PKP Intercity ogłosiło nowy przetarg na dostawę 38 składów push-pull wraz z lokomotywami. Spółka zdecydowała się uelastycznić termin realizacji dostaw wszystkich pojazdów, a także zmienić zasady płatności za realizację zamówienia. Czy to zachęci innych producentów do złożenia oferty?
[ Dodano: 04-08-2023, 11:47 ]
PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 46 jednosystemowych lokomotyw elektrycznych, które będą przeznaczone do obsługi połączeń krajowych.
Jakie będą nowe lokomotywy elektryczne PKP Intercity?
W ostatnich dniach PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę aż 46 elektrycznych lokomotyw, które będą prowadzić pociąg z warszawskiego i krakowskiego węzła kolejowego. Sprawdziliśmy ich specyfikację.
Specyfikacja powinna być krótka — chcemy dokupić kolejne EU160, jeżeli zaproponujecie w tej cenie coś lepszego to też weźmiemy. Obstawiam 2 oferty — droższą Newagu na E4DCU czyli Griffina oraz 111Eo z Pesy czyli Gamę. Poczekamy, czy w ogóle będą na to pieniądze, a potem kiedy podpiszą umową, bo zapowiada się, że akcja nie będzie szybka, jak to ostatnio bywa.
Niemal połowa Dartów PKP Intercity jest odstawiona
PKP Intercity wciąż ma spory problem z dostępnością elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Dart. Aktualnie eksploatowana w ruchu liniowym jest zaledwie nieco ponad połowa z dwudziestu jednostek ED161. Sytuacji nie poprawiło zeszłotygodniowe wykolejenie pociągu IC Zamenhof w Białymstoku.
Tylko NEWAG S.A. złożył ofertę na dostawę 46 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Pociąg do podróży. Pierwsze pojazdy powinny poprowadzić pociągi na relacjach krajowych w 2025 roku.
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na zakup 46 nowych lokomotyw elektrycznych do obsługi połączeń krajowych, ofertę złożył wyłącznie 1 producent taboru - Newag, podała spółka. Na realizację projektu przewoźnik przeznaczył 1 173,47 mln zł brutto.
Rok od ogłoszenia przetargu na nowe wagony dla PKP Intercity
Właśnie minął rok od ogłoszenia wielkiego przetargu na dostawę 300 wagonów pasażerskich dla PKP Intercity, z opcją zakupu kolejnych 150 sztuk. Czy oferty poznamy w listopadzie?
Za chwilę zacznie się karuzela stanowisk, przypuszczam, że również w PKP Intercity. O ile dotychczas podpisane umowy nie wzbudzają emocji, bo są konieczne, nawet podpisanie umowy na 46 lokomotyw nie powinno budzić wątpliwości, to 3 kluczowe przetargi - push-pulle, na które złożono ofertę oraz nowe wagony i lokomotywy wielosystemowe będą na pewno podlegały audytowi i trudno przewidzieć, na czym te postępowania się skończą. Ja liczę, że EZT zarówno jedno-, jak i wielopokładowe, mogą jeszcze wrócić do gry.
Największy przetarg PKP Intercity na zakup nowych wagonów. Do konkursu ofert stanęły dwie polskie firmy
Dwóch producentów złożyło oferty w przetargu na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150, dla PKP Intercity. To największy w historii przewoźnika, pod względem liczby pojazdów, przetarg na nowe wagony - podkreślił w piątek w rozmowie z PAP rzecznik kolejowej spółki Cezary Nowak.
[ Dodano: 22-11-2023, 18:31 ]
Czy zgodnie z zasadą "chytry dwa razy traci", PKP Intercity zrezygnuje z zakupu składów typu push-pull i ponownie będzie rozważało zakup dwupiętrowych EZT-ów?
[ Dodano: 15-12-2023, 14:41 ]
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 pojazdów. Pierwsze dwie lokomotywy wyprodukowane przez NEWAG S.A. powinny być dostarczone w terminie do 2 lat od daty podpisania umowy.
PKP Intercity oficjalnie: Kupimy hybrydowe zespoły trakcyjne. Będą bardzo krótkie
PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Pojazdy, oprócz napędu elektrycznego, będą posiadały napęd spalinowy pozwalający na przejazd przez odcinki niezelektryfikowane. Pierwsza jednostka zostanie przekazana narodowemu przewoźnikowi po 24 miesiącach od popisania umowy z producentem.
PKP Intercity ogłosiły przetarg na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Te innowacyjne pojazdy będą wyposażone zarówno w napęd elektryczny, jak i spalinowy, co umożliwi ich eksploatację na odcinkach niezelektryfikowanych. Oczekuje się, że pierwszy z tych pociągów zostanie dostarczony w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy z producentem.
35 hybryd dla PKP Intercity. Wiemy czego oczekuje operator
Z końcem 2023 roku PKP Intercity ogłosiło duży przetarg na aż 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych, które będą mogły poruszać się zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej. Zajrzeliśmy do specyfikacji technicznej zamówienia. Co w niej znaleźliśmy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum