Wysłany: 14-11-2008, 14:17 Taurus dla PKP Intercity
W Internecie można już znaleźć pierwsze zdjęcie przedstawiające testową lokomotywę ES64U4 Eurosprinter Siemensa, która już wkrótce zostanie przekazana PKP Intercity.
Na niemieckojęzycznym forum Bahnnews-Austria zaprezentowano pierwsze zdjęcie "polskiego" Taurusa w malowaniu PKP Intercity. 10 nowych lokomotyw polskiemu operatorowi dostarczy za 44 mln euro niemiecki Siemens.
Chyba póki co chodzi o lokomotywę testową, która miała być przekazana w terminie do końca tego roku. Pewnie będzie szansa zobaczyć ją jeszcze przed świętami 10 sztuk to może starczyłoby do obsługi kilku ICków i do pociągów specjalnych, które będą otwierały zmodernizowane trasy (a po których nic nie będzie jeździło z tą prędkością... Sory, raz na tydzień... Pogórze z dziewiątką) Ważne, że coś kupują.
W piątek 14 listopada na stronie internetowej www.bahnnews-austria.at pojawiło się zdjęcie testowego Taurusa, który zgodnie z postanowieniami kontraktu ma być do końca roku przekazany PKP IC. Taurus został pomalowany w barwy znane już z wizualizacji oraz otrzymał oznaczenie serii EU44. PKP IC zamówiło 10 nowych lokomotyw za łączną kwotę 44 milionów €. Po przekazaniu do Polski lokomotywa trafi najpierw na tor testowy CNTK koło Żmigrodu, gdzie mają się odbyć jazdy konieczne do uzyskania świadectwa dopuszczenia do ruchu w Polsce. Paradoksem jest, że lokomotywy te mają już dopuszczenie do ruchu w Niemczech, Czechach, Austrii oraz na Węgrzech. Według nieoficjalnych informacji nowe lokomotywy miałyby przejąć od 2010 roku obsługę pociągów BWE. Zdjęcie lokomotywy w nowych barwach można obejrzeć pod adresem:
http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=8602
źródło: inforail.pl
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Do Polski wjechała lokomotywa testowa ES64U4 Eurosprinter wyprodukowana przez Siemensa dla PKP Intercity. Do naszego kraju maszyna została przetransportowana w składzie złożonym także z lokomotywy EU07 i dwóch wagonów ochronnych.
Za kilka dni ma trafić do ośrodka CNTK w Żmigrodzie, gdzie przejdzie testy niezbędne dla przyznania jej świadectwa dopuszczenia do ruchu w Polsce. Na naszych torach Taurus ma otrzymać oznaczenie EU44. PKP Intercity zakupiło od Siemensa 10 takich maszyn za sumę ok. 44 mln euro. Najprawdopodobniej lokomotywy te będą wykorzystywane do obsługi połączenia Berlin - Warszawa - Express.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ktoś może wie, ile foteli będzie w kabinie maszynisty, dla mecha i pomocnika? Jeśli będzie jeden fotel to o prędkości powyżej 160 na CMK możemy zapomnieć.
Czy aby na pewno? Zauważ, ze jest to pierwszy zakup lokomotyw od 20 lat! Czy nocny pośpiech z Moskwy do Pragi po linii na 120 km/h ma jechać z EU44, a IC KRAKUS z EP09? Na IC Formum z dyskusji wynikło, że czas jazdy może skrócić już sama większa moc.
Ściągnij opracowany przeze mnie schemat. Moim zdaniem Taurusy powinny pójść do obsługi Kiepury, BWE, EC do Wiednia + IC Ondraszek i 3 par ICków Warszawa-Kraków. Myślę, zę zachowuje to równowagę w wykorzystaniu.
Mnie tylko jedno zastanawia ,dlaczego ta lokomotywa nie posiada sprzęgu WN (wysokiego napięcia) tylko po dwa gniazda WN z każdej strony loka . Gdyby doszło do "przebicia " (zwarcia) sprzęgu w wagonie to wtedy nie ma możliwości zamiany sprzęgów na sprzęg z loka
_________________ Nigdy nie kłóć się z Idiotą - najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum