezy był aktor przebrany za kozę, któremu uczestnicy tego wyjątkowo obrzydliwego „spektaklu” oddawali cześć. Na dużym ekranie wyświetlano oblicze demona z oczami rzucającymi agresywne spojrzenie. Przedstawienie wyreżyserował Niemiec Volker Hesse, co może trochę tłumaczy ten przesycony dewiacjami spektakl, ale nie do końca. Bowiem amatorzy chorych wrażeń znajdują się nie tylko po tej, ale również po drugiej, stronie Oceanu Atlantyckiego.
Dobry start kolei przez tunel bazowy Świętego Gotharda.
Liczba pasażerów podróżujących pociągami linią pod przełęczą Świętego Gotharda w Szwajcarii wzrosła o 30% od początku 2017 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To efekt oddania do użytku nowego tunelu kolejowego.
Najdłuższy tunel kolejowy świata zamknięty. Dzięki temu pociągi… będą jeździć fenomenalnym objazdem!
Na skutek wykolejenia wagonów i zniszczenia ośmiu kilometrów torów kolejowych, alpejski kolejowy tunel bazowy Świętego Gotarda będzie zamknięty dla pociągów pasażerskich przez kilka miesięcy. W efekcie będą one jeździć alternatywną trasą, która będzie co prawda dłuższa, ale pod względem widokowym prezentuje się fenomenalnie.
Najdłuższy tunel świata częściowo zamknięty na rok
Termin oddania do użytku drugiego toru w Tunelu Gotarda został przesunięty o dziewięć miesięcy – informują szwajcarskie Koleje Federalne. Najdłuższy tunel na świecie (57 km długości) utracił pełną przepustowość po wykolejeniu pociągu, które doprowadziło do zniszczenia długiego odcinka jednego z torów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum