Prawie wszystkie nowe linie kolejowe wybudowane w naszym kraju po 1989 r. to trasy do lotnisk – i to z wielu względów nie jest dobre. Jednocześnie jest to bardzo smutne. Warszawa, Kraków, Gdańsk, Szczecin, Lublin, Olsztyn, a ostatnio – od 2023 r. – Katowice i Rzeszów. Osiem spośród piętnastu lotnisk w Polsce obsługujących regularny ruch pasażerski posiada, od kilku lub kilkunastu lat, połączenie kolejowe. I tylko w pojedynczych przypadkach realizacja tych inwestycji nie budzi żadnych wątpliwości.
UTK o kolei na lotniska: Najlepiej w Krakowie, najgorzej w Olsztynie
Spośród kolejowych połączeń obsługujących polskie lotniska najpopularniejsze były te w Krakowie, Warszawie i Gdańsku – informuje Urząd Transportu Kolejowego. Zdaniem ekspertów UTK progiem, od którego warto inwestować w nowe linie kolejowe do lotnisk, jest 3 miliony pasażerów lotniczych rocznie. Nawet znacznie mniejsze porty mogą jednak z powodzeniem być obsługiwane koleją, jeśli rozkład jazdy pozwala zaspokajać przy okazji jak największą liczbę innych potrzeb transportowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum