Po przeszło dwóch dekadach przerwy na linię nr 36 właśnie wracają pociągi pasażerskie. Już dwa miesiące po wznowieniu przewozów kursy zostaną jednak zastąpione autobusami. Zarządca infrastruktury twierdzi, że będzie to konieczne z uwagi na prace toczące się w Łapach.
W miniony poniedziałek pociągi pasażerskie wróciły na międzywojewódzką trasę Białystok – Ostrołęka. Kursy finansuje jednak w całości region podlaski. Mazowsze jest gotowe do rozmów o partycypacji w kosztach utrzymania połączeń, ale wskazuje na potrzebę analizy sytuacji transportowej mieszkańców i dostosowania skromnej dziś oferty do ich oczekiwań.
Wojewoda podlaski wydał pozwolenie na odbudowę linii kolejowej do Łomży w ramach programu Kolej Plus. Inwestycja za pół miliarda złotych może się wkrótce rozpocząć.
Mimo kompletu dokumentów, PKP PLK wciąż nie ogłosiła przetargu na projekt rewitalizacji połączenia do Łomży w ramach programu Kolej Plus. Jak tłumaczy odpowiedzialny za kolej wiceminister Piotr Malepszak, trwa przegląd założeń projektu tak by uniknąć zmarnowania pieniędzy publicznych.
Mało pociągów, dużo pasażerów. Fenomen reaktywowanego połączenia Białystok – Ostrołęka, które okazało się odpowiedzią na problemy w poruszaniu się między tymi miastami.
Choć reaktywacja połączeń kolejowych na linii Łapy – Śniadowo – Ostrołęka była w planach, to jeszcze niedawno wydawało się, że ziszczą się one na koniec obecnej dekady.
Jechałem dziś szynobusem na tej trasie. Niespodziewanie przyzwoita prędkość, piękne widoki za oknem i zaledwie kilkanaście osób na całej trasie pomiędzy Ostrołęką a Łapami. Dodatkowo obawiam się że obsługa nie informuje pasażerów o honorowaniu biletów PolRegio w Kolejach Mazowieckich. Na przesiadce ludzie ponownie kupowali bilety. Mój pierwotnie nie został uznany ale konduktor odpuścił. Albo udają wariatów, albo muszą doczytać.
Jaka jest frekwencja w pociągach Ostrołęka - Białystok?
Samorząd województwa podlaskiego ocenia, że dotychczasowe zainteresowanie pasażerów nowymi połączeniami z Białegostoku do Ostrołęki świadczy o sukcesie reaktywacji kursów na linii nr 36. Pociągi łączą stolicę Podlasia z Kurpiowszczyzną od 18 marca. Oferta jest póki co skromna, a organizator transportu nie ma konkretnych planów jej rozszerzenia
W ciągu czterech lat w pełni odbudowana ma zostać zdegradowana linia nr 49 Śniadowo - Łomża.
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zarządca sieci kolejowej przygotowuje się do realizacji modernizacji trasy Łapy – Śniadowo – Łomża. Finansowana w ramach programu Kolej Plus inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wciąż nie ogłoszono jednak przetargu na wykonanie robót.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum