ZZDR PKP: Nowe obowiązki dyżurnych nic nie dały [polemika z UTK]
Dyżurni ruchu to grupa zawodowa dyskryminowana przez przepisy kolejowe – uważa Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP. Jak twierdzi, Urząd Transportu Kolejowego chce przerzucić na nich odpowiedzialność za niebezpieczne zdarzenia na sieci kolejowej. Tymczasem forsowane przez UTK, idące w tym kierunku zmiany w instrukcji Ir-1 wcale nie poprawiły poziomu bezpieczeństwa – czytamy w odpowiedzi ZZDR PKP na twierdzenia UTK w tej sprawie.
Związkowcy apelują: razem przeciw złym praktykom w PLK
Przedstawiciele pięciu organizacji związkowych zaapelowali do pracowników IZ Sosnowiec o wspólne przeciwstawienie się szkodliwym, w ich ocenie, działaniom pracodawcy. Podkreślili, że ograniczanie godzin nadliczbowych kosztem bezpieczeństwa i warunków pracy jest niedopuszczalne. Związki wezwały do przestrzegania procedur i nieulegania presji przełożonych.
Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy, powołany przez związki zawodowe działające w PKP Polskie Linie Kolejowe, przedstawił konkretne postulaty, które chce omówić w ramach dialogu społecznego.
W piśmie skierowanym do Piotra Wyborskiego, prezesa zarządu PKP PLK S.A., MKPS zaprezentował pięć kluczowych postulatów dotyczących m.in. procedur wewnętrznych, warunków pracy oraz zasad zatrudniania i wynagradzania pracowników.
ZZDR PKP ostrzega przed skutkami reorganizacji obsługi przejazdów kolejowo-drogowych
Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP skierował do Piotra Wyborskiego, prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., apel o objęcie nadzorem procesu likwidacji posterunków dróżników. Związek ostrzega, że zmiany te mogą zagrażać bezpieczeństwu ruchu kolejowego i drogowego.
Przed siedzibą Ministerstwa Infrastruktury w Warszawie, odbyła się pikieta pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe. Związkowcy domagali się poprawy warunków pracy i większej odpowiedzialności za bezpieczeństwo na kolei, sprzeciwiając się planowanym zmianom.
W czwartek, 29 maja, odbyła się druga tura rozmów w sprawie wdrożenia podwyżek dla pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe. W celu znalezienia kompromisu strony zadecydowały o kontynuowaniu rozmów 18 czerwca 2025 r.
Rada Nadzorcza PKP PLK bez przedstawicieli pracowników?
Jak informują organizacje związkowe reprezentujące pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe, podczas najbliższego posiedzenia Walnego Zgromadzenia Spółki ma dojść do zmiany Statutu spółki, polegającej na wykreśleniu przedstawicieli pracowników z Rady Nadzorczej. Związkowcy skierowali do pracowników zarządcy infrastruktury apel oraz listę do podpisania z poparciem dla zasadności zasiadania przedstawicieli załogi w Radzie Nadzorczej spółki, wybieranych przez pracowników.
Zarządca sieci kolejowej poprawił wynik finansowy. Z zatwierdzonego przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy sprawozdania finansowego za 2024 rok wynika, że spółka odnotowała stratę netto w wysokości 334 mln zł. To wyraźna poprawa w porównaniu do 2023 roku, kiedy to wynikła strata w wysokości prawie 940 mln zł.
Ministerstwo Infrastruktury przekonuje, że otwarta jest sprawa obecności przedstawicieli pracowników w Radzie Nadzorczej PKP Polskich Linii Kolejowe S.A.
Na sprawę obecności przedstawicieli pracowników w RN PKP PLK zwróciła uwagę kolejarska „Solidarność”. W mijającej kadencji w 9-osobowej radzie zasiadało trzech przedstawicieli pracowników. Jednak dalsza obecność reprezentantów załogi w RN PKP PLK stoi pod znakiem zapytania z powodów formalno-prawnych.
Wysłany: 22-09-2025, 11:50 Likwidacja Zakładów Linii Kolejowych
Jak widać rzadzacy wyciagają z szuflad plany, które mieli już w 2015 roku. Po likwidacji de facto PKP Cargo nadszedł czas na PLK ... Na zakłady przyszła informacja oficjalna o ,,restrukturyzacji" a w rzeczywistości likwidacji Zakładów Linii Kolejowych w Częstochowie, Ostrowie Wielkopolskim, Wałbrzychu, Skarżysku Kamiennej, Nowym Sączu i Siedlcach. Oczywiście część zblatowanego z Zarządem środowiska związkowego np. ZZDR (obym się mylił) będzie bronić zmian pod płaszczykiem racjonalizacji. Fakt pozostaje faktem, że jest to jednak zarówno likwidacja miejsc pracy jak i ,,zwijanie" mniejszych miejscowości kosztem wielkich aglomeracji. Czy ci, ktorzy racjonalizują każde posunięcie ,,usmiechnietej zmiany" usprawiedliwią i to ? Pewnie tak. Wiele musi się stać aby spadły klapki z oczu.
PKP PLK reorganizuje strukturę. Zmiany w 12 Zakładach
PKP Polskie Linie Kolejowe wkraczają na nowe tory – i to dosłownie! Spółka nie tylko modernizuje linie, ale także porządkuje swoją wewnętrzną strukturę, łącząc wybrane zakłady w większe jednostki.
Zmiana obejmuje 12 jednostek terenowych:
IZ Siedlce dołączy do IZ Białystok,
IZ Nowy Sącz dołączy do IZ Kraków,
IZ Skarżysko-Kamienna dołączy do IZ Kielce,
IZ Ostrów Wielkopolski dołączy do IZ Poznań,
IZ Częstochowa dołączy do IZ Sosnowiec,
IZ Wałbrzych dołączy do IZ Wrocław.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum