Poza tym nie przesadzajmy odcinek Lubań Śląski - Gryfów Śląski to tylko 14,4 km i 18 minut jazdy.
osobiście uważam, że ten kierunek powinien być częściej a przynajmniej tak samo jak do JG jako relacja bezpośrednia ze względu na dość dobry czas przejazdu ze Świeradowa do Lubania. 40 min to szybciej jak autobus w tej samej relacji
janox79 napisał/a:
Lub inna opcja - wszystkie bezpośrednie Wrocław - Lubań Śląski kierujemy na Zgorzelec a odcinek Węgliniec - Gryfów obsługujemy szynobusem do Świeradowa.
Nie wiem na ile to rozwiązanie byłoby atrakcyjne stricte dla mieszkańców Lubania na dojazd do Wrocławia bo dla samego Świeradowa dość dobre. W Węglińcu prócz pociągów w kierunku Wrocławia można się przesiąść na pociąg do Warszawy czy Zielonej Góry.
[ Dodano: 19-06-2023, 11:24 ] Noema mimo wszystko wydaje mi, że wydłużenie do JG wrocławskiej relacji ze względu na oszczędności taborowe jest znacznie prostsze i chyba bardziej ekonomiczne dla KD i UMWD.
Pociągi do Świeradowa w terminie. Do Karpacza później niż planowano
Wiemy już, że pociągi do Karpacza wrócą później niż zakładano, a więc najwcześniej w marcu przyszłego roku. Lepiej wygląda sytuacja z powrotem kolei do Świeradowa-Zdroju, gdyż tam pociągi powinny dotrzeć już w grudniu tego roku. Znamy też wstępny rozkład jazdy dla obu linii oraz przewoźnika, który ma obsłużyć nowe relacje.
Może jeszcze nie wszyscy wiedzą, więc informuję, że od paru dni na Portalu Pasażera dostępny jest nowy rozkład jazdy. W wyszukiwarce połączeń trzeba wybrać datę po 10 grudnia.
Jeśli chodzi o nowości to Polregio znika z Nadodrzanki, a KD dojadą do Nowej Soli zarówno przez Wołów jak i przez Legnicę. I to jest bardzo dobra wiadomość. Gdyby tak jeszcze Polregio zniknęło ze Zgorzelca, byłabym bardzo zadowolona.
KD w chwili obecnej mają nadmiar EZT-ów i zamiast w całości przejąć połączenia na zelektryfikowanej linii zgorzeleckiej, to UMWD z pietyzmem konserwuje patologię na torach w wykonaniu lubuskiego oddziału Polregio, który nie radzi sobie nawet na swoim terenie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Skoro Urząd Marszałkowski Lubuskiego nie zgodziło się na połączenia KD Wrocław- Zielona Góra, to UMWD nie powinien udostępniać linii między Węglińcem a Zgorzelcem.
Spokojnie te krótkie składy z Żar powinny kończyć bieg w Węglińcu.
Na lini do Kłodzka nic się nie zmieniło. Tylko Strzelin i Ziębice przejęte przez Koleje Dolnośląskie (oprócz o 16 w tygodniu). I nowość 20:30 pociąg z Wrocławia do Kłodzka przez Jaworzynę Świdnicę Jedlinę Nowa Rudę
Zgorzelec - Węgliniec PRy obsługują na zasadzie wymiany kilometrów za jeżdżące pociągi KD do Tuplic/Żar… łatwo mówić o wywaleniu lubuskiej patologii ze Zgorzelca ale będzie to zapewne skutkować wywaleniem KD z Żar. W sumie to za taką akcję szybciutko poleciałyby głowy i w DŚ i w Lubuskim. A jeśli chodzi o Zieloną Górę to ja daję czas do marca i zobaczycie że Lubuskie pod wpływem złego pijaru (lub jak kto woli PRu ) się ugnie i wpuści KD do ZG.
KraxWRO, szkoda, że za tą wymianą kilometrów nie idzie analogiczna wymiana jakości usług. Bo o ile pociągi KD stanowią dla Lubuskiego wartość dodatnią, o tyle pociągi Polregio stanowią dla Dolnego Śląska wartość ujemną. Tak więc korzyści z tej wymiany kilometrów czerpie wyłącznie Lubuskie (Żary, Żagań), bo ma bezpośrednie połączenia do/z Wrocławia, a Dolny Śląsk (Zgorzelec) wprost przeciwnie, bo pasażerowie muszą przesiadać się w Węglińcu i tracić czas. A często tracić także pieniądze, bo Polregio nie honoruje wszystkich ofert dostępnych w KD (np. Wspólny Bilet Samorządowy).
Powtórzę więc po raz n-ty, że na linii zgorzeleckiej wszystkie połączenia regionalne powinny obsługiwać KD. Ale nie w takim wydaniu jak na załączonym obrazku. Ostatnie wieczorne połączenie Zgorzelec - Wrocław z dwoma przesiadkami (w Węglińcu i Legnicy) to kompletny idiotyzm! Czy w KD ktoś upadł na głowę? Nawet beton PR Wrocław nie odstawiał tu takich numerów.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wysłany: 20-11-2023, 17:36 Lubuskie płacze - dolnośląskie nie chce się dogadać?
Regionalne pociągi do Wrocławia z przesiadką – województwo dolnośląskie nie chce się dogadać?
Już 10 grudnia mamy poznać nowy rozkład jazdy pociągów. Wiele wskazuje na to, że mieszkańcy Zielonej Góry stracą dwanaście bezpośrednich połączeń z Wrocławiem. Pozostaną jedynie pociągi PKP Intercity. Polregio, dotychczasowy operator obarcza za to winą Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
Co z połączeniami Zielona Góra – Wrocław? Jest wspólny komunikat Polregio i samorządu województwa lubuskiego
W poniedziałek 20 listopada 2023 r. Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński spotkał się z Prezesem Zarządu POLREGIO Adamem Pawlikiem. Tematem rozmów była m.in. kwestia realizacji bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Zieloną Górą i Wrocławiem.
Dolny Śląsk:
- Zaprzepaścili szansę na zmianę cywilizacyjną u siebie w regionie – mówi członek zarządu województwa dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda, który z w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim odpowiada za infrastrukturę, w tym sprawy związane z kolejnictwem. – Przedłożyliśmy ofertę na miarę XXI wieku, bo dobra była nie tylko cena za przewozy, co najmniej dwukrotnie niższa od tej, którą Lubuskie ma w tej chwili w kontrakcie z Polregio, ale oferowaliśmy również trzy lub cztery razy wyższą jakość taboru – dodaje.
Lubuskie:
- Przez wiele miesięcy były prowadzone rozmowy i uzgodnienia (…). Według informacji, jakie otrzymywaliśmy, takie porozumienie było już wypracowane i należało tylko zrealizować niezbędne procedury – mówił na konferencji prasowej. Pozwolił sobie również na personalny atak na członka władz Dolnego Śląska. - Już kilka miesięcy temu po telefonicznych rozmowach z członkiem zarządu województwa, panem Tymoteuszem Myrdą, zauważyłem, że co innego komunikuje w rozmowach telefonicznych, a inny obrót przybierają fakty – skonstatował.
Nie będzie bezpośredniego połączenia kolejowego Wrocław - Zielona Góra. W tle polityczny spór. Lubuskie nie dogadało się w sprawie połączeń kolejowych z Zielonej Góry do Wrocławia. Władze Dolnego Śląska i Koleje Dolnośląskie złożyły ofertę, ale nikt z nimi nie chciał rozmawiać.
Pendolino dojedzie z Wrocławia do Warszawy i w Karkonosze. Będzie więcej połączeń. Jest nowy rozkład jazdy na 2024 rok
Tradycyjnie już, w grudniu wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. W 2024 roku na Dolnym Śląsku szykują się spore zmiany. W Karkonosze i do Warszawy kursować będzie Pendolino. Do Wrocławia dojedzie więcej pociągów i zostaną uruchomione nowe, zagraniczne połączenia. Kłodzko zyska bezpośrednie połączenie z Krakowem.
Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa dolnośląskiego
Nowe połączenia z Wrocławia do Wiednia, Berlina, Białegostoku i Trójmiasta oraz więcej pociągów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym, nowoczesnym taborem. To najważniejsze nowości dla województwa dolnośląskiego w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.
Moim zdaniem:
Odbiera co miesiąc BUDŻETOWE PIENIĄDZE z wrocławskiego magistratu to powinien trzymać fason a nie robić gnoju we własnej firmie gnieździe podwórku!
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum