Polregio rozstrzygnęło przetarg na 200 ezt. Pesa, Newag, Stadler, FPS z propozycją umowy
Polregio zaprosi do podpisania umowy ramowej na dostawę 200 ezt wszystkich biorących udział w postępowaniu wykonawców, tj. FPS, Pesę, Newag i Stadlera. Najkorzystniejszą ofertę złożył FPS.
Nowy tabor dla POLREGIO. Nawet 200 nowych pociągów w trzy lata, dzięki podpisanym umowom ramowym
Polregio podpisało dziś umowy ramowe z czterema producentami taboru na dostawę do 200 składów elektrycznych. FPS H. Cegielski, Pesa Bydgoszcz S.A., Newag S.A. oraz Stadler Polska mają dostarczyć w ciągu trzech najbliższych lat nowoczesne, funkcjonalne pociągi z wifi i klimatyzacją.
Polregio wnioskuje o ponad 3 mld zł na zakup nowego taboru
Polregio złożyło 10 wniosków o współfinansowanie zakup łącznie 98 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Wartość projektów, złożonych do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT), wynosi ponad 3 mld zł netto.
Wciąż są szanse na wielką wymianę taboru Polregio?
Polregio może otrzymać łącznie blisko 1,29 mld zł w związku ze zwiększeniem kwoty wsparcia do 41 proc. po rewizji KPO – poinformował przewoźnik w piątek. Dodał, że brak decyzji w sprawie wydłużenia czasu dostarczenia o co najmniej 2 lata może zaprzepaścić szanse na dostawę jednostek.
W połowie czerwca informowaliśmy, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych zwiększyło przydział funduszy w ramach Krajowego Planu Odbudowy dla wszystkich 10 projektów złożonych przez Polregio. Niestety, dotychczas przewoźnik nie podpisał żadnych umów na dofinansowanie. W związku z rewizją KPO, Polregio może otrzymać łącznie blisko 1,29 mld zł.
Ktoś tu źle liczy, ale mnie wychodzi nieco inaczej.
Polregio zgłosiło projekty na łączą kwotę 3 879 mln zł i oczekiwało dofinansowania na poziomie 2 632 mln, a więc zakładali, że będą musieli dołożyć 1 247 mln.
Po obecnej korekcie mają dostać 1 333 mln, a do planowanego wkładu będzie im brakować właśnie 1 299 mln.
Oni zakładali dofinansowanie na poziomie 68%, a dostali z tego połowę, czyli 34% dofinansowania
Co ciekawe, gdyby Polregio zrezygnowało ze wszystkich swoich projektów, a kwota dofinansowania pozostała na tym samym poziomie, to projekty, które uzyskały częściowe dofinansowanie na poziomie połowy potrzeb oraz projekty rezerwowe osiągnęłyby prawie 57% dofinansowanie, czyli 84% wnioskowanych kwot.
KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?
Polregio wciąż nie podpisało umów na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z dofinansowaniem z KPO. Wiceprezes przewoźnika, Wojciech Dinges przyznaje, że wykorzystanie ponad 730 mln złotych z Krajowego Planu Odbudowy bardzo się oddala. Sprawdzamy, jaki plan na wyjście z tej sytuacji ma przewoźnik.
Polregio nie będzie w stanie wykorzystać większości dofinansowania na zakup nowego taboru pozyskanego z KPO ze względu na brak środków własnych. Pieniądze się jednak nie zmarnują i trafią do innych przewoźników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum