Łódź: CPK dostało pozwolenie na budowę tunelu dla Kolei Dużych Prędkości
Centralny Port Komunikacyjny dostał zgodę na budowę pod centrum Łodzi ponad czterokilometrowego odcinka dla Kolei Dużych Prędkości – poinformowała spółka. W związku z inwestycją od kilku miesięcy wzmacniane są m.in. fundamenty znajdującego się na trasie Łódzkiego Domu Kultury.
Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego tunelu na podziemnej trasie Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec
Mniejsza maszyna TBM Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,9 mld zł netto w 85% współfinansowana z POIiŚ.
Już nie grudzień 2024, ale koniec 2026 roku ma być terminem ukończenia budowy łódzkiego tunelu średnicowego – wynika z cytowanej przez Dziennik Gazetę Prawną wypowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka. Do ok. 2 mld zł wzrosło też wynagrodzenie wykonawcy. Czekamy na odpowiedź z PKP PLK w sprawie szczegółów.
Podczas prac tarczy TBM "Katarzyna", która drąży tunel kolejowy pod Łodzią, doszło w sobotę do katastrofy budowlanej w jednej z kamienic przy ulicy 1 Maja. - Zawaliły się ściana i stropy - przekazał tvn24.pl Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Stanowisko PLK SA w sprawie sytuacji na budowie tunelu pod Łodzią
Po zakończonym dzisiaj posiedzeniu sztabu kryzysowego PKP PLK informują, że ustalono rozszerzenie zakresu katastrofy budowlanej o tylną oficynę kamienicy przy Al. 1 Maja 23, ze względu na uszkodzenie ściany szczytowej. Oficyna przy ul. Próchnika 44 zostanie wyłączona z użytkowania do czasu usunięcia gruzowiska z parteru i pierwszego piętra.
Jeżeli znów nic nie stanie na przeszkodzie, PBDiM – wykonawca tunelu średnicowego w Łodzi wkrótce wznowi prace przy konstrukcji tunelu w kierunku przystanku Łódź Śródmieście i stacji Łódź Fabryczna. Tarcza TBM może ruszyć już z początkiem listopada.
Łódzki tunel średnicowy. Jest opóźnienie, bez pociągów w 2026 roku
Koniec grudnia 2026 roku to już nieaktualny termin startu przewozów pasażerskich w tunelu średnicowym w Łodzi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych może być opóźniona przynajmniej o kwartał.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią miała się zakończyć w czerwcu 2026 roku, ale tak się nie stanie. Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak poinformował w poniedziałek, że o ruchu pociągów można mówić w perspektywie roku 2027. Harmonogram zakładał, że pociągi pojadą tunelem w grudniu 2026 roku.
Są kolejne niepokojące informacje z placu budowy tunelu średnicowego w Łodzi. Kiedy w nocy z 9 na 10 listopada tarcza TBM Katarzyna przechodziła pod kamienicą przy al. 1 Maja 21, zaistniała konieczność interwencyjnego wzmocnienia gruntu. Poinformowała o tym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
W piątek, 29 listopada mniejsza tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie czwartego tunelu jednotorowego między Kozinami a Kaliską na trasie podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Tarcza wyprzedziła harmonogram o blisko 2 miesiące. Wykonane tunele połączą stacje Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec z dwutorowym tunelem do Łodzi Fabrycznej. Inwestycja PLK SA za ponad 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie z FEnIKS.
Łódzki tunel średnicowy: Są już pierwsze fragmenty podbudowy torowiska
Trwają prace związane z budową betonowego podłoża w jednotorowych nitkach łódzkiego tunelu średnicowego. W pierwszej z nich jego wylewanie już się zakończyło. O nowym terminie kontraktowym nadal nic nie wiadomo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum