Wysłany: 15-10-2008, 21:38 Linia Gniezno- Poznań -Gniezno
Witam. Czy ktoś oprócz mnie uważa, że na linii Gniezno-Poznań-Gniezno jest za mało pociągów przyśpieszonych, jeżeli w ogóle jakiś jest, powinny być przynajmniej dwie pary na dzień np. 05:38 omijając Pierzyska, Fałkowo, Pobiedziska Letnisko, Promno, Ligowiec. Takie zmiany zmniejszyły by czas przejazdu pociągu o 6-7 minut, gdyż nie musiał by tak często hamować. Skład mógłby się składać z wagonów, które obsługują pociągi pośpieszne, gdyż mają one większą prędkość (125km/h), a kible wyciągną maks. 110km/h. Dobrze było by też utworzyć jeden pociąg osobowy przyspieszony, na trasie Gniezno-Września-Poznań Główny przez:
Żydowo, Wrześnie, Nekla, Kostrzyn Wlkp, Swarzędz, Poznań Antoninek, Poznań Wsch, Poznań Garbary
PS. Kiedy na trasie Gniezno- Poznań pojawią się jakieś nowoczesne składy EZT?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-10-2008, 11:03
damix55 napisał/a:
Takie zmiany zmniejszyły by czas przejazdu pociągu o 6-7 minut, gdyż nie musiał by tak często hamować.
Pociąg numer P 56200 relacji Gdynia Główna-Wrocław Główny, odcinek Gniezno-Poznań pokonuje w 56 minut. Dla porównania pociąg osobowy nr 77930 relacji Gniezno-Poznań Główny pokonuje tą trasę w 61 minut. Różnica tylko 5 minut. Dla zwykłego pasażera nie stanowi to większej różnicy.
Obecnie pociągi z Gniezna w kierunku Poznania wyruszają w następujących godzinach:
01:39 (P)
04:34 (O)
05:38 (O)
06:37 (O)
07:25 (O)
08:27 (O)
09:11 (P)
10:41 (P)
11:02 (O)
11:10 (P przez Wrześnie)
12:24 (O)
14:14 (O)
14:46 (P)
15:29 (O)
16:33 (O)
17:19 (P)
17:52 (O)
18:55 (P)
19:30 (O)
20:06 (O)
21:35 (P)
Jak widać na tej linii jest sporo dogodnych pociągów osobowych i pośpiesznych stałego kursowania. Wątpię aby było zapotrzebowanie na pociągi przyśpieszone, które omijają jakiekolwiek przystanki. Pamiętaj, że pociągi na trasie Gniezno-Poznań nie wożą tylko i wyłącznie pasażerów z tych dwóch miast, ale również mieszkańców okolicznych wsi i mniejszych miejscowości. Nie można ich pozbawić dogodnego dojazdu do Poznania.
damix55 napisał/a:
Skład mógłby się składać z wagonów, które obsługują pociągi pośpieszne, gdyż mają one większą prędkość (125km/h), a kible wyciągną maks. 110km/h.
Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych raczej nie puści składów wagonowych na tak krótką trasę. Jest to po prostu nieekonomiczne. Kible na tej trasie sprawdzają się doskonale. Gdyby oszczędność czasu wynosiła ok. 15 minut to można by na tym pomyśleć. Dla oszczędności 5 minut to się po prostu nie opłaca. Nie wiem jak jest z frekwencją w tym kursie o 05:38, jeżeli wynosi ona ponad 100% to jedyne co można zrobić to dołożyć jedną jednostkę.
Wracając do pociągów przyśpieszonych... pomysł stworzenia ich na tej trasie nie jest zupełnie pozbawiony sensu tylko i wyłącznie wtedy, gdy będą one jeździć w relacji Poznań-Inowrocław czy Poznań-Bydgoszcz.
Poza tym na odcinku Gniezno-Poznań powinien być stworzony takt godzinowy. Jak narazie pociągi jeżdżą czasem co 40 minut a czasem co 90 min.
damix55 napisał/a:
PS. Kiedy na trasie Gniezno- Poznań pojawią się jakieś nowoczesne składy EZT?
Pociąg IR "Lednica" relaci Bydgoszcz - Poznań początkowo nie zatrzymywał się na wszystkich przystankach miedzy Gnieznem a Poznaniem niestety teraz zatrzymuje się na każdym. Widać było takie zapotrzebowanie.
Także uważam , że dobrym rozwiązaniem było by puszczenie dodatkowego kursu przyspieszonego na trasie Inowrocław- Gniezno- Poznan Główny i spowrotem. Pociąg mógłby omijać stację : Kołodziejewo , Wydartowo , Jankowo Dolne , Pierzyska , Fałkowo, Pobiedziska Letnisko , Promno , Ligowiec. Zamiast jak to wcześniej wpomniałem puszczenia lokomotywy ze składem wagonów , dobrym rozwiazaniem było by puszczenie EDytki , która wyciąga 120km/h i ma o jeden człon więcej od EN-ki
Jeden przyspiesznony relacji Poznań Gł. - Gniezno oraz Gniezno - Poznań Gł. - Leszno (przyspieszony na odcinku Gniezno - Poznań Gł.) założono w rozkładzie jazdy 2008/2009
pozdrawiam
Czy ktoś oprócz mnie uważa, że na linii Gniezno-Poznań-Gniezno jest za mało pociągów przyśpieszonych
Z Kingsajza:
Cytat:
w d...ach im się poprzewracało!
A nie wiesz przypadkiem, skąd weźmiecie na to tabor?
Może wespół z szowinistami z UM przesuniecie go z kierunków, gdzie już teraz jeździ po 6-8 par osobowych dziennie, są czterogodzinne przerwy przed południem, kiedy nie ma się czym dostać do Poznania i pod wieczór, kiedy człowiek chciałby już opuścić to "miasto"?
I ciągle są zakusy, żeby jeszcze coś wyciąć.
Co do linii Poznan - Gniezno stwierdzam że o ten kierunek dba dyr. departamentu transportu jerzy Krigier który uwalając pociągi na innych kierunkach dba o swoich krajan z Gniezna.Jest dobre skomunikowanie z innymi kierunkami ,co nie można powiedziec o dojezdzających z Jarocina Zbaszynka ,Krzyża, Grodziska.Wielka żenada.
przydałby się remont torów ,choćby częściowy na odcinku ,Gniezno - Września - Jarocin oraz jakieś osobówki dodatkowe do Jarocina i jakiś do Wrocławia lub Częstochowy i Katowic.Szkoda że ta linia jest tak zaniedbana. a to świetny łącznik miedzy północą Polski z Dolnym Śląskiem oraz południem kraju z pominięciem przeciążonego Poznania, zwłaszcza w kontekście Euro 2012. Coś czuję,że linia Gniezno - Oleśnica,przez Jarocin ,podobnie jak swego czasu linia Poznań - Kluczbork ,pójdzie do częściowego lub całkowitego uwalenia.
Zastanawia mnie wyjątkowo długi czas przejazdu pomiędzy Poznaniem, a Gnieznem posp. Niemen/Śniardwy, który wynosi aż 1:01. Inne pospiechy trasę tę pokonują w ciągu 35-40 min, a osobowe 53 min. Czyżby kursował on nadal przez Franowo jeśli tak, to czy orientuje się ktoś, czemu po zakończeniu remontów PWK nie powrócił on na trasę przez P-ń Garbary i P-ń Wschód???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum