W tym sezonie jeździ jeden autobus w relacji Świeradów- Lubań- Węgliniec- Żagań- Zielona Góra, w weekendy głównie pod studentów. Jego wielkim atutem jest to, że posiada WIFI i można korzystać w nim z bezprzewodowego darmowego internetu. Autobus w każdy weekend jest pełen. Natomiast pociąg z Zielonej Góry do Jeleniej Góry nie koniecznie. Zresztą i tak obsługiwany malutkim SA 105 za wielu ludzi nie pomieści. Od września PKS Lubań planuje wprowadzenie jeszcze jednego takiego połączenia autobusowego. A to będzie już kaplica dla pociągu JG- ZG. Ograniczenie kursowania tylko do jednej pary weekendowo było gwoździem do trumny dla tej relacji. Panu Łapińskiemu i UMWD dziękujemy za rozkład 2010/2011. Chcemy więcej
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Ze strony decydentów z lubuskiego UM wygląda to tak, że nie mogą zapewnić taboru do obsługi połączeń na południu województwa, przez PR. UMWD zapewne zaproponowało obsługę połączeń przez KD na granicy województwa, argumentując odpowiednią flotą szynobusów. UMWL nie wnikając w szczegóły przystał na ofertę, w wyniku której tak poszatkowano połączenia ZG-JG.
W rozkładzie 2007/2008 były dwie pary regio JG-ZG, i do tego pośpieszny, sezonowy Szczecin-ZG-JG. A w rozkładzie 2008/2009 aż cztery pary! Gdyby w tamtych czasach były w Węglińcu lepiej skomunikowane na Wrocław to byłby jeszcze większy hit.
Teraźniejszą agonię nie zwalałbym na KD, tylko na UMWD/UMWL. Nie widzę powodu, dla którego nie mogło by być 4 par połączeń JG-ZG w całości obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie.
Witam! Wybieram się 2 maja w rejony Węglińca i moje pytanie czy pociąg z Węglińca do Żar mający odjazd o godz. 12:37(67823) poczeka na pociąg osobowy z Wrocławia co teoretycznie ma przyjazd o godz. 12:34 (60529)
Powinien! Na przesiadkę masz aż trzy minuty. Jeżeli byłoby jakieś małe opóźnienie zgłoś fakt przesiadki do kierownika pociągu, a on skontaktuje się z Węglińcem i przytrzymają pociąg do Żar.
Będzie przetarg na obsługę części linii na Dolnym Śląsku. Reszta z wolnej ręki
Województwo dolnośląskie już teraz oficjalnie zapowiedziało ogłoszenie przetargu na przewozy kolejowe w 2014 roku. Obsługa części linii zostanie zlecona z tzw. wolnej ręki spółce urzędu marszałkowskiego Koleje Dolnośląskie.
W trakcji spalinowej sezonowo będą obsługiwane przewozy z Zielonej Góry do Szklarskiej Poręby.
Niestety ale do Szklarskiej raczej pojedzie szynobus a nie lok + wagony. To i tak dobre posuniecie ze strony PR ze przedłużają ten pociąg do Szklarskiej. Trochę przesada moim zdaniem żeby relacje 200 km obsługiwać szynobusem, już lepiej jakieś trójczłonowe SZT a najlepiej zeby to bylo lok + wagony.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Trochę przesada moim zdaniem żeby relacje 200 km obsługiwać szynobusem, już lepiej jakieś trójczłonowe SZT.
Pociąg KD 69633 relacji Legnica - Jelenia Góra liczy 173 km i nie będę już mówił gdzie wcześniej jechał dalej w następnym obiegu np. do Szklarskiej. Pamiętaj że puszczanie lokomotyw spalinowych i wagonów jest zdecydowanie nieopłacalne! A szynobus kosztuje połowę mniej w utrzymaniu
_________________ 2012/20- 205 476 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051 km
2024 -26 788 km
2025 -11 463
Jerry ma racje na takiej trasie ma rację bytu tylko szynobus , koszty między SZT a lokomotywą + 2 wagony na takiej trasie są nawet czterokrotnie niższe na korzyść SZT .
Pomysł jest dobry pod warunkiem że odjazd z Zielonej Góry wyjedzie miedzy 6.00 a 7.00 a wróci ze Szklarskiej między 21.00 a 23.00 . Niestety w aktualnym rozkładzie wyjazd w Góry ludu Zielonogórskiego jest praktycznie niemożliwy .
Regio Jelenia Góra – Zielona Góra pojedzie codziennie?
Organizacje związkowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu wraz z Komitetem Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych apelują o zmianę terminów kursowania pociągu PR na trasie Jelenia Góra – Zielona Góra. Weekendowy Regio miałby od nowego rozkładu jazdy kursować codziennie.
Wspomniane wyżej organizacje wystosowały oficjalne pismo do Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski, prezesa Przewozów Regionalnych oraz władz samorządu województwa lubuskiego i dolnośląskiego, w którym proponują od następnego rozkładu jazdy 2013/2014 przekwalifikowanie pociągu nr 76631/0 relacji Zielona Góra – Jelenia Góra oraz zwrotnego pociągu nr 67639/8 relacji Jelenia Góra – Zielona Góra na pociąg codziennego kursowania.
Uruchomienie tej pary pociągów w trybie codziennym (w tej chwili funkcjonują jako pociągi weekendowe), jak zaznaczają wnioskodawcy, „(…) sprawiłoby ogromne zadowolenie dużej części mieszkańców województwa lubuskiego, jak również województwa dolnośląskiego z korzyścią dla środowiska naturalnego, poprzez m.in. pozostawienia samochodów i korzystanie podróżnych z tej malowniczej części dwóch województw.”
Odgrzebuje temat z racji tego, że od grudnia 2025 roku 2 pary pociągów PolRegio relacji Jelenia Góra - Zielona Góra przez Lubań, Węgliniec, Żary znikają.
UMWD z KD nie ma tyle spalinowych zespołów trakcyjnych. Zostają przesiadki i tragiczny stan PolRegio od Weglińca do granicy Państwa.
W planach Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych będzie chciał zawalczyć o pociągi do Szczecina przez Zieloną Górę (prawdopodobnie w trakcie co 4 godziny).
Każdy wie, że PolRegio nie raz odwoływało połączenia czego cierpieli mieszkańcy Weglińca, Lubania czy Gryfowa Śląskiego zmierzając do Jeleniej Góry.
Pytanie. Czy zachód województwa dolnośląskiego ma pozostać bez tego połączenia?
Niestety cała zachodnia Polska jest jakby pominięta.
Pamiętam jeszcze czasy kiedy jeździł WIKING relacji Jelenia Góra-Szczecin przez Lubań, Węgliniec, Zieloną Góra.
Często korzystaliśmy z tego połaczenia jeżdząc do Kostrzynia.
Kuzynka co weekend jeżdziła z Lubania do Szczecina.
Korzystałem z tego połączenia 3x4 miesiecznie do Zielonej Góry.
Obecny stan jest tragiczny. Nie ma ani jednego spójnego połączenia z Jeleniej Góry do Szczecina, ( teraz po reaktywacjach Karpacza i Świeradowa-Zdroju byłoby jeszcze więcej chętnych) by wybrać się nad morze lub w góry. Relacja Jelenia Góra-Świnoujście byłaby jak najbardziej przydatna.
Co innego stan infrastruktury, bo jak wiemy linia kolejowa z Jeleniej Góry do Lubania wymaga pilnego remontu.
Także 5 km odcinek za Lubaniem w kierunku Węglińca jest bardzo złym stanie.
Czy w ogóle są plany poprawy infrastruktury na tych odcinkach?
Tego nie wiem, ale od Węglińca do okolic Iłowej również jest tragedia (dla wagonów jeśli dobrze pamiętam jest 40 km/h, dla szynobusów 50). A według planów do 2035 nie przewiduje się żadnej modernizacji dla trasy Węgliniec - Żary.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum