Porozmawiamy sobie dzisiaj o przyczynach, chronologii oraz znaczeniu programu Kolej+. Jeden z niewielu chyba pozytywnych odcinków na tym kanale, bo w sumie to jest z czego się cieszyć.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nowe projekty na liście podstawowej programu Kolej Plus
Remont linii nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód oraz linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała znalazły się na liście podstawowej w rządowym „Programie Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.”. PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały informację wnioskodawcom o możliwości realizacji zgłoszonych projektów.
Kolej Plus to program wymagający weryfikacji i rewizji – zapowiedział podczas konferencji EEC Trends wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Nowe kierownictwo resortu chce poprawić gospodarność, budując nowe linie przede wszystkim tam, gdzie można spodziewać się masowych przewozów. Na słabiej zaludnionych obszarach narzędziem walki z wykluczeniem transportowym mają być skomunikowane z koleją w węzłach autobusy.
Program Kolej Plus będzie realizowany, jednak musimy go przejrzeć pod kątem efektywności - zapowiedział w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Kolej plus też do weryfikacji. Które linie są zagrożone? Zakładający budowę nowych i przebudowę istniejących linii program przejdzie audyt. Sprawdzana ma być m.in. zasadność poszczególnych przedsięwzięć.
Nowy rząd wycofuje się z budowy jednej z linii kolejowych zaplanowanych w programie Kolej Plus.
Program Kolej Plus, przyjęty przez poprzedni rząd, przewidywał m.in. realizację pięciu inwestycji w województwie wielkopolskim. Cztery z nich dotyczyły odbudowy zamkniętych linii kolejowych i przywrócenia ruchu pasażerskiego na nich. Piątym była budowa całkiem nowej linii z Konina do Turku. Teraz rząd wycofuje się z tej ostatniej inwestycji – informuje portal Rynek Kolejowy.
Ministerstwo Infrastruktury wraz z PKP PLK kończą przegląd i optymalizację projektów z programu Kolej Plus. Już na etapie dokumentacyjnym koszty realizacji całego programu wzrosły o 3 mld złotych, dlatego trwają przymiarki nad zmianą zakresu niektórych projektów oraz zaniechaniem następnych zadań w jego ramach i zastąpieniu drogich pociągów tańszymi autobusami. Jednocześnie Ministerstwo zapowiada dalsze prace rewitalizacyjne w ramach bieżących działań, niewchodzących w zakres Kolei Plus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum