Sto zmodernizowanych wagonów przedziałowych 174A z FPS w PKP Intercity
W taborze PKP Intercity pojawiły się kolejne przedziałowe wagony drugiej typu 174A. PKP Intercity ma ich już 100.
PKP Intercity w marcu 2022 roku podpisało z FPS H. Cegielski umowę na modernizację 90 wagonów pasażerskich do standardu 174A. Jej wartości to niemal 495 mln zł. W tej kwocie jest też późniejszy przegląd na poziomie P3.
Zawsze lepiej napisać, że jest 100, zamiast dostarczono 10 nowych, bo prawda wygląda tak, że odebrano 10 wagonów 141A-20 i 10 174A drugiej serii.
Dla równowagi zerwano umową na modernizację wagonów 111Alux i 112Alux, bo faktycznie przy tym tempie, to do końca dziesięciolecia by się nie wyrobili.
Nadal czekamy na ponowne ogłoszenie postępowania na naprawy P5 wagonów Henschel Z1A i Z1B. Już byłby dobry czas, by wystartować z tematem.
Natomiast odrywając się od konkretnych postępować, to mam takie spostrzeżenie, że efekty rozbudowy Remtraku w Idzikowicach i Opolu dają coraz większe efekty.
Przemalowania remontowanych wagonów na nowe szare barwy idą bardzo sprawnie. Nawet opanowanie malowania amelinium poszło dobrze i obecnie przemalowywane wagony wyjeżdżają z ramami malowanymi na czarno.
Remtrak sam zaczął wymieniać SIP w wagonach, w których albo go nie było, albo działał wadliwie. Najciekawsze przypadki to exPRowy wagon 111Ainw, wagony 111Arow, czy 156A z FPS z nowym SIP ENTE.
Po terminach rewizji widać, że naprawy idą na bieżąco, co cieszy, bo Intercity potrzebuje każdego wagonu przy tej liczbie pasażerów.
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 40 wagonów
PKP Intercity podpisało umowę z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych na modernizację 26 wagonów serii Z1B oraz 6 Z1B PRM, a także z PESA Mińsk Mazowiecki na modernizację 8 wagonów typu Z1A. Po zrealizowaniu kontraktu pojazdy będą wyposażone w liczne udogodnienia, które zwiększą komfort podróży.
Kolejne wagony COMBO zasilą park taborowy PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy okresowej 50 wagonów typu 112A na 5 poziomie utrzymania wraz z modernizacją i wykonaniem przeglądu na 3 poziomie. Po modernizacji wagony te będą wielofunkcyjnymi pojazdami typu COMBO, których obecnie w parku taborowym PKP Intercity jest 60.
PKP Intercity: Wagony sypialne będą wracać na tory
Ważna zapowiedź PKP Intercity w kwestii odświeżenia floty: kilkadziesiąt obecnie niesprawnych wagonów przeznaczonych do połączeń nocnych przejdzie remonty i wróci na tory.
PKP Intercity oraz Remtrak podpisały trzy kolejne kontrakty na modernizację 150 wagonów. Ich wartość to prawie 1,5 mld złotych.
Zawarty dziś kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld złotych zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity. Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata. To nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy tj. REMTRAK. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść. Dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych – mówi Adam Wawrzyniak, Członek Zarządu PKP Intercity.
Kilka słów komentarza.
Te 150 zmodernizowanych wagonów to będą:
- dodatkowe 17 wagonów Combo na bazie wagonów 112A, łącznie z wcześniej zleconą liczbą da to 62 wagony z Remtraku plus 50 wagonów z FPS,
- 34 wagony bezprzedziałowe 1 klasy, co będzie nowością w segmencie wagonowym IC,
- 99 wagonów bezprzedziałowych 2 klasy - prawdopodobnie kolejna odmiana wagonów 111A-20.
-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum