Marszałek chce dokapitalizować PKP SKM, aby zakupić nowy tabor. Ciąg dalszy sporu w Trójmieście
Co dalej z taborem PKP SKM? O jego wymianie mówi się od dawna, natomiast pojawiają się głębokie problemy, głównie przy porozumieniu na linii SKM – Urząd Marszałkowski. Marszałek miał wyjść z propozycją dokapitalizowania SKM kwotą 100 mln zł. Propozycja ta miała się spotkać z brakiem akceptacji ze strony przewoźnika.
W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów pojawił się projekt noweli ustawy z 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Celem tych zmian jest m. in. doprowadzenie do pełnego usamorządowienia najważniejszego pomorskiego przewoźnika kolejowego: spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Jak wskazuje Ministerstwo Infrastruktury, usamorządowienie PKP SKM zwiększy potencjał samorządu województwa jako organizatora publicznego transportu zbiorowego w regionie i umożliwi zwiększenie zaangażowania finansowego pomorskiego samorządu w inwestycje na rzecz spółki.
Dariusz Grajda: Widzimy potrzebę dokończenia procesu usamorządowienia PKP SKM w Trójmieście
W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów pojawił się projekt noweli ustawy z 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Celem tych zmian jest m.in. doprowadzenie do pełnego usamorządowienia najważniejszego pomorskiego przewoźnika kolejowego: spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Jak wskazuje Ministerstwo Infrastruktury, usamorządowienie PKP SKM zwiększy potencjał samorządu województwa jako organizatora publicznego transportu zbiorowego w regionie i umożliwi zwiększenie zaangażowania finansowego pomorskiego samorządu w inwestycje na rzecz spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum