Trzy oferty na raport środowiskowy dla III linii metra
Metro Warszawskie nie ustaje w przygotowaniach do realizacji I odcinka III linii metra Stadion – Gocław wraz z STP na Koziej Górce. Spółka otworzyła oferty w przetargu na sporządzenie raportu środowiskowego, który ma być gotowy w ciągu 90 dni. Miasto chciałoby rozpisać w przyszłym roku przetarg na projekt i budowę nowej linii.
III linia metra. Problem z raportem środowiskowym. Metro protestuje
Metro Warszawskie unieważniło przetarg na raport środowiskowy dla III linii metra na odcinku Stadion – Gocław. Formalnie z powodu relatywnie nieznacznego przekroczenia budżetu – spółka wskazuje jednak także na decyzję RDOŚ, która nakładała nadmierne i nieuzasadnione obowiązki, co sprawia, że dotrzymanie założonych terminów nie byłoby możliwe. Teraz sprawą zajmie się Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Trzecia linia metra M3 będzie rozczarowaniem? Za ponad 5 mld zł będzie przymusowa przesiadka i długa jazda do centrum
Budowa trzeciej linii metra M3 ma pochłonąć przeszło 5 mld zł z budżetu miasta. Nie cichną jednak głosy krytyki wobec linii, którą będzie się jechać do centrum tylko nieco krócej niż autobusem, a w dodatku z przymusową przesiadką na metro M2 na Stadionie Narodowym. Czy taka III linia metra warszawskiego ma sens? A może da się zaplanować ją lepiej?
Trzecia linia metra w Warszawie. Co dalej z budową?
Przed nami kolejny ważny krok na drodze do budowy trzeciej linii Metro Warszawskie. W ciągu najbliższych kilku dni ogłosimy przetarg na zaprojektowanie pierwszego etapu trzeciej linii metra (M3) - poinformował w mediach społecznościowych prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Warszawa przystępuje do projektowania III linii metra. Rusza przetarg, budowa w 2028 r.?
W budżecie miasta zabezpieczono 90 mln zł na projektowanie pierwszego odcinka III linii metra między Gocławiem a Stadionem Narodowym. Metro Warszawskie rozpoczyna procedurę przetargową, która ma wyłonić projektanta. Budowa będzie mogła ruszyć w 2028 r. Poprawiono węzły Wiatraczna i Dw. Wschodni. Nieustannie pojawiają się jednak pytania o to, czy korytarz III linii metra jest optymalny dla Gocławia i sens rozpoczynania rozbudowy metra od odcinka z najsłabszymi prognozami. Odpowiedzi urzędników – dość nerwowe.
Rozpoczynają się prace projektowe dla pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra – od Stadionu Narodowego do stacji Gocław. Na nowej trasie – o długości ponad 8 km – znajdzie się siedem stacji, w tym sześć nowych. Budowa linii M3 powinna ruszyć w 2028 roku. Pierwsi pasażerowie pojadą nią kilka lat później.
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na dokumentację dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. W postępowaniu wystartowało konsorcjum firm ILF i Metroprojekt – to właśnie ILF był odpowiedzialny za dokumentację przedprojektową dla III linii.
Metro zaakceptowało ofertę na projekt III linii na Gocław
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg i zaakceptowało jedną jedyną ofertę w przetargu na dokumentację dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. W postępowaniu swoje siły w konsorcjum połączyły firmy ILF i Metroprojekt, mające duże doświadczenie w projektowaniu stołecznego metra.
Jest umowa na projekt III linii na Gocław za 78 mln zł
Metro Warszawskie podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Projekt przygotuje konsorcjum firm ILF i Metroprojekt, które mają duże doświadczenie w projektowaniu stołecznego metra. Projekt ma być gotowy w ciągu 36 miesięcy, a budowa może ruszyć najwcześniej w 2028 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum