Koniec Marzeń o Połączeniu REGIOJET z Krakowa do Splitu/Rijeki kilka dni temu wysłałem zapytanie do Przewoznika o to kiedy rozpocznie się sprzedaż Krakowa ,Katowic do Rijeki oraz Splitu oraz jaka cena będzie obowiązywać
w dniu dzisiejszym dostałem odpowiedz niestety wielu z nas w tym roku planujących urlop nad Adriatykiem musi korzystać z przewozów oferującego przez zielonego przewoźnika lub ewentualnie loty .. w odpowiedzi jest informacja ze przepraszają ale połączenie z Krakowa w tym roku nie ruszy jedynie Praga-Rijeka/Split
jak wiemy na Portalu Pasażera jest Dostępny wstępny RJ REGIOJET Kursujący w 2-5-7 od 6.VI .2023 czyli w terminach realizacji kursów do Chorwacji jednak Godziny jakie PLK Ustaliła pozostawiają wiele do Życzenia ..
z Krakowa wyjazd Regiojet wnioskował 15 po 15:00 PLK Ułożyło RJ tak że Wyjazd z Krakowa Dopiero o 17:29 do Katowic Miał Jechać 1h35 minut nie mając Postoju nigdzie Powód Przed Regiojet miał by jechać KŚ do Katowic tj Wyjazd KŚ 17:22 a Po nim miał by jechać REGIOJET
Jest to Pewnie Jedyny Powód Dlaczego Rezygnują z Trasy do Polski PLK Pomogła Dobić Prywaciarza a jak wy Sądzicie ?
RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru.
4 września do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek przewoźnika RegioJet dotyczący chęci uruchomienia, w ramach otwartego dostępu, pociągów w relacji Przemyśl Główny – Hanower.
Zgoda UTK na uruchomienie połączenia RegioJet z Przemyśla do Hanoweru
Urząd Transportu Kolejowego przyznał RegioJet otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie międzynarodowej Przemyśl Główny – Hannover Hbf. – Przemyśl Główny, w zakresie odcinka przebiegającego przez Polskę.
RegioJet: Przewoźnik nie może latami czekać na dostęp do torów
– System w Polsce zbudowany jest tak, aby nie było w Polsce szans na prawdziwą liberalizację rynku kolejowego. To nie jest wina UTK, PKP Intercity czy RegioJet, lecz warunków, które zostały stworzone przez ustawodawcę – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Michał Plaza, Country Manager na Polskę przewoźnika RegioJet.
RegioJet ze zgodą na jedynie cztery pociągi Gdynia - Kraków. "To dyskryminacja"
– Wydana właśnie decyzja prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dla RegioJet na trasę Kraków Główny – Gdynia Główna przez Warszawę ponownie potwierdziła oczywiste różnice w traktowaniu wniosków o świadczenie komercyjnych usług kolejowych składanych przez RegioJet i PKP Intercity – napisał czeski przewoźnik. Dlaczego czuje się poszkodowany?
Urząd Transportu Kolejowego na wniosek RegioJet ponownie rozpatrzył wniosek przewoźnika o dostęp do trasy Przemyśl - Hanower. Ostatecznie wydana decyzja ma bardziej otwarty charakter, co przybliża uruchomienie połączenia przez Polskę.
RegioJet planuje nowe połączenia z Warszawy do Poznania i Berlina
RegioJet złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o uruchomienie komercyjnych połączeń pasażerskich. Chodzi o pięć par połączeń na trasie Warszawa – Poznań – Warszawa oraz jedną parę łączącą stolice Polski i Niemiec.
Flixtrain i Regiojet chcą jeździć z Warszawy do Berlina. Czym?
Zarówno Flixtrain, jak i RegioJet złożyły wnioski o przyznanie otwartego dostępu na trasie z Warszawy do Berlina. Podróże koleją z Polski do Niemiec i z powrotem cieszą się coraz większą popularnością.
Czeskie pociągi RegioJet dostępne także w komunikacji krajowej
Chodzi o pociągi czeskiego przewoźnika RegioJet Przemyśl - Praga. Od przyszłego roku mają wozić pasażerów także w relacji krajowej na terenie Polski. PKP Intercity tym razem prawdopodobnie nie zgłosiło sprzeciwu, co utorowało drogę do zmiany formuły.
RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK. Czeski przewoźnik RegioJet zwraca uwagę, że Urząd Transportu Kolejowego w tej samej sprawie wydaje rozbieżne decyzje. Chodzi o procedurę otwartego dostępu na trasie Gdynia - Kraków.
Urząd Transportu Kolejowego wydał kolejną zgodę dla RegioJet na realizację pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Kraków Płaszów – Gdynia Główna – Kraków Płaszów.
No to wygląda na to, że Polska będzie pierwszym po Czechach krajem, który pozwoli RegioJet-owi obsługiwać u siebie dalekobieżny, krajowy ruch pasażerski. Przejrzałem stronki www RegioJet (https://regiojet.com/) i o ile w Czechach rzeczywiście sporo jeżdżą po czeskiej sieci kolejowej konkurując z Czeskimi Drahami, to w innych europejskich krajach operują wyłącznie w ruchu międzynarodowym.
[ Dodano: 24-10-2024, 23:33 ]
Poczytajcie sobie jeszcze jeden ciekawy artykuł na ten temat:
Prywatny czeski przewoźnik od grudnia 2025 r. może uruchamiać komercyjne pociągi z Krakowa do Gdyni przez Warszawę. Zaplanowano jednak tylko jedną parę połączeń na dobę.
Jedyna para pociągów ma kursować codziennie. Godzina odjazdu ze stacji początkowej to 17:45 (z krakowskiego Dworca Głównego – o 10 minut później). Z Gdyni skład ma wyruszać o 10:30, by o 10:38 zabrać pasażerów z Sopotu, a o 10:55 – z Gdańska Głównego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum