[ Dodano: 20-09-2014, 05:08 ]
Ze wiadomości jakie usłyszałem to mają być 2x trójczłonowy szt do obsługi Opole-Nysa.
Ale widze że albo nie chcecie podjąć dyskusji albo nie wiecie nic w tym temacie więc już nie będe więcej pisał.
Marszałek województwa opolskiego deklaruje chęć wejścia kapitałowego do Kolei Śląskich i wniesienia tam aportem swojego taboru. Ma być to przygotowanie do nowej umowy na przewozy kolejowe po 2030 roku. Jeśli te działania nie dojdą do skutku, województwo myśli też o stworzeniu własnej spółki kolejowej, ale raczej jako pool taborowy, a nie pełnoprawny przewoźnik.
Opolskie: Kierunki rozwoju siatki – Głuchołazy, Głubczyce i pociągi do Pyrzowic
Priorytetowe nowe kierunki regionalnych przewozów kolejowych to dla opolskiego Urzędu Marszałkowskiego reaktywacja nieczynnego dziś odcinka linii 144 oraz poprawa obsługi Głuchołaz – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym marszałek województwa Szymon Ogłaza. Pierwszy cel wymaga tylko remontu istniejącej infrastruktury, drugi – budowy nowego odcinka między Prudnikiem a Pokrzywną. Władze regionu wiążą też duże nadzieje z inwestycją programu Kolej Plus, dzięki której dostęp do pociągów pasażerskich odzyskają Głubczyce.
Opolskie: Autobusy dowozowe do kolei? Tak, ale trzeba zmian w przepisach
Planujemy uruchomienie autobusów dowożących pasażerów z mniejszych miejscowości do stacji kolejowych – ujawnia marszałek województwa opolskiego Szymon Ogłaza. W tym celu konieczna jest jednak pomoc ze strony państwa: zmiany w Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych oraz ujednolicenie ulg w autobusach i na kolei. W docelowym systemie transportowym regionu ma znaleźć się też miejsce dla transportu na żądanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum