Decyzją Rady Ministrów w „Rządowym programie budowy i modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” przesunięto z listy rezerwowej na podstawową 37 lokalizacji. Dzięki temu mieszkańcy kolejnych miejscowości zyskają lepszy dostęp do kolei. Obecnie na liście podstawowej Programu Przystankowego znajduje się 207 inwestycji.
Kolejne papierowe obiecanki. Dotychczasowy Program Przystankowy miał zakończyć się w 2025 roku. Na chwilę obecną nie zrealizowano nawet 30% zamierzeń. A więc termin realizacji 2025 rok jest nierealny. Dlatego PiS stosuję kolejną sztuczkę marketingowo pi-arową i bije w werble ogłaszając rozszerzenie programu przystankowego. I tak jest ze wszystkim w infrastrukturze. CPK, budowa linii kolejowych itd.
Jedynie co PiS potrafi to rozdawać nie swoje (podatników) pieniądze. Przykładem bezpłatne (państwowe) autostrady.
Nowe przystanki na Mazowszu dzięki Programowi Przystankowemu
Od 2023 r. w woj. mazowieckim pasażerowie korzystają z 5 nowych i 7 zmodernizowanych przystanków, m.in. między Skarżysko-Kamienną a Radomiem (lk 8), Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem (lk 22) oraz Nasielskiem i Toruniem (lk27). Nowe obiekty powstały w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” ułatwiając dostęp do kolei, podróże do szkół i pracy. Wartość programu na Mazowszu to blisko 92 mln zł.
Ministerstwo Infrastruktury widzi konieczność kontynuacji programu przystankowego, który zdaniem wiceministra Piotra Malepszaka okazał się “świetnym pomysłem”. Musi się to jednak wydarzyć po wyciągnięciu wniosków z dotychczasowych działań oraz poprawie błędów, takich jak przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji czy budowa peronów z wielotygodniowym zamknięciem ruchu pociągów.
Ministerstwo Infrastruktury nie widzi potrzeby kontynuowania programu przystankowego na kolei. Nie ogłosi w takim razie drugiej edycji projektu. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posłów PiS realizacji „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Ministerstwo Infrastruktury widzi konieczność kontynuacji programu przystankowego, który zdaniem wiceministra Piotra Malepszaka okazał się “świetnym pomysłem”. Musi się to jednak wydarzyć po wyciągnięciu wniosków z dotychczasowych działań oraz poprawie błędów, takich jak przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji
Minister Malepszak plecie bzdury i nic więcej w temacie marnowania pieniędzy nie zrobił. Przede wszystkim ten, który jest odpowiedzialny za przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji itd. nadal jest naczelnikiem wydziału inwestycji w Departamencie Kolejnictwa, który podlega temu ministrowi. Wystarczyło piwko na spotkaniu integracyjnym z wiceministrem i Łukasz czuje się niezagrożony utratą posady. Następna kwestia to PLK. Jakie zmiany tam dokonano ? To dopiero jest komedia wystawiona przez pana Piotra Malepszaka. Za PiSu dyrektorem Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych była pani Małgorzata Krawczyk a zastępcą dyrektora był pan Przemysław Kwiecień. Po odsunięciu w Polsce od władzy PiSu i zastąpienie ich Koalicją: PO+PSL(PL2050)+Lewica Minister P. Malepszak dokonał zmian i tak się rozliczył z rzekomymi "defraudatorami" pieniędzy publicznych na chybione przystanki kolejowe, że Małgośka i Przemek zamienili się miejscami. Od kilku miesięcy P. Kwiecień jest dyrektorem Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych a M. Krawczyk jest zastępcą dyrektora Biura Monitorowania Projektów Inwestycyjnych. (Zmodyfikowano tylko nazwę komórki organizacyjnej.
Do tego przy okazji warto wspomnieć o panu Andrzeju Bułczyńskim, który z nastaniem nowej władzy został awansowany do PKP S.A. na stanowisko - członek zarządu. Przed awansem był zatrudniony w PKP PLK w Biurze Strategii, gdzie rzekomo był odpowiedzialny (?) za przygotowanie i wdrożenie Programu Kolej + oraz nadzorowanie Programu Przystankowego i Krajowego Planu Odbudowy.
Nie należy zapominać o Przemysławie Sierpniu - aktualnym zastępcy dyrektora departamentu kolejnictwa, któremu podlegają inwestycje. To w niedalekiej przeszłości prawa ręka ds. finansowych (w czasie GITD) Alvina Gajadhura 2 tygodniowego ministra infrastruktury w mniejszościowym rządzie PiS. Ten ostatni dostał też hałturę w radzie nadzorczej PKP Intercity.
Czy takie zmiany a właściwie ich brak gwarantują efektywne gospodarowanie środkami publicznymi na inwestycje kolejowe? To pytanie powinni zadać nie tylko dziennikarze ale też sam Premier Donald Tusk.
Przed wyborami parlamentarnymi pan Piotr Malepszak krytykował Program Przystankowy za powstające przystanki w lesie, za przeskalowane inwestycje peronowe, braki analiz przed realizacją danej inwestycji itd. itp. A także za to, że ludzie niekompetentni mieli nadzdór nad tego typu przedsięwzięciami. A okazuje się, że zalatuje od pana indolencją jakiej środowisko kolejarskie jeszcze nie widziało i nie słyszało.
Zgodnie z oczekiwanami podróżnych i mieszkańców Mławy Wprowadza pan od dawna oczekiwane zatrzymanie pociągów dalekobieżnych Intercity na przystanku kolejowym Mława Miasto i chwała za to ale już nawet obiecanego roku nie może pan dotrzymać bo ugina się pan pod sugestiami posłanki PO (nie mającej żadnego pojęcia o kolejnictwie) i nie czekając do końca rozkładu jazdy likwiduje pan te pociągi w tym miejscu. Ma pan gdzieś analizę porównawczą przedsięwzięcia i koszty. A który z wyżej wymienionych poniesie odpowiedzialność za wydanie 3 mln na wydłużenie peronów na przystanku Mława Miasto w ramach Programu Przystankowego, w sytuacji kiedy minister się rozmyśli i zabroni zatrzymywania tam pociągów Intercity?
A może samemu czas ustąpić miejsca człowiekowi z ikrą. A samemu udać się tam do tych których na posadach zostawiło się dla ratowania swoich 4 liter.
Co pan pozytywnego zrobił dla kolejnictwa w Polsce oprócz swojego regionu, z którego będzie pan kandydował?
Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że w ciągu 7 najbliższych latach prace budowlane obejmą 262 przystanki kolejowe - nowe lub do modernizacji, realizowane w ramach projektów liniowych. Będzie to więc de facto kontynuacja Programu Przystankowego, bez ubierania w ramy programu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum