Pociągi z Wrocławia do Warszawy jadą nieco szybciej. Do Kłodzka ED74
Już od listopadowej korekty rozkładu jazdy widać poprawę w czasach kursowania pociągów łączących stolicę i Wrocław. Sprawdzamy jak będzie to wyglądać od 10 grudnia.
Świeradów-Zdrój po 27 latach znów na kolejowej mapie Polski
Setki tysięcy turystów jeżdżą pociągiem w Góry Izerskie. Teraz składy Kolei Dolnośląskich dowiozą podróżnych nie tylko do Szklarskiej Poręby, ale również do Świeradowa-Zdroju. Malownicza miejscowość wraca na kolejową mapę Polski po 27 latach. To najważniejsza zmiana w rozkładzie jazdy zaplanowanym na 2024 rok.
Koleje Dolnośląskie zastąpiły Polregio na trasie z Wrocławia do Głogowa
W nowym rozkładzie jazdy obowiązującym od 10 grudnia są 22 pary połączeń między Wrocławiem a Głogowem. Wszystkie kursy będą obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie. Tabor zostanie odmłodzony, ale zniknęły bezpośrednie połączenia regionalne do Zielonej Góry (lubuskie).
Od rozkładu jazdy 2023/2024 zmienia się schemat połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Większość podróżnych będzie podróżować po liniach o tym samym numerze, jednak wprowadzone zmiany porządkują numerację linii w pociągach Kolei Dolnośląskich i Polregio.
Kiedy wrócą pociągi regionalne Wrocław – Zielona Góra?
Trwają rozmowy o przywróceniu bezpośredniego połączenia regionalnego z Wrocławia do Zielonej Góry. Prawdopodobnie uda się tego dokonać w marcu bieżącego roku a na trasę wyjedzie dwanaście par pociągów, osiem obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie oraz cztery pary Polregio.
Od 10 marca 2024 r. Polregio przywraca bezpośrednią relację Zielona Góra – Wrocław po trzymiesięcznej przerwie, wynikającej z braku porozumienia pomiędzy województwami lubuskim i dolnośląskim. Swoje połączenia od tego dnia uruchomią też Koleje Dolnośląskie.
Znamy rozkład jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich na trasie Wrocław - Zielona Góra. Mimo tego, że KD miały obsługiwać osiem par pociągów w tej relacji, to w codziennym ruchu będzie siedem par, natomiast ósma wyjedzie na trasy tylko w piątki. Dlaczego?
Korekta rozkładu jazdy pociągów: Koleje Dolnośląskie pojadą do Zielonej Góry!
W niedzielę 10 marca wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy, w tym pociągów Kolei Dolnośląskich. Nowością będą bezpośrednie połączenia na trasie Wrocław – Zielona Góra. Jakie jeszcze zmiany czekają pasażerów?
Z powodu remontu tunelu kolejowego w okolicach Trzcińska od poniedziałku na odcinku od Janowic Wielkich do Jeleniej Góry wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Zmiany będą obowiązywać do czerwca, kiedy to zakończy się wart 130 mln zł remont.
Czerwcowa korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich
Od niedzieli, 9 czerwca, wchodzi w życie kolejny w tym roku rozkład jazdy pociągów. Wraz z nim wracają bezpośrednie połączenia Wrocławia Głównego z Jelenią Górą i Szklarską Porębą, a także – podobnie, jak przed rokiem – pociągi Kolei Dolnośląskich dojadą do Międzyzdrojów i Świnoujścia!
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
PKP PLK zapowiadają remont odcinka Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. Spowoduje to istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów we wrześniu i październiku. Bez przesiadki na autobus zastępczy nie pojedziemy m.in. z Wrocławia do czeskiej stacji granicznej Lichkov.
Pociąg KD Wrocław - Lubań, przyjazd do Węglińca o 21:44 (obecnie 21:38).
Pociąg PR Zielona Góra - Görlitz, odjazd z Węglińca o 21:44 (obecnie 21:43).
Mamy tutaj wzorcowe rozkomunikowanie pociągów praktykowane ongiś przez najtwardszy beton PKP, co spowodowało praktycznie upadek kolei pasażerskiej w Polsce. Skutkiem tego było m.in. powstanie KD jako remedium na skrajnie nieudolny monopol PKP.
A jaki będzie skutek tego skandalicznego rozkomunikowania w Węglińcu? Ludzie udający się wieczorem z Wrocławia, Legnicy, Chojnowa, Bolesławca do Zgorzelca wybiorą bezpośredni pociąg IC „Łużyce” jadący godzinę później. Gorzej będzie w soboty gdy IC nie kursuje, wówczas jeśli ktoś nie wyrobi się na pociąg z Wrocławia o 18:25, będzie musiał koczować na dworcu do 22:07 i do Zgorzelca dotrze grubo po północy.
Dodam, że bilet na pociąg IC jest sporo tańszy niż na pociąg KD/PR, co zakrawa na kolejny absurd. To tak jakby za czasów monopolu PKP bilet na pociąg pospieszny był tańszy od biletu na pociąg osobowy. Bilety KD są po prostu pioruńsko drogie (aż 40 zł na trasie Zgorzelec - Wrocław, bez ulg i zniżek). POLREGIO też jest tańsze od KD. Przykładowo bilet KD na trasie Zgorzelec - Węgliniec kosztuje 12,50 zł, a bilet PR 11,56 zł. No a bilet IC na jutro 10,50 zł (jest jeszcze taniej, jeśli bilet kupi się wcześniej).
Na koniec informuję, że powyższe rozkomunikowanie obarcza KD. Zajrzałam w szczegółowy rozkład jazdy pociągu KD Wrocław (19:51) - Lubań i mamy tam takie „kwiatki” jak 2-minutowy postój na stacji Wrocław Muchobór i 5-minutowy postój w Malczycach. I oto powód rozkomunikowania pociągów w Węglińcu.
Brawo KD! Róbcie tak dalej...
Co na to UMWD, który utrzymuje ten burdel na szynach?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Śpieszę uspokoić wszystkich zainteresowanych:
skomunikowanie w Węglińcu zostanie zachowane. Pociąg KD z Wrocławia we wrześniu będzie przyjeżdżał do Weglińca na godzinę 21:41, a PR-y w stronę Zgorzelca odjeżdżać będą o godzinie 21:46. W październiku czas oczekiwania będzie lekko wydłużony z racji prac torowych na terenie województwa lubuskiego pociąg ten jeździł będzie kilkanaście minut później.
Od 9 czerwca mieszkańcy Trzebnicy mają kłopot z dojechaniem do Wrocławia koleją. Trwa remont torów. Wiadomo już, że pociąg przejedzie bez przeszkód wraz rozpoczęciem roku szkolnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum