Dolny Śląsk czeka na radykalną poprawę oferty do Niemiec
Województwo dolnośląskie zakłada, że elektryfikacja niemieckiego odcinka od mostu na Nysie Łużyckiej do stacji w Goerlitz będzie skutkować dużą poprawą jakości połączeń w relacjach transgranicznych. Pasażerowie mają zauważyć pozytywne zmiany już pod koniec przyszłego roku. Wówczas w ofercie powinny pojawić się bezpośrednie kursy m. in. do Wrocławia.
Strona niemiecka poinformowała, że w połowie września br. ruszają prace nad elektryfikacją odcinka linii kolejowej od wiaduktu na Nysie Łużyckiej do stacji w Görlitz. Prace mają połączyć Görlitz z polską siecią trakcyjną.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Pociągiem elektrycznym do Görlitz? Jeszcze później…
Długo oczekiwana elektryfikacja liczącego niespełna 1 kilometrów długości odcinka pomiędzy mostem granicznym nad Nysą Łużycką w Zgorzelcu a stacją kolejową w Görlitz nie zostanie zakończona do końca 2026 roku. Rozpoczęcie prac, które miało nastąpić w tym roku jesienią, rozpocznie się najwcześniej w roku przyszłym – w listopadzie.
Jak donoszą niemieckie media, elektryfikacja linii kolejowej z Görlitz do Drezna na razie pozostaje w strefie marzeń. Wszystko przez brak pieniędzy. Jak się okazuje, w przyszłorocznym budżecie federalnym nie przewidziano na elektryfikację ani jednego euro. Taką informację przekazała Regina Kraushaar, Minister Transportu Saksonii.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przedstawiciele niemieckiego zarządcy infrastruktury – DB InfraGO – zadeklarowali, że do grudnia 2026 roku zelektryfikują swój odcinek linii kolejowej Goerlitz – Zgorzelec. I wtedy do Georlitz dojadą pociągi elektryczne z Polski. Takie obietnice usłyszeli podczas spotkania z Niemcami przedstawiciele Kolei Dolnośląskich.
Wysłany: 20-12-2025, 08:54 RJ 2026/27 do Goerlitz Rozkład jazdy
To moja propozycja RJ
Pociągi do Goerlitz z Zgorzelca odjazdy: 5:52 ( podsył KD) , 6:18 , 6:30( podsył) IC , 7:56, 9:58,11:59, 14:02, 15:00, 16:55, 18:51 , 20:02, 20:59 , Ostatni Kd nocuję w Zgorzelcu i nie jedzie do Goerlitz
Bez składów z ZG i JG
Teraz przyjazdy z Goerlitz do Zgorzelca przyjazdy: 6:14,8:10, 10:09,12:16, 14:17, 16:15, 18:06, 19:18 ( podsył KD) , 20:24, 21:15 ( podsył IC) , Ranny KD jedzie ze Zgorzelca
Bez Składów z ZG i JG
Sprintery: do i z Goerlitz do: 7:56 Łużyce 9:58 Skora , 11:59 Nysa, 20:02 Kaczawa
Z Goerlitz: 8:10 Nysa 10:09 Skora 12:16 Łużyce 20:24 Kaczawa
IC —> Łużyce
Możliwe było by wydłużenie IC Baczyński do Zgorzelca lub nawet do Goerlitz .więc do Goerlitz odjeżdżał by o 12:32 a przyjeżdżał 15:36 a w czasie odpoczynku zjeżdżałby do Zgorzelec na tor 8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum