Newag dostarczy 63 lokomotywy dla PKP Intercity. To jeden z najdroższych kontraktów w historii przewoźnika
PKP Intercity podpisało z firmą Newag umowę na zakup 63 lokomotyw, które będą mogły rozpędzić się do 200 km/h. Doszło do tego mimo licznych wątpliwości związanych z domniemanym wprowadzaniem do oprogramowania pociągów Impuls unieruchamiającego je kodu.
Dziś został rozstrzygnięty przetarg na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150, dla PKP Intercity. To największy w historii przewoźnika, pod względem liczby pojazdów, przetarg taborowy.
35 hybrydowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity od Newagu? Otwarto jedyną ofertę
PKP Intercity S.A. otworzyło oferty w przetargu na dostawę 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Jest to pierwszy przypadek w historii spółki, kiedy do floty dołączą pojazdy napędzane zarówno energią elektryczną, jak i spalinową. Ofertę złożył jeden wykonawca.
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych HZT. Pojazdy zapewnią miejsce dla 178 osób, w tym 20 w klasie pierwszej. Będzie także miejsce na rowery i maszyny z przekąskami.
Może tak być, ale nie musi. Rozsądnie byłoby nowe pociągi skierować na trasy, na których są długie odcinki spalinowe i długie elektryczne, natomiast SN84 mogłyby jeździć tam, gdzie odcinków elektrycznych prawie nie ma (są krótkie). Z obecnych tras pasują tu Bory Tucholskie, ale nie jest to jedyne, co sobie można wyobrazić.
_________________ Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
Moim zdaniem to pospieszne powinno obsługiwać Polregio i te hybrydy kupić Polregio. Ale u nas w Polsce "hybryda" to pojazd spalinowo-elektryczny a na zachodzie Europy "hybryda" to pojazd elektryczno-bateryjny...
Jesienią PKP Intercity chce rozpisać przetarg na składy zespolone, które wzmocnią kategorię pociągów EIP. Liczba połączeń w kraju obsługiwanych szybkimi pociągami wzrośnie nawet dwukrotnie i pojawi się szansa na stworzenie relacji zagranicznych.
Czyli wszystko na to wskazuje że to już koniec jednostek sn84 z skpl...
Nic z tych rzeczy. Zanim na torach pojawi się pierwsza hybryda miną 3 lata, czyli najwcześniej będzie to 2027 rok. Realnie komplet 2029-2030. Do tego czasu znikną SN84, bo zostaną zastąpione przez SD85, czyli spolonizowane holenderskie jednostki DM90.
Nie proponuj przejęcia czegokolwiek przez Polregio, bo oni nie są w stanie jeździć nowymi hybrydami do Mielca na Podkarpaciu, bo zachorował maszynista. To nie jest poważna firma.
PKP Intercity chce mieć w swoim składzie pociągi hybrydowe. Podpisano ważną umowę
5 lipca PKP Intercity podpisały umowę z firmą Newag, która jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zbudowanie 35 spalinowo-elektrycznych pociągów hybrydowych. Koszt tej inwestycji to prawie 3,4 mld złotych.
Trzeba przyznać, że zakup hybryd, biorąc pod uwagę nietypowość tego taboru w stosunku do wcześniejszych zakupów, został przeprowadzony w dość szybkim tempie.
Ogłoszenie w grudniu 2023, umowa w lipcu 2024. Zgodnie z zapisami postępowania:
- 2 pierwsze sztuki powinny się pojawić w styczniu 2027,
- 2 kolejne sztuki - w lipcu 2027,
- kolejne 12 sztuk - w styczniu 2028,
- wszystkie sztuki mają być w lipcu 2029.
Nie byłbym sobą, gdybym nie napisał, że liczę, że Intercity zdecyduje się na zakup wagonów sterowniczych do nowych wagonów z FPS, ale ich konstrukcja bardziej będzie bazowała na członie sterowniczym Impulsa, niż na wagonie z FPS. Po co? Niska podłoga, czyli możliwość zrobienia w pełni funkcjonalnego wagonu Combo dla segmentu EIC z bezbarierową możliwością wsiadania. Byłaby to kontynuacja zakupu taboru niskopodłogowego dla Intercity, właśnie po hybrydowych Impulsach.
Mnie się jednak wydaje iż pierwsze hybrydy dotrą do PKP IC wcześniej niż w styczniu 2027 i być może składy sn84 skpl? Zostaną wycofane?
Ps. A tak naprawdę to obsługę tych pociagow pospiesznych powinny przejąć Polregio I cały przetarg na 35 hybryd powinno ogłosić Polregio a nie PKP IC.
Cofnij się kilka postów wyżej - już Ci odpowiadałem, że tak nie będzie.
Projekt nowego składu + produkcja + homologacja ma trwać 30 miesięcy i nie sądzę, żeby było krócej. Oby nie było dłużej. Griffin MSU już ma rok opóźnienia z dopuszczeniem w Polsce, a gdzie reszta krajów?
PKP Intercity podpisało umowę z firmą H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych o wartości ponad 4,2 miliarda złotych. W ramach kontraktu ma zostać zbudowanych 300 nowych wagonów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum