Światowid, problem jest sztucznie wykreowany. Obecnie na stacji Zgorzelec (Ujazd) nocują dwa Impulsy KD, przy peronie na torze nr 1. Tor ten jest na tyle długi (od przejazdu kolejowego do wiaduktu), że spokojnie zmieściłyby się tam jeszcze nawet dwa Darty. Mało tego, na stacji Zgorzelec Miasto też mogłyby nocować EZT-y na tym samym torze, który w nocy i tak jest nieprzejezdny. Peron tam jest długi, na dwa Impulsy. Tak więc miejsca jest aż nadto. No ale to co dla mnie jest proste i logiczne, dla kolejarzy stanowi mission impossible. Na szczęście PKP PLK elektryfikuje dodatkowe tory na Ujeździe, więc wkrótce problem z nocowaniem składów zniknie i beton PKP IC nie będzie miał już żadnej wymówki.
Co do połączeń dalekobieżnych na linii zgorzeleckiej, skupmy się na dwóch zasadniczych kierunkach: Warszawa i Przemyśl. Przypominam, że za czasów PR były dwa pociągi pospieszne ze Zgorzelca, właśnie do Warszawy i Przemyśla. Bodajże w 2010 roku PKP IC przejęło te pociągi i zlikwidowało. Dlatego najpierw odzyskajmy to co nam zabrano, a potem ewentualnie można pomyśleć o trzecim pociągu w innym kierunku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W dniu dzisiejszym wysłaliśmy do PKP INTERCITY pismo z pytaniami dotyczącymi przyszłego rozkładu jazdy 2021/22 i planów na przyszłe lata wzgledem Magistrali Zgorzeleckiej. Takie pismo wysyłamy przynajmniej raz na pół roku aby zorientować się jakie są plany i jak się one zmieniają. Odpowiedź na te pytania pozwoli nam sprecyzować, jaki bedzie tok dalszych działań. Ja zgorzeleckiej PICowi nie popuszczę. Treść pisma jest na naszym facebooku, do którego link mam poniżej postu.
Uważam, że postulat Noemy jest rozsądny i optymalny. Podsumujmy:
1. IC "Łużyce" relacji Zgorzelec - Warszawa - Zgorzelec. Odjazd ze Zgorzelca rano (ok. 4:45), powrót wieczorem (ok. 23:00), czyli mniej więcej tak jak obecnie.
2. IC "Karkonosze" relacji Zgorzelec - Warszawa - Zgorzelec, jako 3-wagonowy łącznik IC do/z Jeleniej Góry. Odjazd ze Zgorzelca wieczorem (ok. 22:15), powrót rano (ok. 6:00).
3. IC "Siemiradzki" relacji Zgorzelec - Przemyśl - Zgorzelec. Skład 3-wagonowy w obiegu ze składem IC "Karkonosze". Odjazd ze Zgorzelca rano (ok. 7:15), powrót wieczorem (ok. 21:00). W tym przypadku wystarczy wydłużyć relację pociągu IC "Siemiradzki" Wrocław - Przemyśl - Wrocław (część składu).
Wtedy mielibyśmy ze Zgorzelca:
4:45 IC do Warszawy
7:15 IC do Przemyśla
22:15 IC do Warszawy
Godziny dostosowałam do planów zawartych w projekcie PKP IC 2021/2022.
Jak widać niewiele trzeba, żeby znacząco poprawić ofertę PKP IC na linii zgorzeleckiej. W zasadzie są to zmiany kosmetyczne.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nie będzie bezpośredniego połączenia z Gdyni do Zgorzelca
Grupa parlamentarzystów z posłanką Katarzyną Ueberhan na czele skierowała do ministra infrastruktury interpelację w sprawie wydłużenia połączenia dalekobieżnego na trasie Gdynia – Wrocław o odcinek Wrocław Gł. – Zgorzelec przez Węgliniec.
Pociąg relacji Lublin-Szczecin ominął stację w Środzie Śląskiej pod Wrocławiem. "Zaczął się chaos. Pasażerowie, około 30 osób, zaczęli szukać konduktora w celu wyjaśnienia sytuacji" - relacjonuje jedna z pasażerek. Kilka kilometrów dalej pociąg zatrzymał się, a maszynista został zmieniony. Zdarzenie bada komisja dochodzeniowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum