Temacik związany z przewozami towarowymi.
Takie pytanko mam, co najczęściej przewożą składy towarowe, jadąc przez całą Polskę?
Oczywiście, węgiel ze Śląska jest chyba dość często przewożony na całą Polskę?
Dziś, wracając z innej miejscowości, od znajomych u których miałem trochę pracy, czekając na osobowy Kolei Mazowieckich, widziałem, jak na poboczu stacji wyładowywali jakiś towar z wagonów, jakieś białe worki na samochody ciężarowe.
Coś towarowy przywiózł z jakiegoś rejonu Polski, a w tej właśnie miejscowości rozładowali te worki i na ciężarowe.
Myślę, że taki rozładunek towaru zajmuje pracownikom co najmniej jeden dzień, bo skład przyjechał wcześnie rano na stację.
Tam, na poboczu stacji PKP jest duży i długi plac i jest to dobre miejsce dla ciężarowych, koparek, żeby można normalnie rozładować przywieziony towar.
No tak.
Oczywiście, było pytanie, "co najczęściej przewożą składy towarowe?", ale takie pociągi mają różne wagony, w zależności od przewożonego towaru.
Przewoźnicy zapłacą za kosztowny eksperyment Unii Europejskiej na torach
UE chce, by do końca 2030 r. wszystkie wagony towarowe zyskały automatyczne sprzęgi, które pozwolą szybciej formować pociągi. Przewoźnicy alarmują, że technologia nie jest wystarczająco przetestowana, a na wdrożenie pójdą miliardy.
No nie wiem o co chodzi z tym testowaniem - np w krajach ZSRR te sprzęgi są już od kilkudziesięciu lat używane....
Żeby było ciekawiej - są też /czy też raczej były używane/ np w kolejowym transporcie zakładowym w Hucie Lenina - zbudowanej na radzieckim projekcie jak widać dosyć kompletnym
Mirosław Romański opowiada o zwiększaniu prędkości pociągów towarowych w Polsce. W obliczu przewozów intermodalnych gdzie często liczy się czas dostawy, niektóre pociągi mogą jeździć szybkiej o ile pozwala na to stan linii kolejowych i taboru. Duże opóźnienia pociągów towarowych w Polsce, gdzie około połowa ich dociera na czas, stanowią problem. Jednak na przestrzeni ostatnich lat zwiększa się tam gdzie to możliwe, prędkość pociągów towarowych. O ile jeszcze w 2014 r. średnia taka prędkość wynosiła 27 km/h, to w 2023 już 40 km/h (w Niemczech wynosi 50 km/h). Problemom tym towarzyszą kwestie związane z infrastrukturą kolejową, w tym rozwiązaniem tak zwanych wąskich gardeł, czyli poprawą przepustowości linii kolejowych.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum