Wysłany: 25-03-2013, 13:37 Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce. Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.
Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?"
Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu.
W spotkaniu wezmą udział:
• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.
Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce
Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.
Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce.
Spotkanie pt. "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?" odbędzie się w Poznaniu 25 kwietnia, o godz. 15 w sali Gamma w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości.
W spotkaniu wezmą udział:
• Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
• Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
• Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.
Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce
Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.
Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Odpowiedzi na temat Gniezna i Jarocina trochę wymijające, ale jedno wiemy, że Marszałek interesuje się tym odcinkiem, kwestia tylko zainteresowania ze strony PLK.
Konkurencja wśród przewoźników regionalnych to model, który daje organizatorowi publicznego transportu zbiorowego najwięcej możliwości – dowiedzieli się uczestnicy czwartkowej debaty na temat aktualnego stanu i przyszłości kolejowych przewozów wojewódzkich w Wielkopolsce, która została objęta patronatem "Rynku Kolejowego" oraz "Rynku Infrastruktury".
Ministerstwo Infrastruktury potwierdza wolę budowy nowej linii Konin – Turek.
– Wymieniona inwestycja wpisuje się w katalog zadań zidentyfikowanych w ramach Programu Kolej+. Szacunkowa wielkość niezbędnych nakładów finansowych dla całego projektu wynosi obecnie 600 mln zł, jednakże należy podkreślić, że wartość zadania zostanie docelowo określona na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI.
Połączenia kolejowe między Czarnkowem a Wągrowcem zostaną przywrócone.
Odtworzenie ruchu pasażerskiego ma zapewnić dogodne podróże w ciągu komunikacyjnym Czarnków - Rogoźno - Wągrowiec oraz umożliwić dobre połączenia na trasie z Poznania do Piły. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z władzami województwa wielkopolskiego i lokalnych samorządów podpisały w piątek porozumienie ws. współpracy zmierzającej do przywrócenia połączeń pasażerskich między Czarnkowem a Wągrowcem.
Poseł Grzegorz Rusiecki zwrócił uwagę na niewielkie efekty prac, które prowadzone są pomiędzy Lesznem a Wolsztynem przez PKP PLK. Prędkość pociągów zostanie jednak niedługo podniesiona, choć nie będzie to zmiana wielka.
Część wielkopolskich pomysłów na Kolej Plus coraz mniej prawdopodobna
Pomysł na budowę linii kolejowej z Konina do Turku ma coraz mniejsze szanse na urzeczywistnienie. W zachodniej części Wielkopolski Kolej Plus także rodzi się w bólach.
Czy na fragment linii 371 wrócą regularne przewozy pasażerskie?
Fragment linii kolejowej 371 od Wolsztyna do Świętna jest utrzymywany i odtwarzany przez lokalnych społeczników. Dzięki działaniom Towarzystwa Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni po tym odcinku znowu mogą jeździć pociągi okazjonalne i historyczne. Czy przywrócenie przejezdności sprawi, że na linię 371 wrócą regularne kursy pasażerskie?
Kolej Plus w Wielkopolsce – nowe połączenia i dogodniejsze podróże
Zwiększy się dostęp do kolei w Wielkopolsce – mieszkańcy Turku, Międzychodu, Czarnkowa, Gostynia, Śremu zyskają dogodny dostęp do kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego pięć umów na projekty z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Inwestycje szacowane są na ok. 2,2 mld zł.
Prezydent Leszna: Potrzebujemy bezpośredniego pociągu do stolicy.
O konieczności przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego Leszno – Warszawa, rewitalizacji linii do Gostynia, a także nowych przystankach kolejowych na terenie miasta rozmawiamy z włodarzem Leszna, Łukaszem Borowiakiem.
Koleje Wielkopolskie: badanie potrzeb pasażerów dotyczące rozkładu jazdy
Wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego KW zapraszają do udziału w Badaniu Potrzeb Przewozowych w Publicznym Transporcie Zbiorowym do projektu rozkładu jazdy pociągów 2024/2025, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2024 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum