Wysłany: 22-08-2008, 19:05 Gdzie powinny kursować pociągi Bombardier Double-Deck?
Pociągi Bombardier Double-Deck (push-pull) najprawdopodobniej nie będą mogły kursować przez osobową część linii średnicowej. Według mnie, Koleje Mazowieckie powinny zmienić plany dotyczące pociągów Bombardiera. Dworce Warszawa Wileńska, Skierniewice i Żyrardów nie pozwalają na zawracanie pociągów (kursowanie z obecnymi lokomotywami), więc według mnie pociągi Bombardiera powinny obsługiwać wszystkie przyśpieszone połączenia ze Skarżyskiem Kamienną, a te które pozostaną powinny być skierowane na trasę KM9.
Gdzie, według Ciebie, powinny kursować pociągi Bombardier Double-Deck? Jeśli gdzieś indziej, to napisz gdzie. Dowolna ilość zaznaczeń.
Również jestem tego zdania.
Jest wiele więcej relacji obsługiwanych przez KM niż tylko przejazd przez średnicę.
Swoją drogą, czy w takim razie Bombardiery będą prawidłowo wykorzystane pod względem ilości miejsc i wielkości potoków przewozowych?
Przecież wiadomo gdzie będą kursować i nic się tu nie zmieni. Do końca rozkładu 9 par pojedzie na trasę do Radomia i 2 pary do Siedlec. Wszystkie będą jeździły przez Warszawę Centralną.
Co do potoków pasażerów to na linii radomskiej są one bardzo duże - głównie przez mała liczbę pociągów w ciągu doby (poza szczytem cykl jest co 2h).
_________________ Jestem dyspozytorem własnego toru...
Wysłany: 27-08-2008, 21:27 Kretyńskie pomysły Km mnie dobijają
Pociąg do Siedlec odjeżdżający (od września) po 19 z Centralnego to jakaś paranoja. kończę pracę o 19, mam do dworca powiśle jakieś 15 minut, góra dwadzieścia, nie zdążę się przesiąść, żeby dojechać na centa lny, albo wschodni. Na autobus tez nie mogę liczyć. jaki z tego wniosek? po skończeniu pracy będę czekała godzinę na następny pociąg. gdyby odjeżdżał z powiśla to bym zdążyła. Ciekawe ile jeszcze osób będzie miało taki zamęt z przesiadkami. O tej porze to żadna przyjemność - czekać na obsikanych dworcach, szczególnie w zimę. Do Siedlec miały jeździć Flirty i nie przez Centralny.
A co do Flirtów do Radomia. jechałam ostatnio ta trasą i do pewnego momentu faktycznie jest ciasno (jakaś godzina od W-wy), ale potem pociąg jedzie prawie pusty. po kiego tam te piętrusy? lepiej puścić przez Wileński, albo gdański.. przynajmniej staną na każdej stacji.
Pytania w ankiecie są tendencyjne, nie wezmę w niej udziału. Dlaczego nie ma pytania typu; czy pociągi powinny dojeżdżać do końca województwa mazowieckiego? Mława to ponad 30 tysięczne przemysłowe miasto - głównie elektronika. Są tam 2 stacje kolejowe. Jest tam kilka fabryk - największa telewizorów LG. Do pracy w Mławie dojeżdża wiele osób, nie tylko z Ciechanowa ale i z sąsiedniego województwa. Ma natomiast conajmniej o połowę mniej połączeń kolejowych ze stolicą. Nie wiem kto jest takim złośliwym sabotażystą ze strony Kolei Mazow. i ogranicza skracając relację tylko do Ciechanów - Warszawa. Nie jest dla mnie tłumaczeniem, że mało ludzi jeździ z Mławy. Jeśli pociąg zaczyna bieg ze stacji początkowej to nigdy (za wyjątkiem wielkich miast np. Kraków) nie będzie miał odrazu dużej frekwencji. To jest głupawe myslenie podejmujących decyzje. Od Ciechanowa też niewiele ludzi jedzie a pociągów jest 2 x więcej.
Nowe pociągi kursowaćpowinny jako przyspieszone i mieć relację od najdalej położonego miasta na Mazowszu do Warszawy.Takimi miastami są Mława i Radom. Nikt nie chce jechać tak daleko na plastikowych twardych siedzeniach w zatrzymującym sie co chwilę na każdej wsi pociągu, który otwiera wszystkie drzwi przy temperaturze -10 stopni.
Warto aby Admin zmoderował tą ankietę...
Mnie się marzy najnowszy pociąg pus-pull KM odjeżdżający ze stacji Mława o 6:30 zatrzymujący się na Mława Miasto 6:33 a następnie Ciechanów 6:50, Nasielsk 7:10, Modlin 7:30 (-tylko w przypadku zakończenia budowy lotniska), Nowy Dwór Maz. 7:00, Legionowo 7:20, Warszawa Wsch. 7:50, Warszawa Centr. 8:00, Warszawa Zach. 8:15.
Jest to możliwe po naprawie torów między Nasielskiem a Warszawą. Przejazd mógłby zostać skrócony nawet do 75 minut (W-wa Centr.) pod warunkiem zastosowania odpowiednich lokomotyw - 160 km/h.
Taki pociąg miałby napewno dobrą frekwencję nawet w cenie wyższej między posp. a osob. Kiedyś o podanej porze kursował pospieszny i był zawsze załadowany maksymalnie.
Powrót dla tego rodzaju pociągu proponowałbym z Warszawy Centr. o 16:30.
zgadza się ale nie mam możliwości poprawienia.
Modlin 7:06
[ Dodano: 2008-09-18 ]
Przed chwilą w TVP Warszawa / TVP INFO zakończył się program Kontrowersje z udziałem: członka zarząduwoj. mazowieckiego -Szprendałowicz, prezes KM -Sekita, dyrektora oddz. PLK -Nowak(?) i A.Furgalskiego.
Konkluzja jest taka pociągi powinny mieć przeznaczenie jak pierwotnie zakładano czyli jako pociągi przyspieszone dalekobieżne w obrębie woj. mazowieckiego. Dla pociągów dalekobieżnych jest oddzielny tunel w którym mieszczą się. A to, że spodobały się rodzinom burżujów z miejscowości podwarszawskich, które nie chcą stać w korkach i chcieliby dojeżdżać z podwarszawskich stacyjek (tam są ich wille) do pracy/uczelni w stolicynowymi pociągami z klimatyzacją to inna sprawa.
Kto winien zamieszania z Bombardierami wkrótce wyjaśni się, nie jest wykluczone, że to UTK zawalił sprawę.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum