Tramwaj na ul. Borowską we Wrocławiu na razie tylko od pętli Gaj. A co z pozostałą trasą? Może krzyżować się z jezdnią
Za kilka lat mieszkańcy południa Wrocławia oraz pacjenci USK przy ul. Borowskiej zyskają nowe, wygodne połączenie tramwajowe. Specjaliści z warszawskiej spółki Infra opracowują projekt nowej linii, która ma połączyć ul. Świeradowską na wrocławskim Gaju z Borowską. Miejscy radni zaproponowali, aby w projekcie od razu pojawił się fragment torowiska w kierunku Aquaparku i galerii Wroclavia.
Ogłoszono przetarg na projekt przebudowy ulicy Opolskiej! Powstanie wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe
Od pętli „Księże Małe” poprowadzone zostanie nowe torowisko autobusowo-tramwajowe aż do granicy Wrocławia z gminą Siechnice. Ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. W ramach inwestycji powstaną nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, chodniki, przystanki i przejścia dla pieszych, a ulica zostanie zazieleniona.
Wyborcza.pl Wrocław przedstawia Wrocławski Program Tramwajowy czyli plany urzędu miejskiego na rozbudowę linii tramwajowych w najbliższych latach. Ocenia go Miłosz Cichuta z Akcji Miasto i Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Link do całego artykułu w komentarzu, a oto podsumowanie:
🔵 Bardzo dziwne jest to, że pętla tramwajowa na Jagodnie ma być zbudowana na ulicy Kajdasza. To mogło mieć sens 10 lat temu, ale biorąc pod uwagę to, jak rozrasta się osiedle, całkowicie straciło rację bytu. Jagodno rozbudowało się bardziej na południe, rozbudowują się też inne miejscowości pod Wrocławiem, więc naturalnym jest to, żeby wydłużyć ten ciąg komunikacyjny.
🔵 To, co jest planowane na ulicy Gajowickiej, jest absurdalne. Wyremontujemy ją w jednym kształcie po to, żeby po kilku latach znów całą ulicę zaorać i zbudować na nowo wraz z torowiskiem. Nie ma to racji bytu z punktu widzenia nas jako podatników. Od razu trzeba skierować tam tramwaje i dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć alternatywny korytarz wobec ulicy Powstańców Śląskich. Od razu z trasą wzdłuż Gajowickiej powinno powstać przedłużenie w stronę Racławickiej, gdzie na razie nie ma planów, mimo zapowiedzi z umowy koalicyjnej Platformy Obywatelskiej i Jacka Sutryka.
🔵 Dziwi to, że upieramy się przy tym, by zbudować torowisko na Psie Pole w ulicy Brücknera, zamiast wydłużyć naturalny korytarz w ulicy Bolesława Krzywoustego. Tam przecież jest osiedle mieszkaniowe i sporo osób dojeżdża dziś autobusem.
🔵 Sam łącznik do szpitala na Borowskiej może nie mieć dużego znaczenia bez tramwaju wzdłuż całej Borowskiej, gdyż nie będzie to najszybsza droga z centrum do szpitala. A skoro już myślimy o docelowym wariancie, który ma duży sens, to od razu należałoby zaplanować rozjazdy w kierunku centrum, żeby nie rozkopywać tej linii drugi raz.
🔵 Cieszy, że temat przedłużenia tramwaju na Księże Wielkie się pojawił. Natomiast trzeba pamiętać o tym, że z kierunku południowego wschodu do Wrocławia wjeżdża dużo samochodów i warto myśleć co najmniej o przedłużeniu do Radwanic, które tak naprawdę w tamtym miejscu są integralną częścią Wrocławia.
Czy tramwaj pojedzie na Jagodno? Miasto ma kilka propozycji od projektantów, wszystkie za drogie
Po publikacji przepisów określających krzyżowanie się torów tramwajowych z kolejowymi, może powstać projekt trasy tramwajowej na Jagodno. Do wykonania projektu zgłosiło się 5 firm, ale każda z ich z ofert przekracza budżet, jaki miasto chce przeznaczyć na ten cel.
Miasto wyłoniło firmę, która zaprojektuje nową trasę tramwajową na wrocławską Klecinę. Torowisko na ul. Przyjaźni zostanie poszerzone, a linia przedłużona do ul. Kupieckiej. Projekt ma powstać w ciągu 24 miesięcy, a tramwaj do Kleciny ma pojechać w 2029 roku.
Na wrocławskim Psim Polu odbyły się konsultacje dotyczące budowy nowej linii tramwajowej. Rozważane są dwa warianty przebiegu torów: jeden przez ulicę Dywizjonu 303, drugi przez rynek Psiego Pola.
Tramwaj na Klecinę: Przeprawa nad Ślęzą tylko dla komunikacji miejskiej? Mieszkańcy zgłaszają sprzeciw
Spór o most na wrocławskiej rzece Ślęzie. Nowa przeprawa ma powstać jako element wydłużenia trasy tramwajowej na Klecinę. Mieszkańcy chcą, aby most był tranzytowy. Urząd Miasta rozważa opcję, aby przejeżdżała tamtędy wyłącznie komunikacja miejska i pojazdy specjalne.
Wrocław. Tramwaj na Psie Pole zacznie się przy Brücknera w 2030 roku
W 2030 roku nastąpi otwarcie, a jej początek to ulica Brücknera na Kowalach. Tyle pewników o najnowszej trasie tramwajowej we Wrocławiu - na Psie Pole. Teraz głos mają mieszkańcy, potem przygotowanie koncepcji, projekt i szukanie finansowania.
Tędy pojedzie tramwaj na Psie Pole. Jak ma finalnie wyglądać linia? Każdy może zgłosić swoje uwagi w konsultacjach
Psie Pole jest jednym z największych osiedli Wrocławia, do którego nie dojeżdża tramwaj. Ze wstępnie wytyczonych dziewięciu wariantów wybrane zostały dwa. Teraz miasto prosi mieszkańców o wnoszenie uwag, którędy dokładnie tramwaj ma pojechać na planowaną pętlę. Po konsultacjach takiej możliwości już nie będzie. Jak pojadą tramwaje na Psie Pole?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum