Nie Dave. Najlepiej było nic nie mówić i wprowadzić bilet strefowy nikogo nie informując. Ty miałeś jakieś tajemne wieści, nie wiem skąd. Ale nie każdy wiedział to co Ty. PKP ma dziwną tendencję do ujawniania wszystkiego w ostatniej chwili. Bilet strefowy powinien być reklamowany przynajmniej 2 miesiące wcześniej. Przydałyby się plakaty w każdym pociągu, który kursuje w obrębie 3 stref, więcej folderów, ulotek, informacji w prasie. To da się naprawdę zrobić. A to co zrobiono niestety nie do końca jest przemyślane, dopracowane i rozreklamowane.
Nie rozumiem po co PKP PR wprowadza oferte Bilety Strefowe na linii Katowice - Chełm Śl.( Oświęcim) skoro funduje tylko 5 par pociągów na dobe ! Jak PKP PR chce przyciągnąć swą wspaniałą ofertą przewozową jeśli rozkład jazdy jest do banii !Taka oferte mogli wprowadzić 4/5 lat temu jak było 13 par poc. o dogodnych dla człowieka godzinach .
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2008, 11:29
No właśnie bartek24, dokładnie o tym pisałem w swoich wcześniejszych postach. To jest po prostu głupota moim zdaniem. I jeszcze ważność biletu: 2 godziny. A przecież do Chełmu jeździ żałośnie mało pociągów, podobnie do Dąbrowy Górniczej Wschodniej, nawet do Tarnowskich Gór nie jest ich za dużo. Skoro wprowadza się bilet strefowy, to trzeba jeszcze pomyśleć o zwiększeniu liczby połączeń kolejowych. I jeszcze jedna rzecz: pisałem już, że bilet strefowy ma bardzo słabą promocję (a właściwie żadną). Szkoda, że nie ma jakiś folderów. Może by opracować taki "Poradnik dla podróżnych korzystających z biletu strefowego". Powinna się tam znaleźć mapka wszystkich stref, dokładne zasady korzystania z biletu i wreszcie jakoś sensownie (graficznie: jasno i przejrzyście) ułożony rozkład jazdy pociągów osobowych i przyśpieszonych ze wszystkich stacji, na których obowiązuje bilet strefowy. Ale to chyba przekracza możliwości PKP PR.
Krzysztof 21 !wiele tych informacji znajdziesz na stronie pkp.pr w zakładce regiony - sląskie powodzenia
_________________ bert
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2008, 13:33
Bert, tak się składa, że umiem szukać pewne rzeczy, czytać również potrafię, komputer umiem obsługiwać, więc nie pouczaj mnie, gdzie mogę znaleźć informacje odnośnie biletów strefowych w naszej aglomeracji. Widzę, że zupełnie nie zrozumiałeś o co mi chodzi z małymi, podręcznymi folderami. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Mały folder (taki, który z powodzeniem zmieści się do kieszeni), gdzie będzie mapka stref, może cennik, ogólne warunki korzystania z oferty oraz dobrze graficznie zrobiony rozkład jazdy pociągów osobowych i przyśpieszonych ze stacji, które znajdują się na obszarze obowiązywania biletu strefowego. Widzę, że wyznajesz zasadę, którą stosuje PKP PR: to pasażer ma wszystko znaleźć, poszukać, domyślić się, dowiedzieć. A powinno być odwrotnie: to kolej powinna wychodzić do pasażerów. System informacyjny na PKP jest po prostu żałosny (zobacz np. w jaki sposób PKP sporządza informacje o zmianach czasowych w kursowaniu pociągów: totalny groch z kapustą, brak jakiegoś logicznego uporządkowania, po prostu nic). PKP zawsze miało problem z informowaniem pasażerów o różnych rzeczach (odwołane pociągi, zmiany czasowe, nowe promocje). Zobacz na przejrzystość i komunikatywność strony internetowej Arrivy i popatrz na PKP PR. Powodzenia.
A wracając do biletów strefowych: mam wrażenie, że "beton" PKP bardzo szybko wycofa się z biletów strefowych. Znajdzie się przecież zawsze jakieś wytłumaczenie (niezadowalający wynik finansowy, nikłe zainteresowanie podróżnych itd.).
Mały folder (taki, który z powodzeniem zmieści się do kieszeni), gdzie będzie mapka stref, może cennik, ogólne warunki korzystania z oferty oraz dobrze graficznie zrobiony rozkład jazdy pociągów osobowych i przyśpieszonych ze stacji, które znajdują się na obszarze obowiązywania biletu strefowego.
Popieram Krzysztofa21. Coś takiego jest potrzebne, bo na razie to jest jeden wielki burdel i wiedzą o tym tylko osoby, które stale jeżdżą pociągami, lub osoby, które koleją się interesują. Był materiał o tym w Aktualnościach i była wzmianka w DZ, ale to mało. Na stacji w mojej dzielnicy - Dąbrowa Górnicza Gołonóg nie ma nawet rozkładu jazdy. Liczyłem, że pojawi się od 1 września razem z mapą stref i cen biletów. Ale należało się spodziewać, że tak nie będzie. Akurat z Gołonoga do Katowic pociągiem dzięki biletom strefowym jest taniej. 3 zł zamiast 4zł - to zawsze oszczędność 2 zł przy jeździe tam i z powrotem. Ale dzięki PKP mało kto w Gołonogu wie o tym, że bilety strefowe w ogóle istnieją.......
A Ząbkowic pewno nie ujęto, bo i tak ludzie jeżdżą do Katosów pociągami a nie busami, więc i tak muszą zapłacić. Po co więc brać od nich mniej, skoro można więcej.... PKP....
Szkoda linii Szczakowa-Ząbkowice, ale tam i tak jeżdżą sami kolejarze z Łaz do Maczek i Szczakowej i na odwrót, więc mają w d...e normalnego pasażera...
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-09-2008, 21:28
Słyszałem, że jeśli bilet się sprawdzi, to ma być rozszerzony na kolejne strefy (ponoć aż do Częstochowy). Czy ktoś ma informacje na ten temat?
Słyszałem, że jeśli bilet się sprawdzi, to ma być rozszerzony na kolejne strefy (ponoć aż do Częstochowy). Czy ktoś ma informacje na ten temat?
Ja tylko gdzieś czytałem wypowiedź w stylu: "poczekajcie, na razie testujemy. Zmiany (rozszerzenia stref, większa liczba rodzajów biletów) będą w przyszłości.
Ja słyszałem raczej o strefach WOKÓŁ Częstochowy i Bielska-Białej, a nie z Częstochowy do Katowic, ale wszystko możliwe...
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-09-2008, 11:19
Dzisiaj jadąc między Katowicami a Sosnowcem Głównym zauważyłem w pociągu trochę plakatów i ulotki z mapką stref i cenami biletów na każdym stoliku. Tu akurat plus dla PKP PR. Może wreszcie nauczą się sensownej promocji i reklamy.
Szkoda linii Szczakowa-Ząbkowice, ale tam i tak jeżdżą sami kolejarze z Łaz do Maczek i Szczakowej i na odwrót, więc mają w d...e normalnego pasażera...
Jak widać, to pasażer ma w d... kolej a nie kolejarze pasażera, skoro jeżdżą sami kolejorze
Krzysztofie! Tą całą Twoją "mapkę" (a raczej schemat, bo mapą ani planem to absolutnie nie jest!) stref widać w każdym korytarzu w składzie EZT z PR w Katowiach, które jeźdżą przez strefy gdzie obowiązuje bilet alomeracyjny! Ulotki też mi się obiły o oczy i gdzieś takowe widywałem i plakty reklamujace bilet aglomeracyjny na większych dworcach (też te "mapki"), w prasie (m.in. DZ) i TV - jak już ktoś wyżej wspomniał - było info o tej ofercie, na internecie w informacjach (zarówno na stronie PKP PR jak i lokalnych portalach) też o tym było pełno - więc czego jeszce chcesz? Żeby do każdego potencjalnego pasażera z całej aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej (czytaj do każego "ludzia" w bloku, domu, mieszkaniu) przyszedł ktoś z PKP PR i na siłe namawiał kogoś do tej oferty?
Na moim osiedlu w TG były ulotki przy skrzynkach pocztowych.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-09-2008, 10:32
Dave, powiem Ci tylko tyle, że przebiłeś sam siebie i ubawiłeś mnie do łez. Tak, trafnie zdiagnozowałeś przyczynę odpływu pasażerów z linii Jaworzno Szczakowa-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Oczywiście, że to wina pasażera. Kolej (czytaj PKP) to wspaniała instytucja i wszystko byłoby przepięknie, gdyby nie Ci wredni pasażerowie, którzy nie chcą jeździć 3 parami pociągów. Nie rozumiem, jak możesz nie widzieć i nie dostrzegać pewnych rzeczy.
Nie przesadzaj też z promocją biletów strefowych. Nie wyglądało to tak pięknie, kilka plakatów i ulotek nie zmieni faktu, że kolej (czyt. PKP PR) nie ma pojęcia o autopromocji i reklamie.
Czytając Twoje posty zauważam, że za wszelką cenę bronisz PKP i wynosisz ich pod niebiosa. Na ale masz do tego prawo. Tylko nie mów mi, że upadek połączeń osobowych na linii Ząbkowice-Szczakowa to wina pasażerów, bo narażasz się tym na śmieszność. Owszem, wzrost liczby samochodów, pewna mentalność Polaków (kolej jest zła w powszechnej opini), tak, to wszystko przekłada się na liczbę podróżnych. Ale to nie psażerowie odwoływali pełne pociagi, to nie psażerowie rozkomunikowywali przesiadki tak, że nikt nie mógł się przesiąść i pociąg jechał faktycznie pusty, to nie pasażerowie ustalali kosmiczne godziny odjazdów pociagów. Tak więc dostrzegaj pewne fakty. To PKP PR (a ostatnio także UM) szkodzą kolei w naszym województwie. A dla pasażerów bądź trochę bardziej łaskawy.
Taryfa idealna nie jest na pewno, ale ja się ogromnie cieszę z tego, że jest w ogóle! Bo warto pomyśleć, ile wysiłku mogło kosztować, na przykład, chociażby jej przeforsowanie "na górze".
Jako ciekawostkę dodam, że 1 września w żadnej kasie stacji Katowice nie dało się kupić biletu strefowego do, co najmniej, późnych godzin popołudniowych. Jako powód kasjerki podawały awarię systemu.
_________________ Pozdrawiam,
Mariusz Herchold
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-09-2008, 14:37
Kasjerki dalej mają problem z biletami strefowymi. Dzisiaj musiałem jednej cierpliwie tłumaczyć co i jak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum