PKP Intercity rozpoczyna użytkowanie pierwszych lokomotyw Newagu z rodziny Griffin 200. Osiem z nich w minionym tygodniu zostało dostarczonych do państwowego przewoźnika. Teraz są zestawiane ze składami pasażerskimi.
PKP Intercity odebrało od Newagu dwie ostatnie lokomotywy serii EU160 Griffin wyprodukowane w ramach zamówienia obejmującego łącznie 20 maszyn tego typu - poinformował przewoźnik w poniedziałkowym komunikacie. Wartość całego kontraktu wyniosła blisko 524,6 mln zł brutto - dodano.
PKP Intercity na razie odsuwa w czasie ogłoszenie przetargu na kolejne szybkie elektryczne zespoły trakcyjne, które pierwotnie miały wspomóc połączenia realizowane jednostkami Pendolino. Przewoźnik analizuje, z jaką prędkością miałyby poruszać się nowe pociągi, a w grze jest również zakup taboru rozpędzającego się do co najmniej 300 km/h.
Griffin 200 – polski, ale nie tylko na polskie tory
Do służby w PKP Intercity wchodzą lokomotywy Griffin 200. Właśnie zakończono odbiór dziewięciu tych pojazdów, które mogą osiągać prędkość 200 km/h, co pozwala na efektywne wykorzystanie modernizowanych tras kolejowych.
PKP Intercity planuje postępowanie przetargowe na zakup nowych składów przystosowanych do prędkości 250 km/h lub większej. Rozpocznie się ono dopiero po wybraniu dostawcy piętrusów, czyli zapewne w trzecim kwartale 2025 r.
PKP Intercity zapowiada, że przetarg na nowe szybkie pociągi ma objąć łącznie 46 pojazdów, do prędkości do 320 km/h. Przewoźnik podał również, że pierwszy dwutrakcyjny Impuls trafi do niego w grudniu 2026 roku.
PKP Intercity odebrało kolejne 3 lokomotywy Griffin serii EU160, jeżdżące z prędkością 160 km/h, z umowy na dostawę 46 pojazdów. Nowy tabor wyprodukowany został w fabryce NEWAG S.A. w Nowym Sączu.
PKP Intercity: W 2025 roku 38 nowych lokomotyw i 119 wagonów.
W 2024 roku PKP Intercity odebrały 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto – informuje spółka. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO, a także 292 mln zł netto inwestycji w rozwój infrastruktury własnej.
Po wielu latach marazmu w tym obszarze PKP Intercity złożyło zapytanie ofertowe w sprawie dostawy aż 35 nowych wagonów sypialnych. Jak poinformował szef narodowego przewoźnika Janusz Malinowski, to pierwszy etap przygotowań do przetargu, który może zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.
W przyszłym roku PKP Intercity ogłosi przetarg na 26 z opcją na kolejne 20 pociągów dużej prędkości. Jednostki rozpędzą się do prędkości co najmniej 300 km/h i razem z Pendolino będą obsługiwały najwyższą kategorię połączeń przewoźnika.
PKP Intercity pokazało płaską wizualizację wagonów, które dla przewoźnika wyprodukuje H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Ich wygląd będzie zbliżony do składów Pendolino.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum