Kiedyś była mowa, że jak skończy się przebudowa.
Plan był ambitny - z końcem tego roku. Ale, czy to się uda...
CUPT zadaje niewygodne pytania, PLK jak zwykle, nieudolnie się tłumaczy - można przyjąć, że terminy w zasadzie poszły się kochać.
Poznańska Kolej Metropolitalna od stycznia 2023 roku planuje połączenia Poznań – Wronki. To ma być ostatni etap w rozwoju przedsięwzięcia zainaugurowanego w czerwcu 2018 roku.
Poznańska Kolej Metropolitalna. Problemy na linii do Jarocina
Mimo tego, że Poznańska Kolej Metropolitalna już wkrótce zacznie funkcjonować na ostatniej linii wychodzącej z poznańskiego węzła kolejowego, a więc na trasie do Wronek, nie oznacza to, że PKM to pasmo samym sukcesów. Ostatnio okazało się bowiem, że ze współfinansowania połączeń wycofała się część samorządów wzdłuż linii do Jarocina, czego efektem jest skrócenie relacji niektórych kursów.
Umowy na włączenie linii Poznań–Wronki do Poznańskiej Kolei Metropolitalnej podpisane. Podpisy złożone 2 grudnia 2022 przez samorządowców na Dworcu Letnim w Poznaniu to zapowiedź uruchomienia ostatniej z podstawowych linii Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Od 1 stycznia 2023 pociągi PKM będą kursowały z Poznania w dziewięciu kierunkach. Dziewiątym krokiem w budowaniu sieci jest linia PKM4 Poznań Główny – Wronki, na której od stycznia 2023 przybędzie połączeń.
Od stycznia więcej kursów Poznańskiej Kolei Metropolitalnej
Porozumienie na dodatkowe połączenia w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej podpisały współfinansujące je samorządy. Od 1 stycznia 2024 przybędzie par pociągów kursujących w centralnej Wielkopolsce na krótkich dystansach. Najbardziej zadowoleni ze zmian będą mieszkańcy korzystający z linii Poznań-Opalenica-Nowy Tomyśl, ale podpisane 11 września porozumienie oznacza też dodatkowe kursy PKM między Poznaniem a Grodziskiem Wlkp., Kościanem, Pobiedziskami, Rogoźnem, Szamotułami, Środą Wlkp. i Wrześnią.
W wielkim skrócie: PKP PLK szukają wykonawcy projektu przebudowy poznańskiego węzła kolejowego. Spółka zakłada, że 4 tory pojawią się od Poznania Głównego do Poznania Wschodu, Krzesin, Lubonia oraz Poznania Woli. Główna poznańska stacja będzie natomiast miała osiem peronów wyspowych i jeden peron jednokrawędziowy (Dworzec Letni), a nowe perony mają powstać w miejscu starego budynku dworca. Sam dworzec prawdopodobnie znajdzie się nad torami, a jego ostateczny wygląd ma określić konkurs architektoniczny.
Najpierw się przeraziłem, że taki bardak zaraz się zacznie mi pod nosem. Ale potem sprawdziłem terminy... na samo opracowanie projektu liczą sobie cztery lata. Potem prace przez 10 lat. Jak to skończą, to będę dziadkiem który i tak ma wszystko już w dupie
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum