O ile z remontem mogą zdążyć, to z drugim torem i drutem raczej wątpię. Na pewno nie przed 2017.
No chyba, że PLK ma ściśle utajnioną i zatwierdzoną dokumentację ze wszystkimi "biurokracjami" włącznie.
Wysłany: 13-06-2017, 13:35 Pociągi wróciły do Radzynia Podlaskiego
Mieszkańcy gminy Radzyń Podlaski doczekali się powrotu pociągów. Po kilkunastu latach na odnowioną stację zlokalizowaną w pobliskim Bedlnie dotarł pociąg PKP Intercity jadący - na czas prac modernizacyjnych linii nr 7 - drogą okrężną z Warszawy do Lublina. – W końcu możemy ruszyć w podróż pociągiem ze stacji Radzyń Podlaski – mówią okoliczni mieszkańcy lokalnemu portalowi Iledzisiaj.pl.
Umowa na rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew na linii Lublin - Łuków.
Nowe przystanki w Laskach i Berejowie, komfortowe perony na 8 stacjach, sprawne przewozy towarowe i wyższy poziom bezpieczeństwa – takie będą efekty prac na odcinku Lubartów – Parczew. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację odcinka Lubartów – Parczew na linii Lublin - Łuków. Wartość inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego to ok. 80 mln zł.
06.02 jechałem trasą Warszawa Wsch - Lublin. Na odcinku Łuków - Lublin pociąg jedzie całkiem żwawo Niestety czas na zmianę lokomotywy w Łukowie to porażka .... Szkoda, wielu pasażerów, dla których czas dojazdu ma pierwszorzędne znaczenie, wybierze pewnie bus. Frekwencja (wyjeżdżałem 7.18) była jednak przyzwoita.
Lubelskie: Rozwój połączeń PKP IC. Nowe ciekawe relacje.
PKP Intercity nie informuje jeszcze o szczegółach oferty w rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020. Jednak z danych dostępnych za pośrednictwem Portalu Pasażera wynika, że od grudnia tego roku nastąpi rozwój oferty.
Mimo udostępnienia przewoźnikom linii nr 7, połączenia PKP IC pozostaną na obecnej „trasie objazdowej”. Między Lublinem a Warszawą przez Łuków będą kursowały dwie pary pociągów – poranna Inka i popołudniowy Tuwim. Nie wiadomo jednak, czy kursowanie tych pociągów nie wstrzyma realizacja zaplanowanej i dofinansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 inwestycji – Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prace na linii nr 30 rozpoczną się po „zapewnieniu optymalnej przejezdności linii nr 7”.
Część pociągów z Lublina do Warszawy pozostanie na trasie przez Lubartów i Łuków
Pociągi PKP Intercity zaczęły kursować z Warszawy do Lublina przez Łuków i Lubartów z momentem rozpoczęcia modernizacji podstawowej dla połączenia obu miast linii 7. Część pociągów pozostanie jednak na niezelektryfikowanej trasie także po zakończeniu modernizacji siódemki.
Trwa remont linii kolejowej od Lubartowa do Parczewa.
Podróż koleją będzie bardziej atrakcyjna. Rozpoczęła się modernizacja odcinka Lubartów – Parczew na trasie z Lublina do Łukowa. Prace objęły m.in. przebudowę peronów, torów, 200-metrowego mostu nad rzeką Wieprz. Dostęp do kolei zwiększą 2 nowe przystanki. Inwestycja za 90 mln zł będzie współfinansowana z środków RPO woj. lubelskiego.
PLK: Pociągi z Lublina do Łukowa wrócą w grudniu 2021!
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że w grudniu 2021 między Lublinem a Łukowem pojedziemy już pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi. Kończą się bowiem prace na odcinku Lubartów – Parczew gdzie maszyny regulują tor. Oddane do użytku zostaną nowe przystanki Berejów i Laski. Obecnie na przystankach montowane są wiaty i oznakowanie.
W grudniu wrócą pociągi Lublin - Parczew. Będzie ich tyle samo co przed remontem linii
Po przebudowie odcinka linii kolejowej Lubartów – Parczew 12 grudnia pociągi wrócą na trasę pomiędzy miastami. Poza wymianą nawierzchni na linii powstały nowe przystanki w Berejowie i Laskach. Na wyremontowanym odcinku, w stosunku do stanu przed remontem, nie pojawi się ani jedno nowe połączenie pasażerskie. Inwestycja była warta 90 mln złotych. Pomogła Unia Europejska.
Linia kolejowa między Łukowem a Lublinem będzie zelektryfikowana
Będą lepsze i bardziej ekologiczne podróże pociągiem z Łukowa do stolicy regionu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na elektryfikację linii kolejowej Łuków – Lublin (lk30).
Od grudnia 2024 r. zwiększono liczbę połączeń regionalnych na trasie Lublin – Lubartów – Parczew – Łuków. Dotychczas w tej relacji kursowało zaledwie jedno połączenie Polregio na dobę, zaś pozostałe pociągi jeździły tylko między Lublinem a Parczewem. Teraz większość połączeń kursuje na trasie Lublin – Łuków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum