Wysłany: 23-10-2023, 20:07 Co czeka kolej po wyborach?
Na pewno po wyborach czekają nas zmiany na kolei, ale póki co możemy mówić co najwyżej o zmianach personalnych. Nie wiemy bowiem jakie plany ma projektowana nowa koalicja rządowa w stosunku do kolei.
Kadrowa miotła pewnie zacznie działać dość szybko po powołaniu nowego rządu. Posady stracą ludzie z zarządu PKP S.A., a także z zarządów spółek Grupy PKP. Takie same zmiany nie ominą też PKP PLK i jej spółek zależnych. Czy zmiany pójdą głębiej, dotykając średniego szczebla zarządzania?
Przede wszystkim interesujący będzie pomysł nowego rządu na kolej. Są sygnały, że w wielu ministerstwach mogą powrócić znani już z działań ministrowie, może podobnie będzie na kolei?
Takie prokonsumenckie i oparte na biznesie podejście do zakupów naszej kolei by się przydało, bo oferty w niektórych ostatnich przetargach mogą spowodować niezły ból głowy. Czas na podejście pozwalające na optymalizację cen zakupu, by otwarcie rynku zbliża się szybkimi krokami.
Tego nikt nie podważa. Różnica w podejściu była widoczna - bankomaty mając mniej pieniędzy do wydania, poszli w EZT i jak widać na przestrzeni czasu, ich efektywność jest większa niż składów klasycznych.
Do odpowiedzi pozostaje pytanie - czy warto wydać 8,5 mld na prototypowy produkt piętrowy? Jeżeli uznamy, że ten produkt jest potencjalnym produktem eksportowym - to tak, ale jeżeli ma go mieć tylko Intercity, to może warto pójść w piętrowe EZT, w kraju mamy 2 producentów - większego Stadlera który taki produkt ma i Pesę, który taki produkt może mieć, więc będzie walka o klienta.
Drugie pytanie - czy 10 mln za modernizację wagonu Y do Combo to nie za dużo? Może jednak wziąć jako bazę wagony Z, by to miało szansę się lepiej w czasie zamortyzować? Tam nie trzeba wymieniać wózków, a pudło mocniejsze?
Szymon Hołownia w wywiadzie dla RMF FM zapowiedział, że nowy rząd będzie dążył do rozdmuchania gospodarki poprzez inwestycje w infrastrukturę. Może wróci normalność.
_________________ Kawa w Warsie, za oknem umyka krajobraz i wycie budzące miejscowych, maszynista dał znać że nie śpi
Osiem lat temu Prawo i Sprawiedliwość zdobyło władzę pod hasłem wyrównywania szans mieszkańców różnych części Polski. Jednym z narzędzi realizacji tego celu miała być kolej. Jaką kolej PiS zostawia po dwóch kadencjach?
Usprawnienie kolei. Jakie są najważniejsze zadania nowego rządu?
W umowie koalicyjnej o kolei jest niewiele. Mówi się tam dość ogólnie o potrzebie rozwijania sieci torów, a także o utworzeniu zintegrowanego systemu pozwalającego kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego. Ekspertów pytamy więc o najważniejsze zadania dla rządu w obszarze kolei.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum