PKP Intercity ogłosiło nowy przetarg na dostawę 38 składów push-pull wraz z lokomotywami. Spółka zdecydowała się uelastycznić termin realizacji dostaw wszystkich pojazdów, a także zmienić zasady płatności za realizację zamówienia. Czy to zachęci innych producentów do złożenia oferty?
[ Dodano: 04-08-2023, 11:47 ]
PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 46 jednosystemowych lokomotyw elektrycznych, które będą przeznaczone do obsługi połączeń krajowych.
Jakie będą nowe lokomotywy elektryczne PKP Intercity?
W ostatnich dniach PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę aż 46 elektrycznych lokomotyw, które będą prowadzić pociąg z warszawskiego i krakowskiego węzła kolejowego. Sprawdziliśmy ich specyfikację.
Specyfikacja powinna być krótka — chcemy dokupić kolejne EU160, jeżeli zaproponujecie w tej cenie coś lepszego to też weźmiemy. Obstawiam 2 oferty — droższą Newagu na E4DCU czyli Griffina oraz 111Eo z Pesy czyli Gamę. Poczekamy, czy w ogóle będą na to pieniądze, a potem kiedy podpiszą umową, bo zapowiada się, że akcja nie będzie szybka, jak to ostatnio bywa.
Niemal połowa Dartów PKP Intercity jest odstawiona
PKP Intercity wciąż ma spory problem z dostępnością elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Dart. Aktualnie eksploatowana w ruchu liniowym jest zaledwie nieco ponad połowa z dwudziestu jednostek ED161. Sytuacji nie poprawiło zeszłotygodniowe wykolejenie pociągu IC Zamenhof w Białymstoku.
Tylko NEWAG S.A. złożył ofertę na dostawę 46 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Pociąg do podróży. Pierwsze pojazdy powinny poprowadzić pociągi na relacjach krajowych w 2025 roku.
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na zakup 46 nowych lokomotyw elektrycznych do obsługi połączeń krajowych, ofertę złożył wyłącznie 1 producent taboru - Newag, podała spółka. Na realizację projektu przewoźnik przeznaczył 1 173,47 mln zł brutto.
Rok od ogłoszenia przetargu na nowe wagony dla PKP Intercity
Właśnie minął rok od ogłoszenia wielkiego przetargu na dostawę 300 wagonów pasażerskich dla PKP Intercity, z opcją zakupu kolejnych 150 sztuk. Czy oferty poznamy w listopadzie?
Za chwilę zacznie się karuzela stanowisk, przypuszczam, że również w PKP Intercity. O ile dotychczas podpisane umowy nie wzbudzają emocji, bo są konieczne, nawet podpisanie umowy na 46 lokomotyw nie powinno budzić wątpliwości, to 3 kluczowe przetargi - push-pulle, na które złożono ofertę oraz nowe wagony i lokomotywy wielosystemowe będą na pewno podlegały audytowi i trudno przewidzieć, na czym te postępowania się skończą. Ja liczę, że EZT zarówno jedno-, jak i wielopokładowe, mogą jeszcze wrócić do gry.
Największy przetarg PKP Intercity na zakup nowych wagonów. Do konkursu ofert stanęły dwie polskie firmy
Dwóch producentów złożyło oferty w przetargu na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150, dla PKP Intercity. To największy w historii przewoźnika, pod względem liczby pojazdów, przetarg na nowe wagony - podkreślił w piątek w rozmowie z PAP rzecznik kolejowej spółki Cezary Nowak.
[ Dodano: 22-11-2023, 18:31 ]
Czy zgodnie z zasadą "chytry dwa razy traci", PKP Intercity zrezygnuje z zakupu składów typu push-pull i ponownie będzie rozważało zakup dwupiętrowych EZT-ów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum