Związki zawodowe wzywają rząd do działania: czas na regulacje pracy maszynistów
To dopiero jest kuriozum. Chcą odpoczynku i poprawy standardów. A co robią w czasie tego odpoczynku? Dorabiają pracując w innych podmiotach kolejowych. Może wreszcie nadszedł czas na wprowadzenie zakazu wykonywania pracy poza jedną pracą etatową. Maszyniści są nie wypoczęci bo mają chałtury i gonią za pieniędzmi, ciągle im mało i mało.
Co wy tu ludzie piszecie - to wielka ściema a już od ściemy jednego znamy .
Na poważnie wystarczy żeby maszynista miał takie coś jak karta bankomatowa do bankomatu było na lokomotywie lub EZT i wszystkie sugestie nadmiaru godzin pójdą się je..ć .To tylko dobra wola ZZM .
[ Dodano: 31-01-2025, 16:38 ]
Nadmieniam że "prywaciarze" mocno by dostali po kieszeni finansowej bo wtedy wszystko było by jasne jaki maszynista jest na lokomotywie i wszystko jest rejestrowane niczym wydruk płatności z bankomatu . I tu jest sprawa do załatwienia przez ZZM i patologia na PKP i innych spółkach się skończy .
Istnieje dokument elektroniczny, który się nazywa karta kierowcy i dzięki niej nie ma problemu z brakiem wypoczynku kierowców i z nadmiernym wykonywaniem zawodu kierowcy w innym podmiocie podczas przysługującego u podstawowego pracodawcy wypoczynku. Tym samym - jak zaznacza przedmówca - wprowadzenie karty maszynisty wyeliminowałoby tego rodzaju problem, że maszynista pracujący dajmy na to w PKP IC, PKP CARGO, POLREGIO, KD itd., w czasie, który ma przeznaczyć na wypoczynek, chałturzy w innej firmie. Przecież wypoczynek pomiędzy służbami ma służyć przede wszystkim temu, by wypoczęty maszynista mógł bezpiecznie wykonywać swoją pracę, nieprawdaż?
Departament Kolejnictwa przeprowadza analizy dotyczące zasadności i możliwości wprowadzenia ustawy o czasie pracy maszynistów – poinformował Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury w odpowiedzi na apel związków zawodowych dotyczący ww. ustawy.
Zawód maszynista. Skończmy z dyskryminacją osób z wadą słuchu
W ostatnich latach doszło do liberalizacji dostępu do zawodu maszynisty poprzez wyeliminowanie warunków dyskryminujących osoby z choćby umiarkowaną wadą wzroku. Z uwagi na lukę pokoleniową w sektorze trudno jednak zrozumieć, dlaczego wciąż w Polsce obowiązują restrykcje związane z wadą słuchu, mimo że stosowanie nowoczesnej korekcji w pełni rekompensuje defekt zmysłu.
Resort infrastruktury sceptycznie o maszynistach z aparatem słuchowym
Choć niedawno w Polsce miała miejsce liberalizacja dostępu do zawodu maszynisty poprzez wyeliminowanie warunków dyskryminujących osoby z choćby umiarkowaną wadą wzroku, resort infrastruktury odniósł się sceptycznie do wystąpienia organizacji branżowych, które postulują pójście o krok dalej i dopuszczenie osób niedosłyszących, korzystających z aparatów słuchowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum