Pasażerowie tłoczą przed zejściem, a na kładkach pusto. "Projektantowi zabrakło wyobraźni".
Po przyjeździe każdego pociągu na Dworzec Gdański wysypują się pasażerowie, którzy chwilę później utkną, chcąc opuścić peron. Tłum na wąskich schodach ruchomych zrobi się jeszcze gęstszy, gdy pełną parą ruszy przebudowa linii średnicowej. Jak zauważa ekspert, problemów można było uniknąć, gdyby przed laty kolejarze nie odchudzili projektu.
Wczoraj między 7:20 a 7:25 na Warszawie Gdańskiej zapowiedziano przyjazd pociągu "z opóźnieniem około zero minut". Dzisiaj zaś, by było ciekawiej, zapowiedziano pociąg "z Dziadowa".
Ja tego nie rozumiem, nikt nad tym systemem nie czuwa? Wiem, jak to wygląda np. w Krakowie Głównym, gdzie dziewczyny w dyspozytorni wpisuja do komputera krawędzie peronowe i ewentualne opoźnienia na podstawie danych, które dostają z nastawni.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Trudna sytuacja na Dworcu Gdańskim zainteresowała radną Warszawy, a jednocześnie wiceminister rozwoju Olgę Semeniuk-Patkowską (PiS). Zapytała prezydenta Warszawy o bezpieczeństwo i udrożnienie ruchu pasażerów. Tyle że to nie jego kompetencje. "Dobrze byłoby, aby osoba działająca jednocześnie w samorządzie i w rządzie miała świadomość, kto co nadzoruje i kto jest za co odpowiedzialny" - odpowiedział Rafał Trzaskowski.
Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska. PKP i Ghelamco wznawiają współpracę. W ramach wspólnej inwestycji zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych o szacowanej łącznej powierzchni ok. 100 tys. m kw. Powierzchnia użytkowa samego dworca wyniesie ok. 1900 m kw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum