Cztery lata temu, 1 lutego 2017 r. rozpoczął pracę Rzecznik Praw Pasażera Kolei. Rzecznik pomaga w pozasądowym rozwiązywaniu sporów pomiędzy pasażerami a przedsiębiorcami funkcjonującymi na rynku kolejowym.
Zbędna instytucja. Nie ma pełnej niezależności ponieważ podlega pod Prezesa UTK.
Mnożenie stanowisk w kolejnictwie, to najlepiej wychodzi każdej ekipie rządowej.
[ Dodano: 08-02-2021, 16:06 ]
Poza tym dlaczego pasażer kolejowy ma rzecznika praw a pasażer transportu drogowego bez tego się obejdzie. A przecież pasażerów w transporcie drogowym jest dużo więcej niż w transporcie kolejowym.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
UTK podsumował pracę Rzecznika Praw Pasażera Kolei w 2023 r.
Rzecznik Praw Pasażera Kolei sporządził sprawozdanie z działalności za poprzedni rok. W sprawozdaniu znajdują się najważniejsze dane statystyczne, kategorie spraw najczęściej będących przedmiotem postępowań przed Rzecznikiem, informacje na temat czasu trwania postępowań oraz procentu spraw zakończonych uzgodnieniem akceptowalnego dla stron rozwiązania. Do sprawozdania zostały dodane zalecenia dotyczące problemów najczęściej prowadzących do powstania sporów.
Kamil Świętoń nowym Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra powołał na 5-letnią kadencję nowego Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Został nim Kamil Świętoń. Rzecznik Praw Pasażera Kolei zajmuje się polubownym rozwiązywaniem sporów pasażerów z przedsiębiorcami świadczącymi usługi na kolei.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum